Spontane reboots, uitvallen monitor...

Pagina: 1
Acties:

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Ik weet het ff niet meer.

Pc reboot regelmatig spontaan. Zéér regelmatig gaat het beeldscherm op standby en komt ie er niet meer uit (pas na een koude boot).
Ik heb echt geen idee waar het aan ligt. Ik heb meerdere videokaarten geprobeerd, 2 crt monitoren, ik heb het geheugen, de harddisks en de processor complete stresstests laten doen en daar kwam ook niets uit. De eventviewer (winXP sp2) laat ook NIETS zien van vlak voor de crashes en er worden geen dmp files aangemaakt. Herinstallatie vh systeem brengt ook geen verlichting, dus het zou haast hardwarematig moeten zijn.

Ik vermoed zelf zo langzamerhand dat de voeding end of life is, maar hoe kan ik dat testen?

Verwijderd

Grote kans dat het je voeding is inderdaad. Haal eens wat apparatuur uit je kast om te kijken of het beter gaat. Zo niet kan hij ook gewoon stuk zijn. Test dan maar eens met een andere voeding.
Succes!

• kreator

kreator

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:31:
Test dan maar eens met een andere voeding.
Helaas heb ik geen andere voeding op de plank liggen en ik wil het toch wel even wat zekerder weten, omdat ik toch volgend jaar een nieuwe pc ga halen (en dan is het zonde om allerlei nieuwe dingen aan te schaffen die misshcien het probleem niet zijn)

Verwijderd

Probeer gewoon van vriend/vriendin/collega een te lenen. Kost al met al een uurtje inbouwen-testen en terugzetten. Dit is echt de kortste klap om zo' n soort probleem op te lossen. Je kunt alvast beginnen met elimineren. Dus alles extra apparatuur 1voor1 afkoppelen. cd/dvd-speler netwerkkaart/geluidskaart etc.

• kreator

kreator

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:13:
Probeer gewoon van vriend/vriendin/collega een te lenen. Kost al met al een uurtje inbouwen-testen en terugzetten. Dit is echt de kortste klap om zo' n soort probleem op te lossen. Je kunt alvast beginnen met elimineren. Dus alles extra apparatuur 1voor1 afkoppelen. cd/dvd-speler netwerkkaart/geluidskaart etc.
B-) vrienden?

Anyway. Je hebt wel gelijk ja. Ik zal er es een andere indoen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45
Wat voor moederbord heb je?

Kan ook je moederbord zijn, identieke problemen krijg je namelijk ook als je condensatoren naar de maan zijn. Heb je je condensatoren al eens bekeken of ze bol/lek zijn?

• kreator

kreator

Topicstarter
Nee nog niet. Goeie tip.

Het is ieg een asus p4pe moederbord (heb nog wel de bios geflasht, maar dat mocht niet baten).

Heb nu 2 fans en een cd speler minder draaien, maar het rebooten is nog steeds aan de orde (lijkt wel steeds vaker...)
Pagina: 1