Ik heb van iemand zijn DV camera geleend om even wat filmmateriaal te digitaliseren en heb geprobeerd dit te digitaliseren met Windows Movie Maker. Daarin kun je aangeven in welk bestandsformaat je het wilt opslaan. Als ik kies voor ruwe video (DV kwaliteit AVI) lijkt alles goed te gaan, er wordt realtime opgenomen maar bij het afspelen blijkt dat het geluid ernstig verminkt is. Het klinkt alsof er elke seconde een mini-onderbreking is. Stotterend dus.
Als ik opsla in Windows Media formaat gaat alles prima. Het lijkt er dus op dat de verbinding niet snel genoeg is om het realtime te doen, maar dat kan ik me haast niet voorstellen.
Mijn specificaties:
Intel 915 chipset
Pentium 4 3,0 GHz
1024 MB DDR2 RAM
Raptor 36 GB harde schijf
400 mbps firewire
Sony DCR-PC105
Waar kan dit aan liggen? Ik heb op dit moment nog even niet de mogelijkheid een ander pakket te gebruiken maar zou dat verbetering op kunnen leveren?
Als ik opsla in Windows Media formaat gaat alles prima. Het lijkt er dus op dat de verbinding niet snel genoeg is om het realtime te doen, maar dat kan ik me haast niet voorstellen.
Mijn specificaties:
Intel 915 chipset
Pentium 4 3,0 GHz
1024 MB DDR2 RAM
Raptor 36 GB harde schijf
400 mbps firewire
Sony DCR-PC105
Waar kan dit aan liggen? Ik heb op dit moment nog even niet de mogelijkheid een ander pakket te gebruiken maar zou dat verbetering op kunnen leveren?