Toon posts:

Beeldschermprobleem met Toshiba Satellite M70-148

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag de Toshiba M70-148 aangeschaft en ik heb een probleem met het scherm. Over het scherm verspreid zijn er allerlei korte lijntjes van verkleurde pixels. Ze hebben geen vaste plaats want ze verschillen van plaats bij verschillende wallpapers. Ze komen het meeste voor op kleurovergangen, zo dus ook bij desktop-iconen etc.

Pic:
Afbeeldingslocatie: http://pics.home.spockz.nl/108_0864_small.jpg
:(

De specs

Wat ik geprobeerd/gedaan heb:
- Nieuwe video driver
- Instellingen checken (o.a. refreshrate etc. allemaal in orde)

Geen idee hoe ik het probleem kort kan omschrijven dus uit Google en Search functies word ik niet veel wijzer! Mij is het advies al gegeven om terug naar de winkel te gaan, logisch ook, maar dat kan morgen pas en als het weer het toelaat dus misschien krijg ik tot die tijd nog een oplossing.

Bedankt alvast :>

Verwijderd

Kunnen drie dingen zijn, maar defect is er vrijwel zeker iets:
- Kabel tussen monitor en GPU
- De monitor zelf
- De GPU

Als ik er zo naar kijk heb je gewoon een rotte monitor..

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wat me te doen staat, terug naar winkel dus :+

Bedankt :)

Verwijderd

Ik heb in december 2 M70-148 's aangeschaft.
Een is binnen 2 weken met dit probleem retour gegaan en een na 3 maanden en wordt vandaag opgehaald. Bij Toshiba konden ze vertellen dat het probleem met 'verticale lijnen' vaker voorkwam, maar het was volgens hen niet zo dat er iets structureel mis is met de lijn.

De eerste reparatie duidde inderdaad op een probleem met de videokaart, de verschijnselen van dit probleem zijn identiek.

Over het notebook op zich ben ik erg te spreken, alleen ik had wat meer betrouwbaarheid van een toshiba verwacht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:27:
Ik heb in december 2 M70-148 's aangeschaft.
Een is binnen 2 weken met dit probleem retour gegaan en een na 3 maanden en wordt vandaag opgehaald. Bij Toshiba konden ze vertellen dat het probleem met 'verticale lijnen' vaker voorkwam, maar het was volgens hen niet zo dat er iets structureel mis is met de lijn.

De eerste reparatie duidde inderdaad op een probleem met de videokaart, de verschijnselen van dit probleem zijn identiek.

Over het notebook op zich ben ik erg te spreken, alleen ik had wat meer betrouwbaarheid van een toshiba verwacht.
Het blijft elektronica dus ja betrouwbaarheid, een IBM wordt ook gezien als een zeer betrouwbare notebook maar gaat ook kapot.
Je heb het helaas niet getroffen maar wees blij dat het nu op treedt en niet na je garantie ;).