hardlopen met de iPod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ey,

Pas geleden heb ik voor de eerste keer hardgelopen met de iPod, een half uur op een redelijk tempo. Hij zat gewoon in m'n zak met hoesje. Daarna (dus niet tijdens) het hardlopen stond hij opeens vast. Sindsdien heeft hij een beetje vreemd gedaan met vastlopers enzo, en nu doet hij het helemaal niet meer. Hij ligt nu bij Apple te wachten, waarschijnlijk krijg ik een nieuwe of ze vernieuwen de HDD.

Nu vraag ik me af of ik voortaan onbezorgd kan hardlopen met de iPod. Kan het echt ontherstelbare schade aan de HDD veroorzaken?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:09
Ik loop ook altijd hard met mijn ipod...
Het is een mini, maar dat ding krijg ik echt niet kapot hoor is al talloze keren geflikkerd.
Ik denk dat je hardeschijf mischien net bij een hobbelig stukje aan het lezen was...
Er zit een buffer in zoals je weet, waardoor je zo'n beetje half uurtje zonder zorgen zo gek mogelijk kan doen met dat ding als je geen nummers verwisseld.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56

breinonline

Are you afraid to be known?

Of het was domweg toeval... sporten met een iPod zou probleemloos moeten kunnen hoor :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Er zijn natuurlijk wel grote verschillen. Bij hdd spelers zou het theoretisch kunnen dat hij beschadigd raakt, het is immers een hdd, die dingen zijn niet bedoelt om mee te rammelen, hoewel je an sich mag verwachten dat hij heus wel tegen wat stootjes kan. De spelers zonder hdd (flash oid) kunnen theoretisch niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Het was een iPod G4.

En ik wist wel dat er een buffer in zat, maar de iPod staat natuurlijk niet helemaal vast als de buffer leeg is ;)

Anywayz, ik kan uit de reacties opmaken dat je gewoon met je iPod zou moeten kunnen hardlopen. De reden dat ik dit topic had geopend, was dat ik op een andere (engelse) site had gelezen dat toevallig alle mensen die veel iPods versleten, altijd hardliepen met dat ding. Eentje had er al 5 versleten :D

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
bigchristiaan schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:57:
Het was een iPod G4.

En ik wist wel dat er een buffer in zat, maar de iPod staat natuurlijk niet helemaal vast als de buffer leeg is ;)

Anywayz, ik kan uit de reacties opmaken dat je gewoon met je iPod zou moeten kunnen hardlopen. De reden dat ik dit topic had geopend, was dat ik op een andere (engelse) site had gelezen dat toevallig alle mensen die veel iPods versleten, altijd hardliepen met dat ding. Eentje had er al 5 versleten :D
Daarvoor is die fabrieksgarantie dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 17:16
Ben in New York geweest, daar liep letterlijk iedereen hard te lopen met een iPod, de meesten met zo'n band om je arm of met een clip aan je broek, dus ik neem aan dat het geen kwaad kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is en blijft een hdd speler, en daarvoor wordt aangeraden om er niet mee te sporten. Je harde schijf kan het wel ns niet leuk gaan vinden. Je kunt beter een flash speler gebruiken voor het hardlopen imho.

Waarschijnlijk kan het ook wel zonder problemen met je iPod, maar met een mp3speler met bewegende onderdelen in zich kun je maar beter voorzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Laatst online: 19:55
Hehe ik ken het, bij mij is al 5x een ipod kapot gegaan door HD fouten. Fiets dr altijd mee, maar ben er nu achter hoe ik het kan fixen.

Als ie vastgelopen is en je reset hem, en hij geeft een error. Dan moet je er paar keer op meppen en dan doet ie het weer, het mechanisme bij mij in de HD liep telkens vast, waardoor hij niet meer kon spinnen.

Trouwens wel op eigen risico eh ;)

edit: Je krijgt nooit een nieuwe ipod, altijd een ipod uit gebruikte onderdelen in elkaar gezet, behalve de accu. Vaak kun je nog leuke nummers eraf halen met HD recovery tools, van de vorige gebruiker :p

[ Voor 22% gewijzigd door FlorisB op 26-11-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

FlorisB schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 10:04:
Hehe ik ken het, bij mij is al 5x een ipod kapot gegaan door HD fouten. Fiets dr altijd mee, maar ben er nu achter hoe ik het kan fixen.

Als ie vastgelopen is en je reset hem, en hij geeft een error. Dan moet je er paar keer op meppen en dan doet ie het weer, het mechanisme bij mij in de HD liep telkens vast, waardoor hij niet meer kon spinnen.

Trouwens wel op eigen risico eh ;)

edit: Je krijgt nooit een nieuwe ipod, altijd een ipod uit gebruikte onderdelen in elkaar gezet, behalve de accu. Vaak kun je nog leuke nummers eraf halen met HD recovery tools, van de vorige gebruiker :p
Ik heb eens een kapotte ipod ingeleverd en kreeg een keurig nieuwe met folie er omheen van Apple terug. Via de Apple Store geregeld (er zit eentje in Groningen, 5 minuutjes fietsen :p). Er zat geen krasje op, en geen spoor dat hij in elkaar is gezet uit oude spullen. Helaas is dat recovery tool-idee te laat, ik heb alweer een nieuwe gekocht. Dus als het een oude is geweest, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Laatst online: 19:55
T-H schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:10:
[...]

Ik heb eens een kapotte ipod ingeleverd en kreeg een keurig nieuwe met folie er omheen van Apple terug. Via de Apple Store geregeld (er zit eentje in Groningen, 5 minuutjes fietsen :p). Er zat geen krasje op, en geen spoor dat hij in elkaar is gezet uit oude spullen. Helaas is dat recovery tool-idee te laat, ik heb alweer een nieuwe gekocht. Dus als het een oude is geweest, prima.
Hehe dat denk je dat ie nieuw is, de behuizing is hartstikke nieuw ja, maar de inhoud niet. Dat zijn de garantievoorwaarden van apple nou eenmaal.
If a defect arises and a valid claim is received by Apple within the Warranty Period, at its option, Apple will (1) repair the product at no charge, using new or refurbished replacement parts, (2) exchange the product with a product that is new or which has been manufactured from new or serviceable used parts and is at least functionally equivalent to the original product, or (3) refund the purchase price of the product.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Haha dat moet ik straks ook proberen met die recovery tools. Alleen welke gebruikte je?

En kan je aan het serienummer zien of je een refurbished iPod hebt? Kan je het serienummer mischien invoeren op http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
*schop

Hoe weet iedereen of hij een refurbished iPod terug heeft gekregen? Ik kan alleen zien dat de mijne een paar weken geleden 'geproduceerd' is.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
moet dus gewoon kunnen, heb ik ook gedaan (1st en 2nd gen)

heb die dingen ook te vaak laten vallen, geen centje pijn.

ben er zelfs mee gaan boarden 8-)

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik ga een paar keer per week hardlopen en das is de reden waarom ik geen ipod met hdd moet hebben. Het zal nooit zo schokbestendig zijn als een flash mp3-speler. Als dat ding per ongeluk valt kan hij stuk zijn en dat risico is véél kleiner met een flash player.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Pagina: 1