Thuisnetwerk met een Belkin 4 port router en Eminent switch

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 23:17
Hallo mensen,

Thuis hebben we een ADSL modem, Thomson 510 gekoppeld aan een Belkin router, beneden in woonkamer. Daar hebben we 2 laptops. Op 1 van de overige poorten is een kabel aangesloten die naar boven gaat, naar een switch, een eminent switch. Zo kunnen we perfect internetten, zowel beneden als boven. Ook kleine bestanden kopieren van alle computers gaat erg goed. Via de kabel die naar boven lopen halen we ook de goede downloadsnelheden en is de verbinding stabiel. Wil ik van de PC beneden een bestand naar boven de PC kopieren dan gaat dat erg traag in het geval van een 4,3GB bestand. Dat is een image bestand van een DVD film. Dat gaat dan erg traag, duurt meer dan 237 minuten en dan verdwijnt de tijdsindicatie met kopieren. De PC's zijn een hele nacht bezig. Op alle PC hebben we Windows 2000 geinstalleerd met de zelfde netwerknaam uiteraard. De PC beneden heeft Windows 2000 NL en die boven bevat de UK versie. Alles heeft de laatste updates en servicepacks gehad.

Resumé: de internetverbindingen zijn overal goed. kopieren van bestanden gaat enorm traag!! Wie weet waar dat aan ligt? Het netwerk is een bekabeld netwerk. Belkin 4 port wired router, eminent 5 port 10/100 switch.

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door Ed1969 op 25-11-2005 23:48 ]

Ed1969

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik neem aan dat het 'kopiëren van bestanden' wat jij noemt via SMB (Windows Bestands- en Printerdeling) loopt? Test eens met een simpel FTPservertje en -client (Filezilla kan ik aanraden) of je dezelfde resultaten krijgt.

Draait er toevallig nog extra software op die pc's die iets met internet te maken heeft zoals Norton Internet Security?

• Ed1969
Heb alleen een Mcafee viruscanner, geen firewall software of zo. Installeer ik op de PC waarvan het bestand komt de server versie en op de PC die de bestanden KRIJGT alleen filezilla?? Het leuke is dat 2 PC's bij elkaar beneden op de router, wel snel kopieren. Alleen die lange kabel ertussen naar boven lijkt te vertragen. Maar internet gaat hierover dus wél snel.

[ Voor 82% gewijzigd door Ed1969 op 26-11-2005 12:33 ]

Ed1969

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Filezilla heeft zowel een server als client versie, op die manier zet je dus een server op bijv. PC 1 en de client op PC 2 en ga je een bestand inlezen en daarna weer ernaartoe schrijven. Als je in beide richtingen minstens 8 MB/s haalt is het netwerk fysiek in orde. Als het lager uitvalt dan is er iets fysiek mis of in de software op 1 van de pc's (of allebei :P ).

• Ed1969
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:29:
Filezilla heeft zowel een server als client versie, op die manier zet je dus een server op bijv. PC 1 en de client op PC 2 en ga je een bestand inlezen en daarna weer ernaartoe schrijven. Als je in beide richtingen minstens 8 MB/s haalt is het netwerk fysiek in orde. Als het lager uitvalt dan is er iets fysiek mis of in de software op 1 van de pc's (of allebei :P ).
Nou, ik heb uiteindelijk in de ene PC een netwerkkaartje vervangen. Zat eerst een 3com kaartje in, en nu een realtek kaart en haal goede snelheden. Het bestand is binnen de 10 minuten overgeblazen.

Wat mij betreft mag dit topic worden gesloten.

Bedankt voor het meedenken!

Ed1969

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ed1969 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:15:
[...]

Nou, ik heb uiteindelijk in de ene PC een netwerkkaartje vervangen. Zat eerst een 3com kaartje in, en nu een realtek kaart en haal goede snelheden. Het bestand is binnen de 10 minuten overgeblazen.

Wat mij betreft mag dit topic worden gesloten.

Bedankt voor het meedenken!
Laat me eens raden? Dat 3Com kaartje was 10Mbit? :P

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 13:22

BHQ

Je weet trouwens dat je de Belkin niet nodig omdat je ST510 al routeert (als je een blauw modem hebt, ongeacht multipc)?

• Ed1969
Die 3com kaart was een 10/100mbit kaart. Ik kon er perfect mee internetten, was verder wel prijzige kaart ongeveer 25 - 30 euro toen of zo, heb nu voor een tientje een realtek er in gedaan, en alles gaat sneller, internet en ook bestanden kopieren.
Die Thomson 510 is een single-pc modem. Die Thomson is een zwart modem, heb hem nu 4 jaar. Heb op de router beneden 2 laptops hangen. 1 voor de download en 1 voor gewoon beetje internetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Ed1969 op 26-11-2005 23:51 ]

Ed1969

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Ed1969 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:50:
Die Thomson 510 is een single-pc modem. Die Thomson is een zwart modem, heb hem nu 4 jaar. Heb op de router beneden 2 laptops hangen. 1 voor de download en 1 voor gewoon beetje internetten.
Daar kan niks van kloppen, Alcatel is pas 2 jaar geleden overgestapt naar Thomson op z'n modems, de 510 is volgens mij nog jonger dan 2 jaar én die is blauw. Volgens mij heb je gewoon een Alcatel Speedtouch Home (bijna vierkant zwarte tegel met apart Line Sync lampje enz.).

• Ed1969
Deze heb ik dus, met 1 ethernet aansluiting. Dus de single PC uitvoering.

http://www.eisystems.be/N...systems.be/N_art_111.html

[ Voor 11% gewijzigd door Ed1969 op 27-11-2005 10:59 ]

Ed1969

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Ed1969 schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:55:
Deze heb ik dus, met 1 ethernet aansluiting. Dus de single PC uitvoering.

http://www.eisystems.be/N...systems.be/N_art_111.html
Ja die kan nooit 4 jaar oud zijn... Hoogstens 2 en misschien 2,5 als je toevallig de 1e was (ik weet niet exact uit m'n hoofd wanneer KPN die ging leveren)...

• Ed1969
Ach, mijn vraag heb ik zelf al beantwoord.

We kunnen een nieuw topic gaan opstarten om te discussieren over wanneer de Thomson 510 op de markt is gekomen. Heb ik geen zin in.

Bericht aan de beheerder van de netwerk topics: Dit topic mag gesloten worden. Over en uit.

Ed

Ed1969

Pagina: 1