Toon posts:

LAN-Splitter?

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb een simpel probleem:

Mijn router staat op de benedenverdieping, en er loopt 1 LAN-kabel naar de 1e etage. Nu staat er nog een pc op de 2e etage, alleen heb ik geen zin om nog een kabel van beneden naar boven te trekken. Bestaat er iets als een 'splitter', in de zin van, ik doe de kabel in een kastje, en kan er 2 kabels inpluggen, zodat er 1 op de eerste verdieping blijft, en de andere naar de 2e verdieping gaat?

Verwijderd

Een hub of switch?
Dit had je makkelijk terug kunnen vinden.
FAQ - Network Troubleshooting gelezen?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 21:20 ]

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:51

Aapje

Opel-beun
Denk dat je ene router of een switch zoekt...

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet iets simpelers dan een router of een switch? Bestaat er niet een simpel kastje dat van 1 kabel 2 kabels maakt? :P

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 15:06
Ik dacht dat er in de FAQ staat hoe je met 1 netwerkkabel 2 PC's aan kan sluiten, weliswaar op lagere snelheid, zoek daar eens.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Anyway, ik begrijp dat een switch dan het makkelijkst is.

Verwijderd

In principe worden per kabel maar 4 van de 8 aders gebruikt, dus met logisch nadenken en de FAQ kun je 2 stekkertjes aan beiden kanten op de kabel knijpen. Hoewel het afgeraden wordt werkt het hier uitstekend.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 21:06
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:35:
In principe worden per kabel maar 4 van de 8 aders gebruikt, dus met logisch nadenken en de FAQ kun je 2 stekkertjes aan beiden kanten op de kabel knijpen. Hoewel het afgeraden wordt werkt het hier uitstekend.
is de Twist (UTP) dan nog in orde?

oplossing zou ook kunnen zijn om in een van de 2 pc's een extra netwerkkaart te steken,
en dan via die machine netwerk te delen...
tja, het kan, maar is ook niet alles

Leeg - Sinds 20180907

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 20:21
waarom al die moeite? koop gewoon een switch of hubje, voor een kleine 11 euro heb je een nieuwe volgens de pricewatch :Y)

Verwijderd

Chillz schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:40:
[...]
is de Twist (UTP) dan nog in orde?
Officieel niet, maar ik heb nou niet het idee dat mijn netwerk er langzamer door wordt. Daarnaast gebruiken de meeste mensen toch niet de volle 100Mbit

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Nou dat is echt niet zo moeilijk hoor !

Ja kan van die stekkers kopen die je lan-kabel in twee aparte kabels splitten en zodat de data dus over 1 kabel gaat.

Alleen voor het splitten heb je wel een Switch nodig boven. dus dan heb je twee van deze connectors nodig.

https://secure.quicksolve...ges/42MTWA07_FULLSIZE.jpg

lijkt hier op, en kost niet zo heel erg veel.

Succes!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-04 08:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:26:
Anyway, ik begrijp dat een switch dan het makkelijkst is.
Inderdaad, dat is een kwestie van inpluggen en het draait.
Boertje schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:47:
waarom al die moeite? koop gewoon een switch of hubje, voor een kleine 11 euro heb je een nieuwe volgens de pricewatch :Y)
En als je het arbeidsloon van allerlei moeilijke toestanden mee gaat rekenen, is zo'n goedkope switch nog de goedkoopste oplossing ook.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-04 20:03
Ik denk dat de topicstarter zoiets bedoeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.ysol.co.jp/ysol_ca_ad/images/modular/RJ45-2V.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.meditronik.com.pl/doc/mini/usb08934.jpg

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Dus nog ff voor de duidelijkheid

splitter
| _____________PC1
switch----<_____________PC2

Moet gewoon werken

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:52:
[...]

Officieel niet, maar ik heb nou niet het idee dat mijn netwerk er langzamer door wordt. Daarnaast gebruiken de meeste mensen toch niet de volle 100Mbit
De twist blijft wel in orde. De twist gaat namelijk per paar, en je gebruikt paren 1 (draadjes 1 & 2) en paar 2 (draadjes 3 en 6) voor de ene link, en paren 3 (draadjes 4 & 5) en paar 4 (draadjes 7 & 8) voor de andere verbinding.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1