[AOE3] Wijzigen resolutie

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Na AOE geinstalleerd te hebben, startte ik het spel, maar kreeg ik echt een verschrikkelijk streperig beeld, zodat er niets goed te zien is. Zelf denk ik dat dit komt, doordat AOE per default de schermresolutie op 1024x768 zet, maar mijn oude monitor ondersteunt tot 800x600. In de readme las ik dat de resolutie via het hoofdmenu bij te stellen is, maar daaraan heb ik in dit geval niks.

Mijn vraag in deze is dus of de resolutie ook voor het starten van het spel mogelijk is, bijv. door een parameter mee te geven aan de snelkoppeling?!

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-10 10:48
Dude, dan wil ik niet lullig overkomen, maar wat voor monitor heb jij dan? een 14"CRT schermpj fsow?

• theroman
Nee, een antieke 15" inch, maar meer heb ik voorlopig niet nodig. Ik zou alleen graag weten hoe ik de resolutie voor het spel kan aanpassen...

Verwijderd

Ik heb net even in mijn installatie map gekeken van Age of Empires. En ik denk dat ik het gevonden heb.
Als je het bestand C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires III\Users\DefaultProfile.xml opend zie je daar ergens de regel:
<Setting Name="optiongrfxres">1024 x 768</Setting>

Als het goed is kun je daar de resolutie handmatig aanpassen. Ik weet overigens niet ofdat het ook echt werkt :)

edit:
ik heb nog even nagekeken en ik denk dat je ipv het bestand wat ik net zei, je het volgend bestand moet hebben:
C:\Documents and Settings\%gebruiker%\Mijn documenten\My Games\Age of Empires 3\Users\NewProfile.xml
en dan ipv %gebruiker% je gebruikersnaam in windows. (ik ga hier overigens uit van windows xp/2000)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 23:22 ]

• theroman
Bedankt, ga het meteen ff proberen.

Edit: Nou, haalde niet erg veel uit. Ik zie het menu nu driedubbel, dus dat is beter geworden, maar ik kan geen opties selecteren.

[ Voor 66% gewijzigd door theroman op 26-11-2005 16:53 ]