DV camera & Windows Movie Maker

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19
Ik heb van iemand zijn DV camera geleend om even wat filmmateriaal te digitaliseren en heb geprobeerd dit te digitaliseren met Windows Movie Maker. Daarin kun je aangeven in welk bestandsformaat je het wilt opslaan. Als ik kies voor ruwe video (DV kwaliteit AVI) lijkt alles goed te gaan, er wordt realtime opgenomen maar bij het afspelen blijkt dat het geluid ernstig verminkt is. Het klinkt alsof er elke seconde een mini-onderbreking is. Stotterend dus.

Als ik opsla in Windows Media formaat gaat alles prima. Het lijkt er dus op dat de verbinding niet snel genoeg is om het realtime te doen, maar dat kan ik me haast niet voorstellen.

Mijn specificaties:
Intel 915 chipset
Pentium 4 3,0 GHz
1024 MB DDR2 RAM
Raptor 36 GB harde schijf
400 mbps firewire
Sony DCR-PC105

Waar kan dit aan liggen? Ik heb op dit moment nog even niet de mogelijkheid een ander pakket te gebruiken maar zou dat verbetering op kunnen leveren?

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01
En er staat geen compressie over de video of de audio?

• Dennis
Nee, geen compressie inderdaad.

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01
Ik zou bijna denken dat het aan WMM ligt, want ik kan zelfs op mn Athlon XP 2400+ met 512mb uncompressed DV video streamen over firewire. :{

Ik zou toch proberen je handen te leggen op Adobe Premiere voor het capturen, dan kan je veel meer opties kiezen.

Het zou namelijk echt geen probleem mogen zijn.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Sjoewe schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:11:

Ik zou toch proberen je handen te leggen op Adobe Premiere voor het capturen, dan kan je veel meer opties kiezen.
Tuurlijk is Adobe Premiere een mooi programma om te editten. Maar als iemand zijn Daihatsu niet lekker rijdt, adviseer je hem toch ook niet gelijk een Ferrari te kopen?

Probeer DVIO eens, simpel en eenvoudig progje om DV te capturen.

• Dennis
martin2005 schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:35:
Probeer DVIO eens, simpel en eenvoudig progje om DV te capturen.
Mag ik je nog even hartelijk bedanken voor deze tip? Echt een geweldig tooltje.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Anders kan je ook Scenalyzer eens proberen, het is niet gratis, maar het kost je geen arm en een been zoals Premiere.
En je hebt toch wel wat meer opties dan DVIO, wat ik persoonlijk toch iets te beperkt vind, user interface en zo is soms wel handig. :P

• Dennis
Ik vind DVIO een fantastisch pakket, want het ging mij puur om het capturen. De nabewerking ga ik binnenkort wel doen met Vegas of misschien toch met Première of After Effects. Dat moet ik nog even bekijken.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Dennis schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:47:
[...]

Mag ik je nog even hartelijk bedanken voor deze tip? Echt een geweldig tooltje.
Graag gedaan. Prettig ook feedback te horen al iets gelukt is! Succes verder ermee.
Pagina: 1