Goeiedag allemaal
ik heb al gezocht en meerdere dingen geprobeerd die hier al vermeld worden.
en jah ik weet dat het mobo en proccie oud is.
ik zit hier met het volgende.
MOBO : Asus A7v133 Rev 1.04 (Bios 1009)
CPU : Athlon Thunderbird M4 (1,1GHZ)
nu draait dit systeem op 100mhz FSB, nu wil ik het op 133 hebben.
Zowel via jumperfree mode, alsmede via dip/switches, hangt de pc bij POST op 133MHZ FSB.
dus zodra de fsb op 133 komt start ie niet meer op.
wel kan ik gewoon de multiplyer veranderen en de proc naar 1,4 GHZ duwen, maar ik wil een hogere FSB
kan iemand mij vertellen of de Proc die ik heb 133 FSB aankan (er zijn naar mijn weten 4 thunderbirds, waarvan er 1 het niet kan)
Zo te zien [url]http://www.cpu-world.com/CPUs/K7/AMD-Athlon%201100%20-%20A1100AMS3B.html[url] is mijn proc dus net die 1e die het niet kan toch ?
ik vermoed namelijk dat de processor het probleem hier is, en niet het mobo zelf, enigste specs die ik kan geven van de tb is dat er de specificatie M4 bij staat
alvast bedankt
ik heb al gezocht en meerdere dingen geprobeerd die hier al vermeld worden.
en jah ik weet dat het mobo en proccie oud is.
ik zit hier met het volgende.
MOBO : Asus A7v133 Rev 1.04 (Bios 1009)
CPU : Athlon Thunderbird M4 (1,1GHZ)
nu draait dit systeem op 100mhz FSB, nu wil ik het op 133 hebben.
Zowel via jumperfree mode, alsmede via dip/switches, hangt de pc bij POST op 133MHZ FSB.
dus zodra de fsb op 133 komt start ie niet meer op.
wel kan ik gewoon de multiplyer veranderen en de proc naar 1,4 GHZ duwen, maar ik wil een hogere FSB
kan iemand mij vertellen of de Proc die ik heb 133 FSB aankan (er zijn naar mijn weten 4 thunderbirds, waarvan er 1 het niet kan)
Zo te zien [url]http://www.cpu-world.com/CPUs/K7/AMD-Athlon%201100%20-%20A1100AMS3B.html[url] is mijn proc dus net die 1e die het niet kan toch ?
ik vermoed namelijk dat de processor het probleem hier is, en niet het mobo zelf, enigste specs die ik kan geven van de tb is dat er de specificatie M4 bij staat
alvast bedankt
[ Voor 17% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-11-2005 18:24 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner