Toon posts:

[ST585] Speedtouch 585 geen wlan gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het configureren van een nieuwe Speedtouch 585 voor ADSL. Nu is dit voor iemand anders, en heb ik thuis geen ADSL-verbinding. Maar het draadloze gedeelte moet ik hier toch kunnen testen.

Nu brandt het WLAN lampje op het modem groen (WPA PSK) maar geen van de 3 laptops die ik hier heb, kan het netwerk vinden. Mijn andere draadloze netwerk kan wel worden gevonden. Als ik mijn eigen wlan uitschakel, kan ik de Speedtouch nog steeds niet zien. Deze verschijnt gewoon niet in de lijst van beschikbare netwerken.

Ik heb alle instellingen gecontroleerd. SSID broadcast staat aan, heb diverse andere instellingen geprobeerd maar niets werkt.

Het is toch niet zo dat ik eerst per sé een ADSL verbinding moet hebben voordat het speedtouch WLAN zichtbaar wordt?

Iemand enig idee?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:49:
Nu brandt het WLAN lampje op het modem groen (WPA PSK) maar geen van de 3 laptops die ik hier heb, kan het netwerk vinden. Mijn andere draadloze netwerk kan wel worden gevonden. Als ik mijn eigen wlan uitschakel, kan ik de Speedtouch nog steeds niet zien. Deze verschijnt gewoon niet in de lijst van beschikbare netwerken.
Het lijkt erop dat je een van de instellingen niet goed hebt staan. Probeer eerst een verbinding zonder encrypty en als dat goed gaat verbinding met. Welke firmware heb je op de modem staan? Welke instellingen heb je? Heb je de SSID dezelfde naam als je eigen netwerk b.v. "default"?

Probeer eens dit linkje naar de SpeedTouch-site
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:49:
Het is toch niet zo dat ik eerst per sé een ADSL verbinding moet hebben voordat het speedtouch WLAN zichtbaar wordt?
Volgens mij hoeft het niet. Hier werkt ie ook zonder... alleen geen internet :(

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij heb je onderstaand menu in de 585. Dan moet je wel even kiezen voor "Search for wireless device" Dan pas krijg je contact.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6f990b4b9fb9158e022203959742c8f1/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Br@m op 26-11-2005 12:56 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Heel vaag, maar het probleem heeft zichzelf opgelost.

Na ongeveer een half uur wachten werkte het ineens. Aangezien het modem met de post is gekomen, zou misschien de antenne nog half bevroreren kunnen zijn geweest.

Toch bedankt.