Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe veilig is mijn USB-stick i.c.m. Blowfish?

Pagina: 1
Acties:

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 10:58
Beste mensen,

Ik heb een 'Sandisk cruzer micro' USB-stick gekocht. Bij deze stick zit gratis het programmaatje 'CruzerLock' (gemaakt door Encryptx). Met dit programmaatje kan ik, zo heb ik gelezen, mijn bestanden beveiligen met een wachtwoord. Voor dit beveiligen wordt 448 bit Blowfish encryptie gebruikt. Ik heb geen kaast gegeten van deze materie, ik citeer maar ;)
Nu vraag ik me af hoe veilig mijn bestanden zijn, mocht ik dat ding verliezen. Hoe gemakkelijk is het voor iemand met een gewone pc om de beveiliging teniet te doen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je je wachtwoord goed bedenkt (dus zeg >= 8 karakters en niet alleen alfanumeriek maar ook !@#$^%&*), wordt het erg lastig.

Tot je het wachtwoord ergens opschrijft, bestanden ook in een cache terecht laat komen, eenvoudigweg niet uitlogt als je wegloopt, etc. Maar tegen achterhalen zit het voorlopig wel snor :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Blowfish_(cipher)
edit:

Hmm. Uit je hoofd tikken ipv. copypasten is niet verstandig, blijkt maar weer O-)

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 26-11-2005 13:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
offtopic:
F_J_K, je moet even de laatste "/ " van je link weghalen

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 10:58
Informatie die zo interessant is dat mensen mijn computer gaan napluizen heb ik niet. Het gaat mij erom dat het dingetje geen privacy-gevoelige informatie prijsgeeft aan een persoon die de stick op straat zou vinden ofzo. Ik gebruik 'm om thuis aan dossiers te kunnen werken.
Maar als ik je goed begrijp is de stick wel te vertrouwen met dergelijke info. Bedankt.