NAT-Fout met Azureus

Pagina: 1
Acties:

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 20:39

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Sinds ik Azureus heb geinstalleerd heb ik last van de gele smilies die aangeven dat ik een NAT-Fout heb.

Ik heb de FAQ van Azureus erop nageslagen en het stappenplan (www.portforward.com wat erin staat uitgevoerd alleen zonder veel resultaat. Ik weet nu niet meer waar het aan kan liggen dus ik heb jullie help nodig :)

Wat ik precies heb gedaan:

In Windows en in de Router een statisch IP aangemaakt (nl. 192.168.1.200).
Vervolgens heb ik in de router de poort 8000 opengezet.
Toen ik dit ging controleren met een poortscanner op internet bleek dat de poort gewoon nog dicht stond. (Mijn firewall stond de gehele tijd uit).
Ik heb verschillende poorten geprobeert (o.a. poort 50.000) maar zonder goed resultaat.
Ook in Azureus blijft hij de gehele tijd de NAT fout geven.

Wat gegevens van mijn pc en router:
PC: IP = 192.168.1.200 (statisch IP)
Via Rhine III netwerkadapter.
Windows XP, P4 CPU
Router: Allied Telesyn AT-AR220E

Wat moet ik doen om dit op te lossen?

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Poort 6881 (default van azureus) moet geforward worden. handig om misschien hier 6882 van te maken omdat veel tracker sites deze poort niet accepteren.
En zorg er wel voor datonder |plugins" in azureus de uPnP uit staat als je handmatig forward, wil nog wel eens botsen :X

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Ik heb hem geprobeert open te zetten maar zowel azureus als de poortscanner geef nog steeds aan dat de poort niet open staat.
Ik denk dat dit probleem meer aan mn router ligt dan azureus. (Misschien is dit wel het verkeerde forum)

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je router resetten/rebooten kan wel eens helpen. :)

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Dat heb ik natuurlijk iedere keer gedaan als ik een wijziging maaktte ;)

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-06 13:12
doet de test optie het wel in azereus ?

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Nee, bij de test-optie krijg ik de hele tijd de NAT-fout.

Verwijderd

heb je wel een torrent gerund toen je je poort ging testen? heb je nog een keer gechecked of je dezelfde poort heb opgegeven in je router en azureus? heb je ook effe gechecked of in je router op die poort er ook bijstaat dat ie alles doorsluist naar jouw ip?

heb je trouwens ook die poort opengezet voor tcp verkeer in je software firewall. beter om dat ook te doen voor het geval het allemaal werkt.

Verwijderd

Probeer hem is opnieuw te installeren met je firewall aan en het dan altijd toelaten, was bij mij ook gelukt. Welke firewall heb je eigenlijk?
Pagina: 1