Microfoon volume werkt niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• Viperium
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-01 12:10
(jarig!)
Goeie dag,

Gisteren op de HCC beurs in uterecht heb ik bij een stand een Sweex 6 kanalen soundcard gekocht
eenmaal thuis heb ik hem geinstalleerd en in apparaatbeheer zegt hij dat alles goed werkt

eenmaal op Teamspeak gekomen kunnen mijn vrienden me maar nauwlijks verstaan door de microfoon, die heb ik weer verwisseld met de oude mic maar geeft zelfde resultaat. de volume staat helemaal open en ik heb geen flauw idee meer hoe ik de microfoon volume hoger krijg terwijl de andere geluid uitstekend werkt...

De sweex support is ook lekker € 0.50 euro per minuut terwijl ik alleen prepaid bel... zeer goed bedacht dus. Kan iemand me hieruit verlossen?

Bij voorbaad dank

• Noxa
  • Laatst online: 18-02 20:27
Probeer incoming geluid eens te versterken. Ben niet bekend met teamspeak. Maar misschien kan het software matig wel met teamspeak.

• Viperium
(jarig!)
Kan niet met Teamspeak en meer uitleggen met microfoon boosten ofzo mag wel want heb geen idee hoe ...

Verwijderd

Ben je al bij de mixer geweest ?
Daar kun je bij opties kiezen voor opname, en als de mic aangevinkt staat, kun je bij geavanceerde eigenschappen kiezen voor Boost 20 db.
Als dat het is wat je bedoeld met
Quote : "meer uitleggen met microfoon boosten ofzo mag wel want heb geen idee hoe ..."

Succes !

• Viperium
(jarig!)
Bij de mixer staat niks over een boost ofzo mischien ondersteunt die kaart het helemaal niet maar is net gloed nieuwe kaart en daarmee verwacht ik toch dat microfoon het moet doen?

Maar weet iemand anders nog een manier om je Microfoon geluid op te boosten kwa andere software ofzo?

• Viperium
(jarig!)
Ik heb ondervonden bij de reinstallatie van mijn pc dat de microfoon wel degelijk geluid hoort en dat hoort de pc ook alleen lijkt het alsof er een minimale geluidsniveau gehaalt moet worden om dit geluid door te schakelen naar de boxen ...

Weet iemand hier meer van?

en hoe je het uit kan zetten? want wil echt niet zo hard praten om me verstaanbaar te maken

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33
Viperium schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:21:
Bij de mixer staat niks over een boost ofzo mischien ondersteunt die kaart het helemaal niet maar is net gloed nieuwe kaart en daarmee verwacht ik toch dat microfoon het moet doen?

Maar weet iemand anders nog een manier om je Microfoon geluid op te boosten kwa andere software ofzo?
Volg deze stappen eens:
Dubbelklik het speakertje naast de klok -> Opties -> Eigenschappen -> Rondje aanvinken bij opnemen -> Vinkje bij MIC/microfoon -> OK -> Gooi het volume van de MIC helemaal open en druk op geavanceerd onder microfoon -> 20dB Boost of MIC boost of iets dergelijks aanvinken.

Nou zal je iig goed verstaanbaar zijn ;). Mocht het te hard zijn, kun je het beste de microfoonboost aanlaten en het volume naar de helft zetten (gebruikelijke instelling).
Het probleem is dat jij bij de outputopties blijft hangen, je kijkt niet naar de opname instellingen volgens mij.
Pagina: 1