Toon posts:

Wireless Versatel Router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 4mb internet verbinding van Versatel
In de meterkast staat de Versatelmodem, 1 netwerkkabel vanaf daar, gaat naar de 1e verdieping, waar ik nu zit. Op die verdieping staat nog een router (niet aangesloten op dit moment).

Op de 2e verdieping staat een andere pc van mij, met een wireless netwerk kaart.
Toen ik nog geen 4MB internet had stond de router gewoon op de 1e verdieping (met een telefoonkabel naar de meterkast/splitter), en toen had de computer wel een internet verbinding via DIE router, nu de versatel router in de meterkast staat heb ik geen verbinding meer op de 2e verdieping.

Computer met wireless netwerkkaart (2e verdieping)
---------------|---------------
Computer (nog een router, niet aangesloten, heeft antenne voor wireless) (1e verdieping)
---------------|---------------
Versatel modem in meterkast (begane grond)

Mijn monteur zei dat als ik de versatel modem aansloot op de router op de 1e verdieping en dan die router aansloot op de computer (van de 1e verdieping) hij het dan zou doen..
nou neej dus.. internet op de 1e verdieping is dan zwaar brak en internet op de 2e verdieping werkt gewoon niet..

Iemand een oplossing?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:18

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hoe ziet die meterkast eruit, is dat toevallig een betonnen bak omdat er een gasmeter in zit?
En heb je ook betonnen vloeren?
Ik heb het Versatel modem in het souterrain staan en op de 1e etage heb ik nog redelijk bereik, al houdt het niet over. Ik passeer 2 betonnen vloeren en een muur.

Het probleem dat je hebt met de 2e router komt doordat er ook een router in het Versatel modem zit, je zal aardig wat moeten instellen om de weg van- en naar het Versatel modem te definiëren.
Met DMZ host aktiveren kom je al een eind, daarmee forward het Versatel modem alles naar de router maar veilig is het niet voor de ontvangende kant, tenzij daar een firewall in zit.
Je kan natuurlijk ook een 2e netwerkkabel tussen het Versatel modem en de 2e etage trekken, maar dat moet je zelf beoordelen, de kabellengte is het probleem niet ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren