Image maken van Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Hallo,

Ik wil een image gaan maken van windows en mijn programma's.

Ik heb op dit moment norton ghost 9.0 maar deze moet ik volgens mij installeren om image mee te maken.

Als ik de Norton Ghost cd tijdens het opstarten laad krijg ik alleen een scherm van recovery disk.

Ik wil norton ghost niet in mijn programma lijst omdat deze onnodige services in windows gebruikt en een beetje van mijn geheugen vreet.

Is het uberhaupt mogelijk om zonder norton ghost in windows te installeren een image te maken?

Of weten jullie een ander goed programma om een image mee te maken zonder op windows te hoevne installern??

Groetjes
Jordi

Verwijderd

Ghost diskette maken en het vanaf daar doen.

Support map dacht ik\ghost.exe starten vanuit dos.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik neem aan dat we het over Windows XP hebben.
Maak een systeemherstel punt, installeer ghost, maak opstart flop/cd tijdens de installatie.
Zet je herstelpunt terug, en ghost is weg.
Boot vanaf je CD/flop en leef je uit.

Ey!! Macarena \o/

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Acronis TrueImage is wat jij zoekt. Zit een mooie bootcd bij, die een image kan maken en op een netwerkshare kan opslaan.
Geweldig programma, en m.i. tien keer beter dan Ghost. Die hype over Norton producten komt me mn stot uit

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 05:15
Je hebt alleen ghost.exe nodig op een bootable flop/cd ;)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
labtech schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:35:
Acronis TrueImage is wat jij zoekt. Zit een mooie bootcd bij, die een image kan maken en op een netwerkshare kan opslaan.
Geweldig programma, en m.i. tien keer beter dan Ghost. Die hype over Norton producten komt me mn stot uit
Ben er opzich mee eens over die Norton hype maar niet mbt Ghost..

Probeer jij maar eens een Acronis image te openen op een pc waar geen Acronis op staat, dat zal dan niet werken.

Bij ghost heb je alleen 1 bestandje nodig (ghost explorer.exe) om images te openen ongeacht of daar ghost op geinstalleerd staat wel/niet.

Systeem Specs

• Jaime
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10-2025
Bij True image kan je dus een opstart cd\diskette maken dus daar hoef je het programma dan ook niet te installeren, is te installeren buiten windows dus dat je voor het opstarten een op F11 moet klikken om True image te starten (dus geen gezoek naar de diskette\cd) én het wordt bij verschillende computerbladen als personal versie gratis meegeleverd en is dan voor het maken en herstellen van images voor thuis gebruik ruim voldoende. :)

Intell 630, 1024RAM, 6600GT Silencer 256mb DDR3, 450GB HDD (1X200, 1X250), WinXP prof

• jordi.c
Ik wil wel norton ghost gebruiken maar ik heb geen diskette station.

Dat bestand ghost.exe kan ik niet vinden in de map support zelfs niet op de hele cd.

Hoe kan ik Norton Ghost 9.0 image maken zonder installatie in windows??

Verwijderd

Ik gebruik altijd een oudere ghost versie (2003 dacht ik). De nieuwe ghost werkt helemaal vanuit windows.

Met de oude ghost kun je vanaf een CD booten en naar de support map gaan om ghost.exe te starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 16:40 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jordi.c schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:02:
Dat bestand ghost.exe kan ik niet vinden in de map support zelfs niet op de hele cd.
Ghost 9 heeft niets meer gemeen met de goede oude Ghost. Het is een compleet ander programma dat niet eens dezelfde codebase deelt, maar gebaseerd is op een product van een overgekochte firma. In mijn opinie is Norton/Symantec er (weer eens) in geslaagd om een uitstekend product te degraderen tot een hoop rommel. De geavanceerde functies die Ghost tot vrijwel de standaard hebben gemaakt in deze sector zijn nergens meer te bespeuren in deze nieuwe versie of zijn zwaar gehandicapt.

Voor mij (en vele anderen als ik de nieuwsgroepen en fora mag geloven) is én blijft Ghost 8 de definitieve Ghost versie. Omdat de ontwikkeling van Ghost (versie 9 noemen we geen ontwikkeling maar een teruggang naar het stenen tijdperk) nu stil staat heeft Ghost ook een grote schare fans verloren aan concurrent Acronis TrueImage.

