Toon posts:

Raar geluid met bepaalde acties of op de achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb raar zacht geluid beetje krakend geluid als ik scroll met me middelstemuisknop, en als ik ik de balk pak en ermee verschuif maatk hij een ander raar geluid. Zo heb ik een soort continiue zachte piependekraak op de achtergrond bij bepaalde spelletjes op bepaalde momenten. Het is behoorlijk irritant, normaal hoor je het niet zo erg in een spel omdat er dan gewoon normaal geluid bij zit.
Als ik me koptelefoon op heb hoor je t helemaal heel erg.
heb geen idee hoe het komt. Heb de laatste drivers van alles. Heb t zelfs na een re-install van winxp.
Mijn moederbord: k8-upgrade1689

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gezien dat je moederbord een Asrock is met teveel printspoortjes erop (ongebruikte socket heeft extra 'bedrading' nodig en dus extra zendoppervlak voor storingen) zou het goed een inherent of ontwerpfoutje kunnen zijn van dit bord. Ik neem aan dat je onboard geluid hebt en USB voor de muis? Je kan de muis eens in een andere USB poort of in de PS/2 poort gebruiken. De volgende optie lijkt me een losse geluidskaart te proberen. Je zou ook eens een andere VGA-kaart kunnen proberen. Eventueel zou je nog eens een andere voeding kunnen proberen maar dat zal het niet zijn (alles wat je doet geeft in principe fluctuaties in de voedingsspanning die weer in het geluid hoorbaar kunnen zijn, maar ik denk eerder aan interferentie op het moederbord zelf).

[ Voor 8% gewijzigd door mae-t.net op 26-11-2005 15:22 ]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Komt het geluid van je geluidskaart (dus al je speakers uitzet is het weg), of echt uit de computer?
Probeer trouwens eens je cd-audio te muten in de windows mixer, geeft vaak ook rare geluiden...

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb usb mouse, anders usbpoort werkt niet, vga kaart is het niet heb pas een nieuwe van fx5200 naar 9800 pro.Als ik bij volume regeling alles demp, en naar beneden zet is het geluid er nog steeds! :S En het komt wel uit me boxjes , niet uit me internalpc speaker ofzo.En ja onboard sound gewoon wat er standaard op het moederbord zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 16:11 ]

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:09:
ja ik heb usb mouse, anders usbpoort werkt niet, vga kaart is het niet heb pas een nieuwe van fx5200 naar 9800 pro.Als ik bij volume regeling alles demp, en naar beneden zet is het geluid er nog steeds! :S En het komt wel uit me boxjes , niet uit me internalpc speaker ofzo.En ja onboard sound gewoon wat er standaard op het moederbord zit.
Dan zou ik in jouw plaats eens kijken of het met een geluidskaart verholpen is, die dingen heb je al voor een euro of 10, dus dat valt nog wel mee om te testen.