Toon posts:

Gamecube vragen... (ja, ik loop jaren achter... ;) )

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor m'n jongste dochter wil ik een GameCube kopen (en wel bij Wehkamp], want daar kost 'ie maar 90 euro! Tenzij iemand 'm nog goedkoper weet te vinden). Nu weet ik helemaal niks van dat ding.

Wat ik me ten eerste afvraag: zit er in het standaard pak (de platinum Gamecube met Double Dash erbij zoals 'ie op de Wehkampsite staat) wel of geen memory card...? Zo niet, dan komt daar dus meteen zo'n 30 euro bij... :| Je zou zeggen dat het apparaat out of the box toch ook wat geheugen zou moeten hebben om games op te slaan...

Ten tweede: ze heeft een hele oude tv op d'r kamer met alleen een antenne-ingang. Nu heb ik begrepen dat er (somewhere out there) 'RF Switches' bestaan waarmee je de GC alsnog daarop kunt aansluiten. Is de kwaliteit dan nog een beetje normaal of heeft dat een erg verslechterende invloed?

Zijn er eigenlijk nog meer dingen die je zou MOETEN hebben om een beetje plezier van het ding te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28
Een cube of pack kun je op veel plaatsen goedkoop vinden, bijvoorbeeld bij Nedgame(.com) waar je Cube+MarioKart voor EUR 89 kunt halen.

Er zit standaard geen memory card bij. Je kunt een officiele halen, maar ook voor een van de vele imitatie memory cards. Volgens sommigen gaan deze laatste wel sneller stuk (zelf nog geen last van gehad). 30 euro hoeft het echt niet te kosten trouwens.

RF unit heb ik zelf geen ervaring mee (19 euro bij Nedgame), maar weet je zeker dat de TV zelfs geen composiet ingang heeft?

Must haves? Meerdere controllers! Koop wel officiele van Nintendo want andere gaan echt stuk.

Kijk ook eens in het volgende topic of zijn voorgangers: Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-10 17:24
Zoals Rukapul hier boven al zei, koop uitsluitend echte nintendo controllers.
Bij een vriend van me die 2 fake's heeft liggen de stickjes er los bij en zit je bijv constant naar beneden te richten.
Een memorycard kun je al vrij goedkoop krijgen (bijv. een piranha) het beste kun je gelijk gaan voor zo'n ding van 1 gbit dan hoef je nooit meer een andere te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

En daar gaat het al fout hierboven. ;)

Koop alleen echte Nintendo producten! En dat meen ik want echt waar 3th party memorycards controllers enz zijn echt troep.

Ik zou zeggen koop gewoon dat pakket, kijk even of die tv geen composiet ingangen heeft (rood, geel wit) want dan kun je gewoon de standaard kabel gebruiken.

En koop wel een 251 blocks memorycard (de zwarte) of een 1019 blocks memorycard (de witte) want de 59 blocks is veel te klein en die heb je zo vol. :)

Dus ik zou je dit aanraden:

Dat MK:DD pakket
+ 1 controller erbij voor multiplayer potjes
+ een memorycard van 251 blocks of die van 1019 blocks.

En als je tv echt geen composiet ingangen heeft dan moet je er ook zo'n RF kastje bij kopen maar dat raad ik wel af.

Bij nedgame.com ben je dit ongeveer kwijt: 149 euro

En dat is inclusief:

MK:DD pakket
251 blocks memorycard
1 extra (silver) controller

En mocht je er toch een RF unit bij moeten hebben dan ben je nog eens 20 euro extra kwijt.

[ Voor 38% gewijzigd door schnumi op 26-11-2005 11:59 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zou zoals hierboven gezegd gaan voor het MKDD pack van €89,- bij de nedgame of bij de mediamarkt, als je geen nedgame in de buurt hebt.

Ik weet niet hoeveel spellen je uiteindelijk voor je dochter wilt kopen, maar waarschijnlijk is een 251 block memcard wel voldoende. Gewoon een thirdparty kopen, want die zijn echt veel goedkoper en ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad (heb de cube nu bijna een jaar).

