Spelfouten aangegeven in reacties

Pagina: 1
Acties:

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:39
nieuws: Release Firefox 1.5 start grote marketingcampagne

Daar staat iedere keer weer de opmerking dat er spelfouten zijn. Ook nadat ik er wat van gezegd heb wordt er direct onder weer 1 genoemd. Blijkbaar weten mensen te weinig van dit het spelfoutentopic af. Misschien een idee om dat ergens duidelijk aan te geven? Dit levert namelijk alleen maar irritatie op; mensen leren het nooit. Verder misschien een idee om als auteur de post zelf nog een keer door te nemen op spelfouten: een auteur hoort dit te doen vind ik en de meeste zouden er zo uitgehaald kunnen worden, die zijn niet te missen :X.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
De opmerkingen over de spelling waren mij ook al opgevallen, maar dat ik ook nog liep te dubbelposten had ik niet door: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1468755 :X ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 25-11-2005 19:07 ]

• The__Virus
Dat vond ik iig niet het ergste, erger me meer aan de spelfouten. Als we het gewoon blijven zeggen, zullen er steeds minder mensen het doen, maar het blijft onbegonnen werk zo lijkt het :X.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Misschien is het een idee om, zoals de waarschuwing op GoT bij insert_message, een waarschuwing te plaatsen bij het nieuwe reactie form :) ?

[ Voor 31% gewijzigd door JHS op 25-11-2005 19:48 ]

DM!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tja, deze suggestie is niet nieuw :)

Hoeveel info je ook in het reaktieform zet, er blijven altijd mensen die niet of slecht lezen. Moderatie is ook zoiets: er zijn vrij duidelijke richtlijnen voor, die staan ook in dat reaktieformulier, maar er zijn genoeg mensen die 'm niet lezen voordat ze met trollen gaan smijten. Om de complete faq in het reaktiescherm te zetten is overwogen, maar daar zien we toch maar van af :+

Het verstandigste wat je kan doen met mensen die over spel- en tikfouten zaniken, is ze netjes naar +0 offtopic modereren. Is er een reaktie die behalve klachten over spelling (of over de actualiteit, da's ook zo'n onderwerp dat we liever in FA zien) ook nog nuttig en ontopic is, dan kan je altijd even een Powermod of Frontpage-admin aan z'n jasje trekken (bijvoorbeeld middels een topic hier, of even op irc in #tmf), dan kijken we even of er een modbreak of andere bijsturing nodig is.

Ga in elk geval niet op de FP reageren: dan zitten we niet met één, maar met twee offtopic posts, hoe goed bedoeld zo'n reaktie ook is :)

Wat een tweede lezing betreft: dat hoort inderdaad te gebeuren, af en toe schiet het er blijkbaar even bij in maar we blijven het proberen :*

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Jesse
Je bedoelt dat zo'n reactie niet moet?

• The__Virus
Die bedoelt ie vast :+. Maar vaak kan ik die dingen niet modereren als ik er net een reactie heb geplaatst. Is het zo dat je een nieuwsbericht waar jij een bericht plaatst, niet kunt modereren ofzo? Kon er ook niets over vinden in de FAQ. Want ik kan dus niet die mensen een lagere score geven. Maar denk ook niet dat ze daar wat aan hebben: vaak kijken mensen niet naar wat voor rating ze krijgen, ze zullen niet weten waarom én ze krijgen er toch gewoon punten bij. Daar kan ik ook geen touw aan vastknopen, ik post af en toe bij de nieuwsberichten en modereer ook af en toe, maar soms heb ik maar 2 punten terwijl ik andere keren 150 punten heb :X. Ook daar biedt de FAQ niet echt een duidelijk antwoord...

• Jesse
Als je op een nieuwsbericht gereageerd hebt kan je er idd geen reacties meer modden.

Edit, et is ook te vinden in de FAQ: reviews: Tweakers.net moderatie FAQ
Het is niet mogelijk om te modereren in een artikel waar je zelf al op gereageerd hebt.
Op de pagina erna is ook e.e.a. te vinden over die modpuntenberekening. Ik neem aan dat je het modpoint overzicht wel kent?

[ Voor 82% gewijzigd door Jesse op 25-11-2005 21:17 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Alhoewel enigzins offtopic: misschien is een verwijzing in de FA FAQ naar de beide moderatie FAQ's een goed idee? Net als kruisverwijzingen van de ene FAQ naar de andere en vice-versa...

DM!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mjah, de FA-FAQ moet sowieso onder het mes binnenkort en dan kunnen we dat ook wel meenemen.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Jesse schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:59:
Je bedoelt dat zo'n reactie niet moet?
Inderdaad, dat is het beleid :) Overigens wordt die toch alleen zichtbaar voor mensen die op niveau 0 of lager lezen omdat hij een reaktie is op een reaktie die op 0 staat, dus voor deze ene keer heb je d'r een puntje van me bijgekregen, voor de goeie bedoeling :* Zodra een dergelijke reaktie in een grotere draad staat kan hij door het offtopic karakter vervelende reakties losmaken, dus het is idd wel zo verstandig om dat voortaan iets anders aan te pakken :)
The__Virus schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:08:
Daar kan ik ook geen touw aan vastknopen, ik post af en toe bij de nieuwsberichten en modereer ook af en toe, maar soms heb ik maar 2 punten terwijl ik andere keren 150 punten heb :X. Ook daar biedt de FAQ niet echt een duidelijk antwoord...
*Het* antwoord is hier: pageviews. Hoe meer pagina's je bekijkt, des te meer modpunten krijg je tot je beschikking :)

[ Voor 26% gewijzigd door Rataplan op 25-11-2005 21:34 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• The__Virus
Grappig, dat heb ik dus nooit in de FAQ gelezen. En ja, ik heb ze wel 3x gelezen, wilde wel eens weten hoe het zat. Maar vind ook dat alle FAQ's te lastig te vinden zijn. Is het niet makkelijk één centrale FAQ te maken en daarin te verwijzen naar alle andere. Ik heb me een keer rotgezocht naar een bepaalde FAQ en heb hem na lang zoeken pas gevonden. Dat schiet niet echt op :X.
Pagina: 1