Toon posts:

WAN Ping Blocking , heeft geen effect.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb een 3com wireless officonnect modem/router. Bij deze heb ik natuurlijk de optie 'WAN Ping Blocking' aangevinkt.
Maar als ik mijn externe ip adres ping (thuis, maar ook op school of andere plekken) krijg ik antwoord terug. Normaal gesproken zou dit absoluut niet mogen.
NAT heb ik aan, zonder DMZ, en enkele poorten zijn geforward zoals FTP etc. Maar desondanks krijgt iedereen bij het pingen gewoon antwoord terug. Ik heb er 1 tot 3 PC's aanhangen maar volgens mij is deze info niet eens van belang.

Is dit een bug in de router? Of zie ik iets over het hoofd?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Klinkt als een bug ja, is er misschien al een firmware update?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatst mogelijke firmware update gedaan. Ook onder deze is en blijft het probleem.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
De optie uitzetten en dan weer aanzetten heeft ook geen effect :(

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Het lijkt inderdaad op een bug, maar misschien moet je de instellingen nog ergens doorvoeren (apply) ofzo? Je extern adres pingen van binnenuit je LAN werkt trouwens altijd wel, maar van een extern adres zou het niet mogen met die WAN blocking juist ingesteld.

If I can't fix it, it ain't broken.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik moet bij mijn Sweex Router altijd rebooten voordat de wijzigen doorgevoerd worden , misschien is dit ook wel het geval bij jouw router.
Probeer het eens zoals hierboven ook al gezegt is

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn wijzigingen aangepast, apply gedaan, gereboot, geen effect.
Hele reset van router heeft ook geen effect, dus vanaf het begin af aan alles opnieuw instellen. :(

Het lijkt erop dat die hele optie niet werkt...

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Stuur anders ff een mailtje naar 3com support.
misschien is het bij hun wel een bekend probleem , en hebben ze er een bugfix voor ofzo.
Die kunnen je misschien hier iets beter mee helpen

www.degroot-it.nl

Pagina: 1