IR-ontvanger + WinLIRC = handig

Pagina: 1
Acties:

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 09:47
In Ct nr. 11 van vorig jaar stond een artikel over het zelf maken van een infrarood ontvanger met f10,- aan onderdelen (7 stuks + COM-stekkertje). Ik heb ook zo'n ontvangertje gebouwd (laten bouwen door jonger broertje op MBO elektrotechniek.. >:)) en na wat klooien met WinLIRC en IRAssistant heb ik het ontvangertje aan de preaat gekregen.

Nu kan ik dus d.m.v. macro's of WinAmp commands m'n comp bedienen met naast "the usual" keyboard en muis, ook een afstandsbediening. :) Wat is nou het hiervan? Geen idee, het is gewoon geinig, maar het grootste voordeel is dat ik nu tijdens Counter-Strike o.i.d. WinAmp kan bedienen ZONDER naar windows te gaan of WinAmp naar voren te halen..

Zijn er meer Tweakers die hier mee bezig zijn geweest? Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Misschien heeft iemand anders nog een nuttige toepassing hiervoor?

* Freak_NL is even nieuwsgierig

Hier is meer info over WinLIRC voor de geintresseerden:

WinLIRC
IRAssistant

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 18:12
Nou, ik kan alle onderdeeltjes makkelijk krijgen, behalve die IR-ontanger. Waar heb je die gekocht? ik kan hem niet krijgen!
(ben bij Display Eindhoven geweest)

Verwijderd

Heej.. da wil ik ook,

War zijn precies de onderdelen?

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

Verwijderd

Ik gebruik de ab van m'n Hauppauge WINTV-PCI/Radio, werkt als een tiet in combinatie met uICE. Hoef ik lekker m'n nest niet meer uit om m'n pc uit te zetten.

• Nowhere
  • Laatst online: 09-07 10:24
ik was lui
heb er 1 gekocht

www.irontvanger.net of zoiets was het....
ding is net echt mooi, maar werkt wel.

ideaal voor divx-server :)

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Okeej...

Dan zal ik eens kijken of ik nog onderdelen heb..

Ik heb nog wel een oude IR-Muis

• _JGC_
  • Nu online
tweakhardware.com heeft een goed artikel geschreven, staat het schema en een soldeerhandleiding in. Ik heb het zelf ietsje anders gedaan (wel zelfde schema, onderdelen alleen beetje anders opgehangen), en ze werken hier alle 4 perfect (zou 6 maken, maar de IR modules waren niet meer op voorraad :( )

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

'K gebruik zelf de IR van m'n SB Live! en de bijbehorende afstandsbediening. D'r is een plugin voor... RM800 heet ie geloof ik.

Forget your fears...
...and want to know more...

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 14:25
kan je zo'n ontvanger ook voor je telefoon gebruiken?
Of werkt het dan maar een kant op?

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 21:44
voor je telefoon werkt hij d8 ik niet. het is volgens mijn nl geen IrDA aansluiting maar gewoon een receiver (dus geen transceiver), meestal zit er op je MOBO een aansluiting waar een IrDA aansluiting op kunt zetten/maken. schema er van heb ik hier staan.

• _JGC_
  • Nu online
BTW: Winlirc = ONHANDIG

Ik gebruik nu Girder, die herkent ELKE knop van mn Sharp afstandsbedieningen, terwijl WinLIRC er GEEN van herkende :)
Pagina: 1