Alleen internet, splitter nodig ?

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 14:40

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb sinds enkele weken een internet verbinding van wanadoo. Wanadoo levert hiervoor de livebox. Maar door de vele problemen die de livebox heeft, gebruik ik mijn copperjet als modem.

Binnenkort zet Wanadoo de verbinding om van 4Mbit naar 20Mbit. Ik wil graag optimaal gebruik maken van deze verbinding. Dus ik denk erover om de splitter die voor de modem zit ertussen uit te halen. Ik gebruik namelijk de telefonie niet.

Ik heb soms de telefoon aangesloten. Maar dan wordt ik 's avonds altijd gebeld door telemarketingsbedrijven. Aangezien ik elke dag lang van huis ben, doe ik alles per mobiele telefoon. Dus ik dat is de reden dat ik geen vaste lijn gebruik.

Nu ben ik bang dat zodra ik de spliter ertussen uit haal dat ik elke keer als een telemarketingsbedrijf mij probeert te bereiken mijn internet verbinding wegvalt. Of werkt de techniek anders ? Dat KPN kan zien dat er geen telefoon is aangesloten en een signaal terug stuurt naar de beller dat de lijn niet in gebruik is?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134215

Je kant toch ook gewoon geen telefoon in de spliter drukken?
Je kan wel ADSL'en zonder splitter, maar of het goed is voor je modem......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
De splitter kun je er gerust tussenuit halen, die dient alleen maar om je spraak frequentie van je internet frequentie te schijden zodat je een shared line krijgt, telefoon en dsl over 1 verbinding, echter als je geen spraak wilt, kun je rustig je splitter er tussenuit halen, met je internet gebeurt niets als je gebeld wordt, het heeft dus geen consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 10:12
Als gebelt gat worden klapt idd prolly je internet eruit, kan geen kwaad voor je modem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:03
eigenwijsje schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:56:
De splitter kun je er gerust tussenuit halen, die dient alleen maar om je spraak frequentie van je internet frequentie te schijden zodat je een shared line krijgt, telefoon en dsl over 1 verbinding, echter als je geen spraak wilt, kun je rustig je splitter er tussenuit halen, met je internet gebeurt niets als je gebeld wordt, het heeft dus geen consequenties.
Onzin, als je wordt gebeld zonder splitter valt je internet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 10:04
Correct me if i'm wrong, maar ik dacht dat de splitter in de Livebox ingebouwd zat? Ik heb er hier één liggen (inmiddels overgestapt naar Demon omdat Wanadoo het na een maand zelf niet meer zag gebeuren dat ze mijn lijn succesvol konden opleveren), en een externe splitter gebruiken kán, maar is niet nodig.

Weet je zeker dat je niet sowieso al een externe splitter voor niets gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Ricardo87 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:58:
[...]

volgens mij weet jij niet waar je het over hebt, je gaat natuurlijk geen telefoon aansluiten en die gebruiken zonder splitter, hij wil juist alleen maar internet er op, dan heb je de splitter echt niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 00:08
Volgens mij is het ook zo dat als je gebeld wordt en er zit geen splitter tussen, dan valt de verbinding weg. Maar ik geloof dat je bij sommige abonnementen (ik weet niet of dat bij wanadoo ook kan), geen vaste lijn meer nodig hebt en dus ook geen telefoonnummer nodig hebt en dan kan je dus ook niet gebeld worden. Volgens mij is dit bij KPN al een tijdje mogelijk bij DirectADSL, maar of het nu ook al mogelijk is in combinatie met andere providers, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 10:53
4POX schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:24:

Nu ben ik bang dat zodra ik de spliter ertussen uit haal dat ik elke keer als een telemarketingsbedrijf mij probeert te bereiken mijn internet verbinding wegvalt. Of werkt de techniek anders ? Dat KPN kan zien dat er geen telefoon is aangesloten en een signaal terug stuurt naar de beller dat de lijn niet in gebruik is?
Analoge lijn werkt altijd. Ook al hangt er niets aan lijkt het gewoon net of je niet opneemt.
Anoniem: 134215 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:47:
Je kant toch ook gewoon geen telefoon in de spliter drukken?
Je kan wel ADSL'en zonder splitter, maar of het goed is voor je modem......
spokje schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:57:
Als gebelt gat worden klapt idd prolly je internet eruit, kan geen kwaad voor je modem ;)
Zonder splitter kan je geen toestel(en) aansluiten. Ook al wordt je niet gebeld of laat je de hoorn op de haak liggen verstoren veel toestellen je DSL signaal. En ook is het een aftakking op je lijn tussen ISRA & modem wat signaal niet ten goede komt als er niet eens een toestel op zit.

Dus of met splitter + toestel. Of modem alleen op de lijn aansluiten en geen toestel.

Kan verder geen kwaad voor je modem zonder splitter.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 26-11-2005 13:22 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb de proef op de som genomen..

Ik heb de splitter ertussen uit gehaald en met mijn mobiele telefoon gebeld naar mijn vaste nummer

Wat denk je .. De internet verbinding blijft rustig doorwerken..
Correct me if i'm wrong, maar ik dacht dat de splitter in de Livebox ingebouwd zat? Ik heb er hier één liggen (inmiddels overgestapt naar Demon omdat Wanadoo het na een maand zelf niet meer zag gebeuren dat ze mijn lijn succesvol konden opleveren), en een externe splitter gebruiken kán, maar is niet nodig.

Weet je zeker dat je niet sowieso al een externe splitter voor niets gebruikt?
Lees de startpost.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 06:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ricardo87 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:58:
[...]

Niet als er geen telefoontoestel zit aangesloten, dan gaat er namelijk ook geen telefoon over (dat lijkt wel zo voor degene die belt) en valt er niets weg te vallen. Je modem direct op ISRA werkt prima.

Als je iets zo stellig met "Onzin!" in je post beweert, zorg dan wel dat je zeker weet dat je gelijk hebt... Het helpt om alles goed te lezen.

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 26-11-2005 16:14 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
JvS schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:13:
[...]

Niet als er geen telefoontoestel zit aangesloten, dan gaat er namelijk ook geen telefoon over (dat lijkt wel zo voor degene die belt) en valt er niets weg te vallen. Je modem direct op ISRA werkt prima.
Het maffe is. Ik belde met mijn mobiele telefoon naar mijn vaste lijn zonder telefoon eraan. Maar de lijn ging wel over.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 06:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zie hetgeen wat tussen haakjes staat.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
JvS schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:17:
Zie hetgeen wat tussen haakjes staat.
Kun je mij een handje helpen welke haakjes je precies bedoeld ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 10:12
ik gok dit stukje
over (dat lijkt wel zo voor degene die belt) en
:? 8)7

Maar ok, ik had het ook mis dus. Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 10:53
Telefoonlijn met niets er aan (of alleen ADSL modem) gaat gewoon over, maar omdat er geen toestel aan hangt wat gaat rinkelen en er iets mee doet blijft je DSL zonder problemen werken.

Toestel aan de lijn hangen samen met je modem zonder splitter en het gaat mis. Zeker als je het gesprek ook nog eens aanneemt. Ook als je zelf gaat telefoneren met dat toestel gaat het mis dan. En je zal (of de andere kant) een enorme vervelende berg hoge tonen horen van je modem.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 26-11-2005 18:01 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1