[XP] CD-rom DVD-stations een naam geven*

Pagina: 1
Acties:

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb twee branders in mijn windows pc (XP Home edition) en nu zie je voor elke drive een letter staan maar ik wil dit graag veranderen in een naam of tenminste de naam toevoegen, bijvoorbeeld

E Sony dru500
F NEC 3550

via de quick-search kwam ik gewoon geen bruikbare resultaten tegen (eigenlijk alleen maar mensen met dezelfde vraag in 2002 zonder resultaat) het is nu 2005 wellicht weten jullie nu een oplossing

ps. ook google wist geen raad ;(

Firefox - Iphone

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Ik denk dat dit niet gaat omdat de naam telkens verandert wanneer jij er een dvd of cd in stopt.

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 14:22

Pieroman

/me

Dit wordt inderdaad bepaald door de CD/DVD die erin zit, helaas maar je zal het zelf uit elkaar moeten houden, en dat is toch niet zo moeilijk?

Verwijderd

Wel mogelijk.

Ik heb er laatst een programma voor gevonden.
Helaas is me de naam ontschoten dus echt waarde zal mijn post niet hebben.

Enkel is het wel mogelijk itt wat de twee voorgaande teksten vermelden.
Het betrof een soort 'tweakprogramma' met volgens mij 'xp' in de naam (nee, geen tweak-xp... duh :P)

Tevens kon dat programma de pictogrammen aanpassen van de schijven waarbij het géén autorun.inf. betrof.
Ik heb bv. ook het pictogram van de floppydrive daarmee aangepast en de pictogrammen van mijn flashdrives en optische apparaten.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Maak simpelweg even een aantal snelkoppelingen op je bureaublad naar de gewenste drives en geef die een naam. Zo werk ik altijd met namen ipv letters.

ARME AOW’er

• babybox
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:12:
Wel mogelijk.

Ik heb er laatst een programma voor gevonden.
Helaas is me de naam ontschoten dus echt waarde zal mijn post niet hebben.

Enkel is het wel mogelijk itt wat de twee voorgaande teksten vermelden.
Het betrof een soort 'tweakprogramma' met volgens mij 'xp' in de naam (nee, geen tweak-xp... duh :P)

Tevens kon dat programma de pictogrammen aanpassen van de schijven waarbij het géén autorun.inf. betrof.
Ik heb bv. ook het pictogram van de floppydrive daarmee aangepast en de pictogrammen van mijn flashdrives en optische apparaten.
Als je de naam zou weten zou het echt top zijn :9 dat zou revolutionair zijn :*) :*)
antwoord op mijn vraag, een kleine oplossing voor 1 persoon is een grote oplossing voor de mensheid ;)
Maak simpelweg even een aantal snelkoppelingen op je bureaublad naar de gewenste drives en geef die een naam. Zo werk ik altijd met namen ipv letters.

[ Voor 5% gewijzigd door babybox op 26-11-2005 01:21 ]

Firefox - Iphone

• babybox
Joepie de poepie ik heb hem bewijs:Afbeeldingslocatie: http://www.imagetiger.com/thumb/img2271105340125.jpg

ik heb het programma'tje hier geupload:

http://rapidshare.de/files/8259599/Drive_Namer.exe.html

misschien heeft iemand een betere lokatie om te uploaden??

Firefox - Iphone

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:16
babybox schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:40:
Joepie de poepie ik heb hem bewijs:[afbeelding]

ik heb het programma'tje hier geupload:

http://rapidshare.de/files/8259599/Drive_Namer.exe.html

misschien heeft iemand een betere lokatie om te uploaden??
En als je er nu een CD of DVD in stopt? :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Morax schreef op maandag 28 november 2005 @ 00:56:
[...]
En als je er nu een CD of DVD in stopt? :)
Dan verandert de naam. Haal je de CD of DVD eruit dan komt de oude naam weer terug. Heb nog niet gezien wat er na een reboot gebeurt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Het duurde even maar ik ben erachter hoe je dit zo netjes mogelijk doet (in mijn ogen).
Je moet in het register navigeren naar:

HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer

Hier moet je dan een Key (sleutel) aanmaken met de naam: "DriveIcons".
Hieronder kun je dan telkens een sleutel aanmaken met de schijfletter (zonder dubbele punt; C: wordt C")

En onder deze schijfletter kun je een sleutel maken met de naam "DefaultIcon" en / of "DefaultLabel".

Deze sleutels moeten respectievelijk het pad naar je icoon hebben als waarde hebben en de letterlijke naam van het label.

Bij mij werkte dit zonder zelfs maar te hoeven rebooten.
Hopelijk ben je hiermee geholpen.

Een voorbeeld zou zijn:
HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/DriveIcons/E/DefaultLabel/="SD/MMC"
HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/DriveIcons/E/DefaultIcon/="C:\icoon.ico"

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 11:15 . Reden: typfout ]

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-03 21:41

Mud

Beetje late reactie nog denk ik :o ;)

Verwijderd

Wel goed om het alsnog te plaatsen, zo help je mensen die hetzelfde willen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor cardreaders kon dit al via de verkenner gewoon. Iig dat heb ik zo gedaan, rmb verwisselbare schijf > naam wijzigen en typen maar. Dit is overigens wel erg handig om je fysieke en virtuele stations uit elkaar te houden, denk dat ik dit ook maar eens ga toepassen.

Commandline FTW

Pagina: 1