KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron
Als ik me niet vergist stuurt een ADSL-splitter *alle* frequenties naar je modem en filtert hij spraak eruit voor je telefoon. Het zou dus sowieso moeten werken. Tenzij iemand hier zegt dat ik het mis heb
Best wel goed i.d.d.posttoast schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:40:
Als ik me niet vergist stuurt een ADSL-splitter *alle* frequenties naar je modem en filtert hij spraak eruit voor je telefoon. Het zou dus sowieso moeten werken. Tenzij iemand hier zegt dat ik het mis heb
Een splitter deelt eigenlijk het frequentie spectrum op in 2 delen.
Het lage frequentiespectrum gaat naar de telefonie uitgang, terwijl de rest van het (hoge) freq. spectrum naar het modem gaat.
Dit laatste spectrum is bij mijn weten niet begrenst dus een standaard splitter zou gewoon moeten werken met adsl2+
Ter aanvulling:
Dat lage spectrum is het veschil tussen analoog en ISDN.
Bij een ISDN splitter loopt het telefoniespectrum iets verder door. (waardoor er minder ruimte is voor het adsl signaal).
En aangezien het onderste deel van het ADSL spectrum voor de upload is, haalt ADSL over ISDN nooit 1Mb upload......
Cool_Mod_E schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:31:
Ter aanvulling:
Dat lage spectrum is het veschil tussen analoog en ISDN.
Bij een ISDN splitter loopt het telefoniespectrum iets verder door. (waardoor er minder ruimte is voor het adsl signaal).
En aangezien het onderste deel van het ADSL spectrum voor de upload is, haalt ADSL over ISDN nooit 1Mb upload......
offtopic:
Is dat echt zo? Ik heb hier ook een ISDN-splitter en haal volgens m'n router een upload van 928Kbps, en van m'n FTP server download ik ook met rond de 100KB/s
Is dat echt zo? Ik heb hier ook een ISDN-splitter en haal volgens m'n router een upload van 928Kbps, en van m'n FTP server download ik ook met rond de 100KB/s
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
in grote lijnen is het inderdaad zo.offtopic:
In werkelijkheid beinvloedhet isdn signaal het uploadsignaal omdat het te dicht bij elkaar ligt.
Zie ook: http://home.flash.net/~gkawano/cs572/adsl-spectrum.gif
Bij annexB schuift de download ook stukje op in de frequenties. Upstream is gewoon mogelijk annexB G.DMT om 1024Kbps te kunnen halen net als bij annexA.
Downstream begint gewoon ook later en is dus kleiner qua frequenties.
Downstream begint gewoon ook later en is dus kleiner qua frequenties.
[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 26-11-2005 00:48 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Pagina: 1