Toon posts:

[WACOM] A5 of A4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu sinds een paar maanden op het Grafisch Lyceum Amsterdam (versneld, dus meteen 2e jaars) en merk dat ik tekenen in illustrator en photoshop best leuk vind. Nou werkt dat niet zo lekker met de muis (om maar niet te zeggen zwaar klote), dus zit ik er aan te denken om een tekentablet te kopen.

Nou heb ik begrepen dat je voor een tekentablet dat je serieus wil gaan gebruiken het beste een Wacom kan nemen (ook al zijn die tabletten prijzig). Ook heb ik bij hun al gekeken naar de verschillende types.

Ik denk dat ik zal gaan voor een Intuos 3, omdat die uitbreidbaar is met diverse pennen en een aantal handige programmeerbare toetsen op het tablet heeft zitten.

Het enige probleem waar ik nog mee zit is dat ik niet weet welk formaat voor mij het handigste is. Ik heb begrepen dat A4 erg handig is omdat je dan lekkere lange uithalen kan maken met je pen en omdat het zuiverder werkt. Nadeel van zo'n A4tje is dat het meteen twee keer zo duur is als A5.

Mijn vraag is dan ook of A5 prima voldoet voor regelmatig lekker tekenen in photoshop en illustrator op een 17" monitor.

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

niemand tips?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

breinonline

Are you afraid to be known?

Een A4 is dan ook twee keer zo groot als een A5 :Y)

Ik denk toch dat dit iets persoonlijks is. Hoe groter hoe beter geldt vast wel, maar A5 is al heel bruikbaar hoor. Zeker met de Intuos serie, dat is toch de pro-line van Wacom. Of jij het geld voor het grotere formaat over hebt is dan de vraag :)

Kan je het niet eens op school (bij docent, ouderejaars) navragen wat gebruikelijk/aan te bevelen is?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Caddy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:01

Caddy

Press start to shutdown

haha, ik zit bij jou op school, ook toevallig ;)

Denk dat het een beetje van je budget afhangt, een A4 is natuurlijk lekkerder tekenen als een A5.
Hoewel die A4's wel lekker duur zijn. Een A5 kan je wel weer makkelijker mee naar school nemen ( als je dat van plan bent ) en dan is een wacon sowieso goede keus omdat we op school toch bijna alleen maar mac hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, 't blijft moeilijk. Ik ga toch nog maar es ff info inwinnen bij leraren en klasgenoten.
Dat wordt pas dinsdag, want morgen ben ik vrij... :)

@ Caddy: in welke klas zit je?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 23:46 ]