Toon posts:

SM-Buscontroller

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een "XFX GeForce 6200A 256MB" gekocht.
Voorheen had ik een "Asus GeForce 4 Ti 4200 128MB".
Mijn moederbord is nog steeds hetzelfde, namelijk "ECS K7S5A".
De Geforce 4 liep altijd perfect zonder fouten op het Asus moederbord.
Sinds dat ik mijn Geforce 6 heb loopt alles echt heel anders en erg traag.
Ik ben begonnen met een helemaal nieuwe installatie (geformateerd) zodat alles goed zou moeten lopen.
Ik heb de nieuwe kaart erin gezet, voordat ik Windows XP ging installeren, alles ging nog goed.
Nadat Windows XP geïnstalleerd + geupdate was ging ik eens beginnen aan mijn videokaart.
Ik heb de Driver CD gepakt die bij mijn videokaart zat en hiervan de Drivers geïnstalleerd, tot nu toe ging alles nog goed.
Zodra mijn videokaart geïnstalleerd was wilde ik, na een reboot, mijn moederbord drivers installeren.
Ik doe de Driver CD van mijn moederbord in m'n PC en probeer de Setup te starten, als melding krijg ik:
[ Asus CD Setup ]
Please install Asus display card first!
Ik kan helemaal niets installeren vanaf de Driver CD voor mijn moederbord, dus ik heb geen drivers voor mijn moederbord. Ik rebootte m'n PC en toen was alles erg traag, CPU-Z was 5 minuten na het opstarten nog steeds niet opgestart, (CPU-Z geef namelijk de gewone snelheid aan; AMD 1800+) de PC was gewoon heel traag en reageerde heel laat op alles. (Alleen op processen, want mappen openen ging direct)
Nadat ik nog een keer gereboot had gaf Windows een melding:
Nieuwe hardware gevonden, "SM-Buscontroller".
Ik ben echt hopeloos nu, ik weet niet wat ik moet doen zodat mijn PC weer zoals altijd loopt (soepel/snel)

Buiten dit: Ik heb Need For Speed Most Wanted al gespeeld en het spel loopt wel goed op mijn nieuwe videokaart. Dus die "SM-Buscontroller" heeft waarschijnlijk iets te doen met de CPU.
-- Help mij omdat ik hier niet echt al te veel vanaf weet !!! -- ;) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 19:35 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
installeer windows XP en dan je moederbord drivers. Bij de moerderbord drivers zitten ook de drivers voor je SMbus ;)

Ik doe altijd:

Windows
cpu < als die van toepassing zijn
moederbord
video kaart
enz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe XFX videokaart (een NIET Asus) misschien heeft dit ermee te doen, want mijn oude videokaart ie een (WEL) Asus kaart.
Alsnog heb ik geprobeerd om na de installatie van Windows de moederbord drivers te installeren, ik kreeg weer de fout melding van:
[ Asus Setup CD ]
Please install Asus display card first!

Maar als ik het vertaal staat er in principe:
Installeer eerst een Asus videokaart!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 00:18 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Probeer de drivers een van internet te downloaden en probeer die eens.

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan, maar sinds de nieuwe site van Asus kan ik ze niet echt meer vinden.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:32
Je hebt de SiS AGP Gart driver nodig voor je K7S5A, te downloaden op de site van SiS

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze AGP Gart drivers geïnstalleerd, maar systeem is nog steeds ERG langzaam....
Nu heeft McAfee ook al kuren, hij sluit vanzelf de Personal Firewall af.....

Verwijderd

Voeding probleempje nu je een zwaardere videokaart geinstalleerd hebt ?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Is het een kant-en-klaar systeem van Hewlett-Packard, Compaq of Fujitsu Siemens?

Boot eens met je oude videokaart zodat je je moederbord drivers kunt installeren, verwijder dan de videokaart drivers, sluit af, verwissel de kaart, en boot weer.
Makkelijker is gewoon alle drivers van je hardware los downloaden, maar dan moet je wel weten welke hardware je precies hebt.

Welke WindowsXP installatie hebt je? De normale of incl Service Pack2? Indien het eerste, hoelang heb je aan internet gehangen zonder firewall?

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 26-11-2005 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de "Windows XP Professional + SP2" versie.
Ik heb de drivers voor m'n mobo nu geïnstalleerd en alles lijkt goed te werken.
Maar nu heb ik nog een klein probleempje;
De Personal Firewal van McAfee sluit, nadat de PC is uitgeladen, ineens af.
Ik moet hem handmatig aanzetten om deze aan te laten de rest van de tijd dat de PC aanstaat.
Ik weet niet waar dit aan kan liggen, misschien 2 verschillende door elkaar lopende drivers....?
Vergeleken met de Geforce 4 ben ik alleen maar achteruit gegaan. (Op games na dan)
De PC reageert heel traag op dingen openen, zoals:
Ik start bijvoorbeeld CPU-Z, MSN en Internet Explorer tegenlijk.
Dit is nog nooit een probleem geweest, maar (sinds de nieuwe videokaart) nu wel..
Het zou misschien aan de voeding kunnen liggen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 16:36 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De-installeer met een programma vanaf de website van nvidia de drivers totaal. Installeer dan de drivers van je MB en als laatste de laatste GF drivers. Lees i.i.g. ook even http://www.nvidia.com/object/driver_installation_hints.html.

