Toon posts:

Asus 167G WLAN USB Stick verbindt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik heb sinds kort een draadloze router en dus heb ik een wifi usb stick gekocht voor de laptop. Ik heb de handleiding 30 keer gelezen maar ik kom nog steeds niet uit wat het probleem is. Als ik de ASUS software heb geinstalleerd en reboot en ik wil in het control panel, geeft hij mij een error code dat hij niet verbonden is. Ik heb ook al tig keer de usb stick eruit gehaald en erin gestopt, verschillende usb poorten geprobeerd maar niks werkt. Dit probleem heb ik op 2 computers. Heeft iemand hier ook last van gehad en kan iemand me vertellen hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Kan hij het netwerk wel vinden? Gebruik je beveiliging (zoja, heb je die uitgezet)? Heb je de draadloze router al geconfigureerd en de zaken mbt draadloos netwerk juist ingesteld (netwerknaam etc)?

Je moet echt wat duidelijker zijn, hier kan niemand wat mee. Neem Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 10:49:
Kan hij het netwerk wel vinden? Gebruik je beveiliging (zoja, heb je die uitgezet)? Heb je de draadloze router al geconfigureerd en de zaken mbt draadloos netwerk juist ingesteld (netwerknaam etc)?

Je moet echt wat duidelijker zijn, hier kan niemand wat mee. Neem Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door.
Het gaat erom dat me pc de stick niet vind. Ik kan dus niks instellen omdat hij die Asuys 167g niet kan vinden , terwijl die wel in usb poort zit.

Verwijderd

Als je dat probleem op meerdere computers hebt wordt het denk ik tijd eens terug te gaan naar de winkel om hem te laten testen en eventueel omruilen.

Edit: voor de duidelijkheid; je bedoelt dat je PC de stick niet kan installeren/gebruiken en niet dat hij geen draadloos netwerk kan vinden/verbinden. Wat is de precieze foutmelding die je krijgt?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:29:
Als je dat probleem op meerdere computers hebt wordt het denk ik tijd eens terug te gaan naar de winkel om hem te laten testen en eventueel omruilen.

Edit: voor de duidelijkheid; je bedoelt dat je PC de stick niet kan installeren/gebruiken en niet dat hij geen draadloos netwerk kan vinden/verbinden. Wat is de precieze foutmelding die je krijgt?
De foutmelding is, dat als ik draadloos wil starten , dat ik een melding krijg dat er geen netwerk adapter in zit, terwijl die wel aangesloten staat op me pc (de asus usb stick) Soms als ik hem erin en eruit doet krijg ik rechtsonder wel een scherm van nieuwe hardware, maar dan geeft hij onbekend usb appaqraat aan. Als ik dan de driver wilt installeren pakt hij hem niet en zegt hij dat de driver niet klopt, terwijl ik 100% weet dat ie wel klopt.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de precieze melding die ik krijg:

Het USB apparaat wordt niet herkend.
een van de op deze computer aangesloten USB-apparaten werkt niet goed. Het is onbekend welk apparaat.

Ik kan dan een driver installeren, maar als ik gewoon de juiste driver selecteerd, zegt hij dat hij geen goede driver kan vinden. Ben hopeloos :X

Verwijderd

Topicstarter
flinke schop

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Eerst software deinstalleren en indien nodig ook deinstalleren in apparaat beheer. Dan de USB adapter loskoppelen. Pc opnieuw opstarten. Software / driver installeren. Pas dan de adapter weer aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hetzelfde probleem nog

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 08:36

DaRoot

Some say...

Denk dat dat toch gevalletje RMA wordt dan. Heb zelf die stick ook, en die doet 't perfect achter welk systeem dan ook.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Ander sticky halen asus+wifi=lol als je het mij vraagt,
Maar dit is inderdaad een RMA'tje.
Even terug brengen naar de winkel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 13:08 ]

Pagina: 1