Een agenda-programma voor Windows?

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:39
Ik ben op zoek naar een kladblok-achtig programma om zo afspraken te kunnen noteren. Het moet echt supersimpel zijn, wat ik nu geprobeerd heb was mij al veels te uitgebreid. In Vista zag ik een notitieblokje in die sidebar (met die grote klok), zoiets zoek ik, maarja Vista komt pas over een jaar. Ik hoorde dat in Outlook ook zoiets zit, maarja gebruik OE, en Office hoef ik niet.
Wie weet iets? :)

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Tja, wat wil je nu hebben? Een kalender/agenda of eerder iets Post-It-achtigs?

In beide gevallen zijn er genoeg programma's:
als kalender kun je Sunbird/Mozilla Calendar gebruiken
voor post-it'achtige dingen heb je programma's van Post-It zelf en vele anderen

Zelf gebruik ik een soort combinatie die vrij aanpasbaar is: RainLendar: een kalendertje dat ook een ToDo-blokje bevat. Dat kan ik echt aanbevelen als je een beetje weet hoe het werkt (niet zo heel moeilijk): bij elke afspraak kun je eenvoudige recursie toevoegen en heb je natuurlijk een vakje voor het onderwerp van je afspraak en dan nog een groot vak voor verdere uitleg waar je gewone tekst in kwijtkunt.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:39
ok, ik zal ff kijken, een kalenderachtig iets is ook prima, zal even een paar uitproberen. Dank je.

Verwijderd

Ik gebruik zelf Stickies: http://www.zhornsoftware.co.uk/

Supersimpel en nog freeware ook. Overigens zit er wel een optie op waarmee je ook een alarm in kan stellen in het geval je aan je afspraak herinnerd wil worden. Tevens is het mogelijk om notes tijdelijk te verbergen totdat ze op een bepaald moment actief worden. Zo blijft je desktop ook nog eens netjes opgeruimd.