[Servlet/JSP/Javabean] Meerdere javabeans doorgeven*

Pagina: 1
Acties:

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:39
Ik ben bezig om een webapplicatie te bouwen met behulp van Java. Dit doe ik volgens het MVC model.
Gebruiker selecteerd een pagina, de controller haalt de data op en stuurt dit naar de view.
Dat is dus waar ik problemen krijg...
Als ik maar 1 resultaat uit de database krijg dan wordt er dus ook maar 1 javabean doorgestuurd dat levert geen probleem op. Gewoon <jsp:useBean id="iets" class="iets.Anders" scope="request"/>
Maar ik kan natuurlijk meerdere resultaten krijgen. Ik kan geen (nette) manier bedenken om deze javabeans vanuit een servlet naar een jsp pagina toe te sturen.
Een manier die niet zo netjes is is alles in een ArrayList duwen die naar de jsp pagina sturen om daar vervolgens de ArrayList door te gaan lopen en alle objecten in javabeans te gooien en de info dan op de pagina te zetten.

Ik heb een aantal boeken op school bekeken maar deze laten alleen voorbeelden zien met 1 resultaat en niet meerdere. Als ik op google zoek krijg ik hetzelfde.

Het lijk mij dat als ik 1 javabean netjes kan doorgeven dat ik er ook 10 netjes moet kunnen doorgeven. Kan iemand mij vertellen of het wel mogelijk is wat ik wil?

(sorry vergeten topic aan te passen voor post moet zijn [servlet/jsp/javabean] meerdere javabeans doorgeven) :'(

[ Voor 8% gewijzigd door FireFly3k op 25-11-2005 22:31 ]

PSN - 500px - Flickr

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Wat is er mis om in het in een Collection te drukken? (dus in een ArrayList bv).

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

misschien kan je proberen om EL/JSTL te gebruiken.

Java Server Page:
1
2
3
4
5
6
7
<%@page isELIgnored="false"%>

${myBean.eigenschap}

<jsp:forEach var="boon" items="${myBeanArray}">
  ${boon.eigenschap}
</jsp:forEach>

Java:
1
2
3
4
class Boon
{
   int getEigenschap();
}

Java:
1
2
3
4
5
class model extends HttpServlet
{
   request.setAttribute("myBean",new Boon());
   request.setAttribute("myBeanArray", new Boon[] { new Boon(), new Boon() });
}

ff uit de losse pols

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:39
Alarmnummer schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:44:
Wat is er mis om in het in een Collection te drukken? (dus in een ArrayList bv).
Het werkt inderdaad wel, maar na het zien van de jsp:usebean tag had ik gehoopt op een wat nettere oplossing :9.

Dat EL/JSTL ga ik morgen zeker eventjes proberen, thnx ;).

PSN - 500px - Flickr

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59

Jrz

––––––––––––

usebean = request / session / application .getAttribute()

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FireFly3k schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:27:
(sorry vergeten topic aan te passen voor post moet zijn [servlet/jsp/javabean] meerdere javabeans doorgeven) :'(
offtopic:
Kun je daar in het vervolg een topic report (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) voor aanmaken? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1