Software instellingen intact na format?

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Iets meer dan een weekje terug, heb ik mijn laptop compleet geformatteerd. Dit is een Dell laptop, dus ik heb ook de restore partitie helemaal verwijderd, alles weg, en een complete format gedaan.

Toen begon ik overnieuw software te installeren.

Gisteravond besloot ik voor de fun Command & Conquer Generals Zero Hour nog eens te willen spelen. Dus ik pak de betreffende iso files erbij en begin met installeren. Na het opstarten van het spel merk ik iets vreemds:

Ik wil de resolutie omhoog gooien, maar deze blijkt al op 1600*1200 te staan. Vreemd, maar ik dacht, misschien heeft hij een autodetect gedaan op mijn videokaart, ofzo. Next, ga ik naar het "skirmisch" scherm, om een oefenpotje te starten. En wat schetst mijn verbazing? Mijn oude naam, waar ik op een ander systeem, dat ik verkocht voor ik deze laptop kocht, mee speelde, stond automatisch ingevuld bij "Player name" !

Het betreffen iso files waar ik nooit wat mee gedaan heb behalve het spel installeren. Ik heb er geen veranderingen in gemaakt en nooit op gespeeld. De Laptop zelf heeft een format gehad. Kan het zijn dat die naam in de router is blijven hangen? In de cache? Omdat ik op hetzelfde IP adres speel als met de oude pc? Ik vind dit uiterst vreemd!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 13:49
Het lijkt me sterk dat een nickname in de cache van een router blijft hangen, en al helemaal dat ie het dan in zou vullen. Het enige logische dat ik kan bedenken is dat het spel je Nick opslaat bij je IP, en die automatisch weer terugzet...

I see red pixels.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

gebruik je de installatie van dell? waarschijnlijk staan documenten en settings op een andere partitie

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

bij een normale format zijn de files nog aanwezig en verdwijnen pas werkelijk wanneer er nieuwe data erover heen word geschreven. dat is dus ook de reden waarom je soms met datarecovery files kan terughalen uit geformateerde partities.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Smarron

The bend

Staat het spel wellicht op een andere niet-geformatteerde partitie geinstalleerd ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 09:35

DataGhost

iPL dev

Het is heel simpel, resolutie is een autodetect iets, voor de naam pakt ie voor de eerste keer automatisch de computernaam van de computer waar je op speelt.
klein beetje zoeken misschien, logisch redeneren zou je tot deze conclusie kunnen leiden. Het zijn verder ook niet van die denderende instellingen. Als ie nou een 8-player setup met armies en kleuren etc heeft onthouden was het een ander verhaal geweest

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
DataGhost schreef op zondag 27 november 2005 @ 09:05:
Het is heel simpel, resolutie is een autodetect iets, voor de naam pakt ie voor de eerste keer automatisch de computernaam van de computer waar je op speelt.
klein beetje zoeken misschien, logisch redeneren zou je tot deze conclusie kunnen leiden. Het zijn verder ook niet van die denderende instellingen. Als ie nou een 8-player setup met armies en kleuren etc heeft onthouden was het een ander verhaal geweest
Leuk dat je probeert me als kortzichtig probeert af te schilderen. Ik heb ook het idee dat jullie niet gelezen hebben wat er in de OP staat.

Toen ik Generals voor de eerste keer startte, werd als "Player" naam, 'Lightspeed' weergegeven. Dit is NIET de naam van deze laptop, is het ook nooit geweest, maar was wel de naam van het oude systeem, welke reeds 2 weken voordat ik deze laptop aanschafte verkocht.

De beeldscherminstellingen zijn niet autodetect bij Generals, en de standaard naam voor netwerkgames is altijd 'Player'. De laptop heeft dus niet alleen een format gehad, maar heeft nooit de naam gedragen die generals er nu aan toekende, dus het moet of extern zijn, of de iso's die ik gebruikt heb.

Echter, die iso's zijn al vrij oud en lang in gebruik, en zijn nooit gewijzigd. Vandaar dat ik niet snap dit kan.

Hij heeft trouwens, inderdaad de skirmisch instellingen, bij nadere controle, ook onthouden, inclusief de reeds verdiende medailles, met short battles, e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-11-2005 19:51 ]

Pagina: 1