Verwijderd

SatCP: Zoiets vermoede ik al. Ik wist niet eens dat er een nieuwe versie was tot een maand terug en heb hem dus ook nog niet getest of gebruikt.

Zonde *zucht*,

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 16:51 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

labtech schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:35:
Ik gebruik ook Acronis maar het is niet zinnig om bij een vraag over Ghost te zeggen dat er maar een ander programma gebruikt moet worden.

@TS
Heb je zo weinig geheugen dat je Ghost niet kunt starten onder Windows? Schakel dan gewoon wat services tijdelijk uit, zo'n probleem is dat niet.

En groeten en je naam onder een je posting is niet nodig. We weten je naam en van dat groeten krijg ik na 1 uur Got'en een lamme arm. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:51:
@TS
Heb je zo weinig geheugen dat je Ghost niet kunt starten onder Windows? Schakel dan gewoon wat services tijdelijk uit, zo'n probleem is dat niet.
Dat zal denk ik niet het probleem zijn, ik wil ook geen onnodige troep installeren als dat niet nodig is.

• jordi.c
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:55:
[...]

Dat zal denk ik niet het probleem zijn, ik wil ook geen onnodige troep installeren als dat niet nodig is.
Precies, ik wil gewoon niet iets installeren wat er daarna weer af gaat.

P.s bedankt voor jullie reacties ik ga toch maar voor Acronis True Image.

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Guardian Angel schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:51:
[...]

Ik gebruik ook Acronis maar het is niet zinnig om bij een vraag over Ghost te zeggen dat er maar een ander programma gebruikt moet worden.
Ook niet als daar expliciet om gevraagd wordt ?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 17:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

acronis TrueImage kun je wel gebruiken onder BartPE (wat overigens een uitstekende tool is om Windows installaties die in puin liggen te repareren)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

labtech schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:52:
[...]
Ook niet als daar expliciet om gevraagd wordt ?
offtopic:
Ja, dan mag het wel, zelfs als ik dat over het hoofd had gezien in de topicstart. Ik trek me terug in schaamte. :)

Ik vind trouwens wel dat het overstappen op een ander programma voor sommigen erg gemakkelijk gaat. Alsof het allemaal niets kost. Daarnaast maakt die paar MB op een hele installatie nu ook niet zoveel uit dat je daarvoor maar een programma gaat kopen. Sterker nog, ik zie eigenlijk heel het probleem niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Guardian Angel op 27-11-2005 00:28 ]

ARME AOW’er

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 21:12
ghost 9.0 werkt gedeeldelijk onder windows ben ik het mee eens ik gebruik heb zelf ook hier op de pc's

maar als je de goede versie hebt boot hij gewoon vanaf cd duurt wel ff lang met laden maar dan kan je ook echt alles maken en terug zetten

werkt hier supers

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 05:15
jordi.c schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:02:
Ik wil wel norton ghost gebruiken maar ik heb geen diskette station.

Hoe kan ik Norton Ghost 9.0 image maken zonder installatie in windows??
Je kunt ghost.exe ook niet vinden als je eerst de installatie even uitvoert??
Kopieer je daarna even dat bestand, en verwijderd de installatie weer.

Over geen floppy drive, no prob... De oplossing heet bootable cd maken.. :)

Verwijderd

UltraSub schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:16:
[...]

Je kunt ghost.exe ook niet vinden als je eerst de installatie even uitvoert??
Kopieer je daarna even dat bestand, en verwijderd de installatie weer.

Over geen floppy drive, no prob... De oplossing heet bootable cd maken.. :)
Ghost.exe en ghost.env zijn de 2 bestandjes die je nodig hebt. De ghost.env is voor je licentie in weg te schrijven. Das gewoon een textfile (mocht je hem niet kunnen vinden dan copy/paste ik de mijne wel excl key), dus kan je makkelijk veranderen. De env zorgt er voor dat hij geen licentie vraagt.

Verder eerst ghost installeren, daarna in de juiste dir @ programfiles openen, en de files copyeren naar een andere lokatie. Ik heb ze op een speciale opstartcd gezet die ik gemaakt heb.
Pagina: 1