Toon posts:

[RAM] Ik verbruik maar 150MB, maar weergeeft 700MB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
Sinds ik DDR heb, heb ik altijd mn mem onder de 256 MB gehouden, omdat dat ook mn RAM is.
Ik was NFS:MW aan het spelen en inene een pop-up (windows).
u heeft te weinig virtuel geheugen.
wtf?
Maja, boeie.
Later, kwam ik in Taakbeheer om wat onnodige processen uit te schakelen.
Wat dus bleek, dat ik 780 MB aan het verbruiken was, terwijl er maar 30 processen aanstonden met een gemiddelde van 3 mb ongeveer (in totaal zeker niet meer dan 160 MB).

Dus nu wil ik weten wat er aan de hand is, want hij weergeeft de rest van mn halve gig die ik verbruik niet.
Het is geen rekenfout van de pc iig, want anders zou hij het virtueel geheugen niet vergroten en zo vreselijk traag zijn.

Hier mn specs:
Intel Pentium 4 1,8 GHz Willamette (die had het wel es zwaar te verduren met oc's 2 2,16 > vCore 1,85
Geforce 4 MX 420 64 MB
ASUS P4PE-XT
Kingston DDR-400 256 MB
Mn pc is al zeker 5 jaar oud (Mobo en ddr zijn nieuw, cpu en graka oud)
Hij doet het gemiddeld elke dag wel zeker 10 uur.
Ook als ik scroll maakt mn CPU?? rare geluiden, alsof er iemand om het bord krast.

Meer info? Please ask :)
En nog alvast heel erg bedankt!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:04
In taakbeheer krijg je normaal niet de kolom 'Grootte van virtueel geheugen'. Wat je dus alleen ziet is hoeveel fysiek geheugen er wordt gebruik. Zet die kolom eens aan bij Beeld -> kolommen selecteren en je kan zien welke programma's hoeveel virtueel geheugen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Dan nog, ik verbruik nu 60 mb voor Internet Explorer, en ja, ik heb het gedaan en met mn rekenmachine uitgerekend en kom op 120 MB uit! Nu verbruikt hij 420 MB zegt ie
Iig bedankt :)

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

jij hebt 256mb geheugen en je speelt NfS most wanted?
Sinds ik DDR heb, heb ik altijd mn mem onder de 256 MB gehouden, omdat dat ook mn RAM is
wat bedoel je hier mee?

Omdat je pc 3200 DDR 400Mhz geheugen hebt denk je dat je maar 256mb nodig hebt?
Of gebruikt je videokaart 256mb van je werkgeheugen? (aperture size?)
Of heb je altijd je geheugengebruik onder de 256mb gehouden?
hoe groot is je virtuele geheugen ingesteld?

[ Voor 42% gewijzigd door KneppaH op 26-11-2005 03:43 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
Ja, je kan er best wel NFS:MW mee spelen. Het verbaasde mij trouwens ook (oke, blijft soms een halve seconde haken, maar het stoort niet en als je de ronde restart gaat ie lekker! )

ik bedoelde ermee (wat in je qoute staat) dat ik mijn geheugenverbruik altijd onder de 256 MB houd/hield. Want anders komt dat stomme wisselbestand weer en is ie weer zo sloom.

EDIT: Omdat jij hebt geedit :P

**Omdat je pc 3200 DDR 400Mhz geheugen hebt denk je dat je maar 256mb nodig hebt?
Nee, tuurlijk niet, ik weet er heus wel wat van af, alleen ik ken het probleem niet wat ik nu heb ;)

**Of gebruikt je videokaart 256mb van je werkgeheugen? (aperture size?)
Ik heb een Geforce 4 MX 420 64 MB, dus dat kan denk ik niet, tenzij je je RAM kan gebruiken als Aparture Size ;) :D
**Of heb je altijd je geheugengebruik onder de 256mb gehouden?
Jep, je gaat door voor de koelkast ;)
**hoe groot is je virtuele geheugen ingesteld?
384-768MB

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 03:47 ]

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

kijk hier kunnen we wat mee :)

Er zijn een hele hoop services in windows die je vaak toch niet nodig hebt. Ik heb er een hele hoop standaard op uitgeschakeld staan. Als ik windows start heb ik maar 14 processen draaien en zo'n 105mb geheugen gebruik. ( heb 2Gb geheugen en nog wil ik zoveel mogelijk killen.)
M'n windows is toch functioneel en kan gewoon alles gebruiken.

http://www.tweakguides.com/TGTC.html

met bovenstaande guide kun je zeer simpel je hele windows tweaken en uitkleden. (je hebt XP?)

Check je pc op spyware,adware & virussen

Download CCleaner om fouten op te sporen
Download Bootvis om sneller op te starten

In de guide staat ook vermeld hoe je je t beste je (virtuele) geheugen kunt instellen.

Als je start --> uitvoeren/run --> msconfig klikt kun je instellen wat met windows op moet starten
en als je start -->uitvoeren/run --> services.msc klikt kun je je services instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door KneppaH op 26-11-2005 05:06 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
ik kan geen pdf openen, verder lukt het niet.
Aan het instellen zal het niet liggen.

Ik verbruik 125 mbx4 = momenteel 500 mb verbruik.
Zal het aan het feit liggen dat mn pc gewoon brak is?
Want dat geheugen loopt ook maar op 50% snelheid (cpu loopt op 100 MHz FSB)

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

pdf kun je lezen met adobe acrobat reader.

gratis te downloaden.

Pagina: 1