/me welkom op GoT *

Zou je in het vervolg gewoon willen door typen ipv elke zin op een nieuwe regel te laten beginnen. Ook maken alinea's het e.e.a. makkelijker leesbaar

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ho ff...

Asus K7S5A :? :? :?

Is dit een ECS K7S5A, een Asus A7S333 of een Astock K7S8X? Of iets totaal anders...

Het is wel zo relevant om te weten ivm drivers, specs en evt known issues.

Hoe dan ook klinkt dit verdacht als een grondig verneukte Windows registry. Ik zou aanraden WinXP (incl SP2) opnieuw te installeren, dan als eerste de chipset drivers erop te zetten, vervolgens VGA en rest drivers en dan pas je apps. Dat zou stabiel en snel moeten reageren. Overigens zal een 6200A nauwelijks sneller presteren dan een GF4Ti4200; het is dan wel DX9 compliant, maar dermate traag dat in echte Dx9 dingen het weliswaar sneller is dan de GF4Ti, maar nog steeds compleet onspeelbaar. In DX8 zal de GF4Ti waarschijnlijk nog sneller zijn ook :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
@ Guardian Angel: Sorry, maar je hebt gelijk >:)

Nu heb ik weer een hardware apparaat gevonden dat zonder drivers blijkt te zitten, namelijk: "CIF Single Chip". Is dit niet een USB Controller?

De drivers heb ik ook al geïnstalleerd zoals "Guardian Angel" zei, maar ik heb nog steeds géén betere prestatie. Ik heb in de BIOS de "DRAM Timing Configuration" op "Ultra" gezet, maar of dit nu op "Normal" of op "Ultra" staat daar merk ik verder niets van.

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:51:
Ho ff...

Asus K7S5A :? :? :?

Is dit een ECS K7S5A, een Asus A7S333 of een Astock K7S8X? Of iets totaal anders...

Het is wel zo relevant om te weten ivm drivers, specs en evt known issues.

Hoe dan ook klinkt dit verdacht als een grondig verneukte Windows registry. Ik zou aanraden WinXP (incl SP2) opnieuw te installeren, dan als eerste de chipset drivers erop te zetten, vervolgens VGA en rest drivers en dan pas je apps. Dat zou stabiel en snel moeten reageren. Overigens zal een 6200A nauwelijks sneller presteren dan een GF4Ti4200; het is dan wel DX9 compliant, maar dermate traag dat in echte Dx9 dingen het weliswaar sneller is dan de GF4Ti, maar nog steeds compleet onspeelbaar. In DX8 zal de GF4Ti waarschijnlijk nog sneller zijn ook :o
Het programma "Everest Home Edition" geeft aan dat ik een ECS heb. Ik heb al op hun site gekeken, maar ik weet niet welke versie ik heb;
- K7S5A Pro (5.0)
- K7S5A(1.1)
- K7S5A(3.1)
- K7S5A(3.1B)

Het is inmiddels al de derde keer dat ik opnieuw installeer, dus het ligt daar blijkbaar niet aan. DX9 heb ik nu geïnstalleerd en in spellen loopt het ietsjes soepeler maar de PC blijft aan de trage kant.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gooi CIF Single Chip maar eens door Google. Kan van alles zijn en jij weet het best wat je aan je PC hebt hangen.

Ik zou de post van dion_b eens nalezen en zijn oplossing overwegen. Je komt nu van de regen in de drup. En ja, een herinstallatie is vervelend maar soms de enige oplossing.

ARME AOW’er

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:33

The Third Man

The Third Jellyfish

Probeer ook ff RegistryMechanic, heeft al veel problemen van deze aard kunnen repareren in mijn omgeving. Chipsetdrivers voor de K7S5A installeren zou in WinXP niet nodig mogen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door The Third Man op 26-11-2005 17:34 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:01:
[...]

Het programma "Everest Home Edition" geeft aan dat ik een ECS heb. Ik heb al op hun site gekeken, maar ik weet niet welke versie ik heb;
- K7S5A Pro (5.0)
- K7S5A(1.1)
- K7S5A(3.1)
- K7S5A(3.1B)
Waarom zet je dan Asus in je topicstart :? Edit dat anders gewoon even...

Verder is revisie versie gewoon op het bord zelf te vinden. Alleen op programma's vertrouwen is a) lui en b) geeft zoals je ziet toch geen eenduidige antwoorden :o
Het is inmiddels al de derde keer dat ik opnieuw installeer, dus het ligt daar blijkbaar niet aan.
Ja, je hebt 3x geherinstalleerd, maar 3x werkelijk de raarste kronkels met drivers en zitten uithalen. Dan vraag je er ook om...

Verder lijk je ook een enorme snelheidsverschil met je GF4Ti te verwachten, dat kun je sowieso schudden. Een oude mid-range kaart kan het prima uithouden tegen een nieuwe low-ender ;)

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 26-11-2005 18:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1