Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ccfl schakelaar met ledjes.

Pagina: 1
Acties:

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:11

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Hallo ik wil mijn ccfl schakelaars verplaatsen naar voren. (heel simpel). Ik wil er ook een groen ledje bij (als de ccfl aan staat) en een rood ledje ( als de ccfl uit staat). Dus ik begon te solderen en naar 10 minuten alles netjes gesoldeerd te hebben alles mooi op zijn plaats. Maar ik zet de ccfl aan (groen lampje gaat niet branden ookal zit volgens mij alles goed) en als ik de ccfl uit zet gaat de rode wel branden. Het rare is nu dat ik de rode led gelijke aansluitingen heb gegeven als de ccfl en deze brand niet als de ccfl aan staat maar wel als hij uit staat. Mijn vraag is.. hoe kan ik het groene ledje laten branden als de ccfl aan staat ?

alvast bedankt.

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
zitten de groende leds niet verkeerd om gesoldeerd?
dan doen ze het inderdaad niet.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Nee alles zit goed. Ik snap het zelf ook niet want ik heb het al een paar keer verwisseld om zeker te weten zelf 2 of 3 keer ledje gewoon vervangen. Heel maf.

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Als je de LED op dezelfde aansluitingen hebt aangesloten hoort die het ook niet te doen.
Ik neem aan dat het een kleine 3 pins (Schuif) schakelaar is ? Dan zit de de CCFL op 1 van de buitenste polen (pinnetjes) en op de middelste. Stel als de CCFL op de middelste en op de rechtse is aangesloten. Dan pak je de plus (de bolle kant of het lange pootje) van de groene LED en soldeer je op dezelfde pool als de CCFL, De rooie zet je dan aan de andere buitenste pool. De minnen van de 2 led'jes kun je aan elkaar solderen en bij de min aansluiten van de CCFL.

Revive the guild!

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Dat dacht ik dus ook.. maar het lukt niet via die weg anders had ik hier niet hoeven posten ;)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Deze schema zou het moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/schakelen_ccfl.png

Is dat ook zo bij jouw?
De 'hoofd' toevoer moet naar middelste pin van schakelaar gaan, omdat de schakelaar dan tussen twee buitenste polen schakelt. Dat is werking van wissel/wipschakelaar. Let op die witte lijnen in de schakelaar.

Vervolgens op ene pin alleen rode led en andere pin groene led EN ccfl.
De weerstand moet erin voor elke leds. 560 Ohm is de waarde uit led calculator.

Eigenlijk heel simpel, als je werking van wisselschakelaar weet. Dus hoe heb je klaar voor gekregen dat het niet werkt. :o

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Ik heb gewoon bij de schakelaar de 2 stekkers eraf geknipt en toen op de zelfde plek gesoldeerd maar ik ga nu die ander kabel proberen ;) . Al heel erg bedankt voor jullie hulp ik zal wel posten of ik meer problemen heb of dat het gelukt is.

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Jeej hij doet het ! dankje wel allemaal.
Pagina: 1