[PowerDVD: geluid] Zacht geluid bij sommige(?) dvd's

Pagina: 1
Acties:

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb regelmatig last van DVD's waarin het geluid gewoon echt zacht is. Versterker half open en het volume van PowerDVD volledig open. Het volume van PowerDVD is trouwens 'gekoppeld' aan het volume van Windows, daarvan de volledige volume (meest linkse schuif) en het wave volume. Zet ik ondertussen Winamp aan (die z'n eigen volume heeft, naast de Windows volledige volume) dan moet die niet harder staan dan de helft, dan is het al echt hard.

Nu draaide ik nog op PowerDVD 4 (zat bij de Nec DVD-speler/brander geloof ik), dus zojuist geupgrade naar PowerDVD 6 maar ook dat helpt niet echt. En het lijkt een beetje te verschillen per dvd.. zo heb ik die 4DVD box van Live8 en de eerste DVD werkt goed (vol half open is al hard), de rest een stuk minder (vol volledig open is vrij zacht).

Settings in configuratiescherm staan naar mijn weten goed. In PowerDVD valt niet zo heel veel in te stellen, heb er al mee zitten spelen. Vreemde is ook dat Winamp nergens last van heeft, het is echt iets wat met de DVD zelf te maken heeft of een probleem met PowerDVD :)
Iemand dat vaker meegemaakt of een idee waar het aan kan liggen?