Verder is een extra controller leuk. Je kunt dan 1 controller van Nintendo kopen, maar die kost je meteen 29,-. Je kunt voor hetzelfde geld ook 3 piranha controllers kopen (mits ze nog steeds 10,- zijn bij de bartsmit). Die controllers zijn misschien wat minder goed, maar je moet er wel heel gekke dingen mee doen willen ze kapot gaan. Ik heb hier thuis 3 piranha controllers liggen en ze zijn heel intensief gebruikt en ze werken allemaal nog steeds (1tje is wel een beetje gaar, maar dat komt door de zeer slechte motoriek van een huisgenoot van mij en die heeft er echt heeel erg veel mee gespeeld). Multiplayeren met zijn 4-en is echt heel erg leuk, vooral mariokart. Dus dat is echt een aanrader als je dochter nog 3 vriendinnetjes heeft waarmee ze kan spelen. En ik denk dus wel dat prianha controllers eerder de geest kunnen geven, maar bedenk wel dat er op de 2e, 3e en 4e controller een stuk minder gespeeld wordt en je natuurlijk gewoon een jaar garantie hebt.
Enige nadeel van piranha controllers is misschien dat ze ietsjes groter zijn. Mijn huisgenoten zijn beide 1.90m dus hebben wat grotere handen en zij vinden het juist een stuk fijner spelen, daar de originele controller echt niet voor grote handen gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Tsja en ik blijf erbij dat je beter een Nintendo controller kan kopen. Zeker voor wat kleinere kinderen want die willen het nog wel eens laten vallen of er hard mee om gaan.

Dus je moet het zelf weten.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 21:16

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Voor m'n jongste dochter wil ik een GameCube kopen (en wel bij Wehkamp], want daar kost 'ie maar 90 euro!
Is al min of meer gezegd maar ik zeg het nog even wat duidelijker: Dat is de adviesprijs! Nedgame.nl heeft hem bv. voor 69,-. Precies hetzelfde pakket.

Neem ook niet de kleinste memorycard maar meteen 251 blocks of 1019 blocks. Neem alleen Nintendo memory cards en controllers. Goedkoop is duurkoop.

[ Voor 34% gewijzigd door Max|Burn op 26-11-2005 13:18 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-10 14:32

Smoonshine

Feyenoord!!

MaxBurn schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:16:
[...]
Is al min of meer gezegd maar ik zeg het nog even wat duidelijker: Dat is de adviesprijs! Nedgame.nl heeft hem bv. voor 69,-. Precies hetzelfde pakket.

Neem ook niet de kleinste memorycard maar meteen 251 blocks of 1019 blocks. Neem alleen Nintendo memory cards en controllers. Goedkoop is duurkoop.
Ik zie eigenlijk niet in waarom je een 1019 memory card zou moeten kopen.Ik heb inmiddels zo'n beetje 20 spellen erbij en die passen allemaal nog prima op de 251 card. Het is dat Fifa in totaal zo'n 70 blocks in neemt, maar de meeste spellen nemen een keer tussen de 5 en 10 blocks in beslag. Ruimte zat dus om je iig een hele tijd vooruit te helpen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

En ga niet lastig doen met ee RFadapter, daar wordt je echt niet blij van. Koop gewoon een kleine goedkope tv bij, als je 90 euro neer kan leggen voor een GC, kan er ook wel 100 af voor een tv met scart.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-10 17:35
ik ben het met jullie eens dat je officieele controllers moet kopen, die andere zijn naar mijn mening ***** kwaliteit, maar memory cards... die zijn bij mij allemaal 3th party en nog nooit problemen meegehad (ook niet als ik EU en USA saves door elkaar gooi) en dat scheelt als snel 15 euro ofzo...
over die RF switch... daar kan ik je niks over vertellen want daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

schnumi schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:13:
Tsja en ik blijf erbij dat je beter een Nintendo controller kan kopen. Zeker voor wat kleinere kinderen want die willen het nog wel eens laten vallen of er hard mee om gaan.

Dus je moet het zelf weten.
Natuurlijk moet hij het zelf weten, maar mijn ervaringen zijn erg positief dus ik zelf zou aan extra controllers niet te veel geld uitgeven daar die niet zoveel gebruikt worden. Verder zie ik kleinere kinderen juist als voordeel, die hebben helemaal niet de kracht om het controllstickie zo hardhandig te gebruiken dat ie lam wordt. Verder valt zo'n controller nu niet echt van grote hoogte als hij valt en ook die piranha controllers zijn behoorlijk stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 19:52
Zie Rukapul in "Gamecube vragen... (ja, ik loop jaren ac...". Dit zijn vragen die allemaal te beantwoorden zijn als je je wat inleest :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.