Toon posts:

IBM switch IP-adres instellen zonder console-kabel *

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM 8275-324 switch en daarvan wil ik het ip-adres instellen. Nu kan dit via een console kabel (die heb ik niet) of via ethernet kabel. Ik heb het MAC adres. Nu probeer ik via arp -s <ip> <mac> een ip in te stellen, zodat ik in de management console terecht kom. Dit werkt echter niet. Ik heb op google al gezocht hiervoor, maar een oplossing vond ik niet. De handleiding van IBM is ook niet erg duidelijk. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-04 12:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

handleiding heeel goed lezen of console kabel regelen. Met arp -s geef je een ar adres aan apparaten die niet reageren op een arp replies (sommige firewalls)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:39
Zo'n kabel is gemakkelijk te maken. Effe googlen en je hebt zo de pinnen te pakken.

Je kan kijken je die via DHCP en bootp een IP kan krijgen. Hoe je dan configueerd kan je ook op het Grote Internet Vinden.

• Adamantium
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01-2024

Adamantium

aka UNOCRONE

Ik heb gister ook dit ding opgehaalt (HCC 35euro), zit met het zelfde.
In handleiding staat niet goed hoe je met tcp/ip in het console kunt komen.
Hij maakt ook megaaaaaaaa veel lawaai, ik sloop misschien 2 fans eruit.
Of is het misschien mogelijk om de snelheid van de fans aan te passen in de console?

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-04 05:27
Is toch echt een kwestie van een console kabel regelen en de handleiding lezen.

Voor wat betreft de herrie: dat kun je verwachten van enterprise grade apparatuur. Maar gezien het feit dat dit topic in PNS staat heb je 'm niet gekocht voor thuisgebruik dus kun je 'm keurig kwijt in je rack tussen alle andere herrieschoppers.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:50
offtopic:
En waarom zou je thuis geen professionele spullen mogen gebruiken en daar geen vragen over mogen stellen in PNS?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-04 13:24

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb even in de handleiding gekeken. Volgens mij kan je alleen via IP configureren via de serial console poort.

Dus als er een al een adres gespecificeerd staat ben je aangewezen op de console poort. Een ping of life gaat dus niet werken.

Hier staat het schema van de Null Modem kabel:
http://www-1.ibm.com/supp...5004dc82448256d6500407b9f

Wat betreft het lawaai. Het vervangen van de fans zal waarschijnlijk ook al wat schelen. De lagers zullen inmiddels al aardig ingesleten zijn wat resulteert in een hoop herrie.

[ Voor 20% gewijzigd door Shuriken op 26-11-2005 10:36 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Jesse schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 10:24:
offtopic:
En waarom zou je thuis geen professionele spullen mogen gebruiken en daar geen vragen over mogen stellen in PNS?
er is een verschil tussen PNS spullen hebben en ze Proffesioneel gebruiken. Vragen over WinXP Professional horen hier dan ook, vaak, niet thuis.

Verwijderd

Move PNS > NT + titelfix

• Jesse
TrailBlazer schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 10:38:
[...]
er is een verschil tussen PNS spullen hebben en ze Proffesioneel gebruiken. Vragen over WinXP Professional horen hier dan ook, vaak, niet thuis.
offtopic:
Duh, maar je kan thuis ook wel degelijk iets op professionele manier gebruiken. Professioneel is iets anders dan bedrijfsmatig. (En dat een leverancier zijn product professioneel noemt zegt ook niet zo heel veel.)

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-04 05:27
Jesse schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 10:24:
offtopic:
offtopic:
Lees de PNS FAQ.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Jesse
offtopic:
Jij mag me het stuk aanwijzen waarin mijn standpunt onderuit gehaald word, want ik kan het niet vinden. Zie ook mijn reactie voor jou die de jouwe waarschijnlijk gekruist heeft.
(Dat een mod em inmiddels gemoved heeft is een ander verhaal.)

Dit: Maar gezien het feit dat dit topic in PNS staat heb je 'm niet gekocht voor thuisgebruik, is gewoon een onzin redenatie imho.

Edit: Op basis van de NT policy hoort het topic idd hier (in NT), want er is geen enkel netwerk-onderwerp wat daaruit uitgesloten wordt. Maar dat heeft echt 0,0 met het al of niet professioneel zijn te maken.

Edit2: en tot slot is er voor de reguliere netwerkproblemen Network Troubleshooting. Okee, dit staat dus in de PNS policy, maar dat heeft nog steeds niets met het al of niet professioneel zijn te maken, dus jullie hebben weliswaar gelijk dat dit niet in PNS thuishoort, maar jullie argumenten (behalve dat ik de PNS-FAQ moet lezen) blijven onzin.

[ Voor 81% gewijzigd door Jesse op 26-11-2005 10:59 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Jesse schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 10:47:
[...]

offtopic:
Duh, maar je kan thuis ook wel degelijk iets op professionele manier gebruiken. Professioneel is iets anders dan bedrijfsmatig. (En dat een leverancier zijn product professioneel noemt zegt ook niet zo heel veel.)
Dit is dus duidelijk niet op een professionele manier. Geen console kabel hebben en niet weten waar het arp -s commando voor is.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost. In de handleiding stond dat de bitrate voor com poort op 57600 moest staan. In het apparaat stond 19200 ingesteld. Dus op die bitrate lukte het wel. Overigens weet ik wél wat arp -s is en ik had bij mij thuis geen console kabel. In het datacenter wel. Over het lawaai: Volgens mij is dit bij dit type switch heel normaal. Ik stoor me er ook niet aan, aangezien die als backup in het datacenter gebruikt gaat worden.

Verwijderd

maar wat moet je dan instellen bij hyper terminal om er in te kunnen komen, ik heb namelijk de 8275-326 (een slagje groter) en wil dolgraag dat ding een IP geven en ik weet ook alleen het MAC.

Verwijderd

Mja, dit is dus niet de bedoeling. Zomaar een topic kicken voor iets dat je a) zelf kunt uitproberen en b) zelf kunt uitzoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.