Bios flash mislukt

Pagina: 1
Acties:

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Goed, ik heb een probleem. Ik probeerde het bios te flashen van mijn AMD64-3200+ mobo (MSI K8N Neo nForce 3) moederbord van versie 1.80 naar versie 2.10. Netjes een rescue disk aangemaakt en de flashprocedure in gang gezet. Bij het 'programming mainblock' gedeelte kreeg ik echter een foutmelding (verify error ofzoiets). PC werkte daarna nog wel gewoon, alleen na een herstart krijg ik de boel niet meer aan de praat. Als ik de PC aanzet blijft het scherm zwart en schakelt de PC zich automatisch na ongeveer 5 seconden weer uit. Die rescue-disk krijg ik dus met geen mogelijkheid aan de gang. Of is daar een speciale toetsencombinatie voor misschien?

Wat kan ik nog doen, behalve de chip uit het mobo halen en naar MSI opsturen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Het enige dat ik kan bedenken is hotswapping, maar dan moet je iemand met hetzelfde mainboard kennen of 'm "lenen" van een winkel. Moet je ook het risico nemen dat er bij het hotswappen schade aan het bord of de bios eprom ontstaat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens de BIOS te resetten en daarna te booten met die rescuedisk. Als dat ook geen soelaas biedt, dan zou ik inderdaad maar aan hotflashen denken of het probleem voorleggen bij MSI. Ze zijn de beroerdste nog niet :)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
Ik had enige tijd terug hetzelfde met een nForce 3 boardje.
Verkeerde BIOS flash recoveren

Je zou misschien FlashBIOS.org kunnen proberen.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Nah, ik vrees dat ik de bios chip moet opsturen naar MSI. Nu alleen nog die chip eruit zien te krijgen.... Hoe krijg ik dat (veilig) het best voor elkaar?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Officieël hebben ze hier speciale tangetjes voor, afhankelijk van het type chip (DIP, TSOP, SSOP, etc), maar je komt met een kleine dunne platte schroevendraaier en met enig beleid en geduld ook wel een aardig eind :Y)

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
BalusC schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:50:
Officieël hebben ze hier speciale tangetjes voor, afhankelijk van het type chip (DIP, TSOP, SSOP, etc), maar je komt met een kleine dunne platte schroevendraaier en met enig beleid en geduld ook wel een aardig eind :Y)
Ik zal eens kijken hoe ver ik kom.Ik hoop dat ik de boel een beetje heel hou :P Thanx!
Pagina: 1