Ik ben gisteren gestruikeld over een raar probleempje waar ik dus niet uit kwam.
Moest ff bij mijn zwager zijn voor iets kleins te fixen. Geen probleem alleen moest ik ff een programmatje downloaden. Dat ging dus niet. Na een seconde of 2 - 5 stokte de download... Ook na 2 a 3 minuten ging hij niet verder.
Setup
AMD Duron, ?? mobo, 256mb geheugen
Software Windows 2k met service pack 4 erop.
Demon 512 aansluiting
Via router en wire-less netwerk.
Dit had hij bij zowel FireFox als bij IE.
Natuurlijk verdenk je direct het draadloos netwerk. Maar internet deed het wel. En updates van programma's binnen programma's kwamen goed binnen (virusscanner updaten, hitman pro updaten).
Oke stap 2 was dus scannen op virus. Dat met AVG -> niets gevonden.
Stap 3: Toen Hitman pro 2 erover met alle opies (ook antivirus) en alle updates daarvoor haalde hij snel en foutloos binnen. Maar ook Hitman pro vond -> niets.
Stap 4: Hetzelfde als stap 2 & 3 maar dan in veilige modus.
Stap 5: Gecheck of er rare processen draaien.. Ook niets bijzonders.
Stap 6: Controleren op firewall's... Niets
Stap 7: Windows update -> moet ik eerst het update-programma updaten... En dat loopt dus ook vast.
En nu weet ik het niet meer.... Ik ga er morgen weer even langs, maar wilde graag suggesties wat ik nog kan proberen. In het verleden heeft het wel gewerkt.
En ja het is een trage, langzame, simpele pc, maar voor deze mensen goed genoeg.
Edit:O'ja.. Stap nul was natuurlijk de search van GoT aanslingeren.. vandaar ben ik tot stap 7 gekomen.
Moest ff bij mijn zwager zijn voor iets kleins te fixen. Geen probleem alleen moest ik ff een programmatje downloaden. Dat ging dus niet. Na een seconde of 2 - 5 stokte de download... Ook na 2 a 3 minuten ging hij niet verder.
Setup
AMD Duron, ?? mobo, 256mb geheugen
Software Windows 2k met service pack 4 erop.
Demon 512 aansluiting
Via router en wire-less netwerk.
Dit had hij bij zowel FireFox als bij IE.
Natuurlijk verdenk je direct het draadloos netwerk. Maar internet deed het wel. En updates van programma's binnen programma's kwamen goed binnen (virusscanner updaten, hitman pro updaten).
Oke stap 2 was dus scannen op virus. Dat met AVG -> niets gevonden.
Stap 3: Toen Hitman pro 2 erover met alle opies (ook antivirus) en alle updates daarvoor haalde hij snel en foutloos binnen. Maar ook Hitman pro vond -> niets.
Stap 4: Hetzelfde als stap 2 & 3 maar dan in veilige modus.
Stap 5: Gecheck of er rare processen draaien.. Ook niets bijzonders.
Stap 6: Controleren op firewall's... Niets
Stap 7: Windows update -> moet ik eerst het update-programma updaten... En dat loopt dus ook vast.
En nu weet ik het niet meer.... Ik ga er morgen weer even langs, maar wilde graag suggesties wat ik nog kan proberen. In het verleden heeft het wel gewerkt.
En ja het is een trage, langzame, simpele pc, maar voor deze mensen goed genoeg.
Edit:O'ja.. Stap nul was natuurlijk de search van GoT aanslingeren.. vandaar ben ik tot stap 7 gekomen.
[ Voor 14% gewijzigd door Cyberpope op 26-11-2005 11:41 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......