Toon posts:

[Radeon] Kaart of Onboard: enig verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij eigenlijk af als je bijv. een Radeon kaart hebt en exact dezelfde type als onboard bijv. of er dan ook een merkbaar verschil tussen zit.
Dus is onboard bijvoorbeeld altijd minder/slechter dan een losse kaart?

Dit vraag ik mij af, omdat ik hier een Pundit-R heb staan met een Radeon Onboard 9100 kaart en nog een pc met een oude Radeon 8500 pro kaart. Ik wil eigenlijk 1 van deze 2 systemen als 2e game computer gaan gebruiken, maar gaat het altijd op hoe hoger het getal of het nu onboard of een losse kaart is dat de kaart met het hoogste getal beter is? (in dit geval de 9100 onboard)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Is het nou zo moeilijk om even benchmarks van de 8500 en 9100IGP (want die zit in de Pundit-R) op te zoeken?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Er is wel degelijk een verschil, sowieso het feit dat de onboards het werkgeheugen pakken ipv eigen mem.

Ik denk dat t/m Dx8 games die 8500 sowieso beter uitpakt

[ Voor 23% gewijzigd door Carel op 26-11-2005 13:10 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De 8500 en 9100 zijn dezelfde chips, dus daar zal geen verschil inzitten. Het enige waarin je het verschil zult gaan merken is het geheugen. Een onboard kaart met shared geheugen zal minder presteren dan een losse kaart met dedicated geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
En dat is dan ook met het dual memory systeem, dan heeft de losse kaart nog steeds voordelen?

@ Exirion
Ja benchmark zoeken is niet moeilijk, maar lezen blijkbaar wel.
Ik vraag toch of er verschil zit tussen onboard kaarten en losse kaarten als ze hetzelfde nummer hebben.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:44:
Ik vraag toch of er verschil zit tussen onboard kaarten en losse kaarten als ze hetzelfde nummer hebben.[/small]
Ook dat had je makkelijk zelf kunnen uitzoeken :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:44:
En dat is dan ook met het dual memory systeem, dan heeft de losse kaart nog steeds voordelen?

@ Exirion
Ja benchmark zoeken is niet moeilijk, maar lezen blijkbaar wel.
Ik vraag toch of er verschil zit tussen onboard kaarten en losse kaarten als ze hetzelfde nummer hebben.
Dual channel bedoel je? Dat staat los van het dedicated/shared mem.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 15:34:
[...]

Ook dat had je makkelijk zelf kunnen uitzoeken :z
Dude, als je niks te melden hebt zou je ook kunnen overwegen gewoon niet te replyen.

🌞🍃

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Datafeest schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:15:
Dude, als je niks te melden hebt zou je ook kunnen overwegen gewoon niet te replyen.
Mensen zouden ook kunnen overwegen zelf ff iets uit te zoeken. Gek genoeg kost dit soort dingen mij misschien 10 minuten zoekwerk terwijl een ander meteen een topic opent :{ Nog een optie is om het zelf even uit te proberen als je notabene beide tot je beschikking hebt |:(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben bang dat ik hierin Exirion volledig gelijk moet geven :o

Iznogoud, ongeacht of het losse kaarten of integrated meuk betreft kun je reviews en benchmarks vinden. Zeker aangezien je ook niet eens aangeeft waarin deze kaarten beter moeten zijn is er gewoon geen zinnig antwoord te geven. Maar kijk voor de grap eens naar de snelheid van het geheugen en de busbreedte van een losse chip en kijk vervolgens naar wat er van beide beschikbaar is voor een integrated controller...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.