[FSB/Multiplier Probs] Asus a7v133

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Goeiedag allemaal

ik heb al gezocht en meerdere dingen geprobeerd die hier al vermeld worden.
en jah ik weet dat het mobo en proccie oud is.

ik zit hier met het volgende.

MOBO : Asus A7v133 Rev 1.04 (Bios 1009)
CPU : Athlon Thunderbird M4 (1,1GHZ)

nu draait dit systeem op 100mhz FSB, nu wil ik het op 133 hebben.

Zowel via jumperfree mode, alsmede via dip/switches, hangt de pc bij POST op 133MHZ FSB.
dus zodra de fsb op 133 komt start ie niet meer op.

wel kan ik gewoon de multiplyer veranderen en de proc naar 1,4 GHZ duwen, maar ik wil een hogere FSB

kan iemand mij vertellen of de Proc die ik heb 133 FSB aankan (er zijn naar mijn weten 4 thunderbirds, waarvan er 1 het niet kan)
Zo te zien [url]http://www.cpu-world.com/CPUs/K7/AMD-Athlon%201100%20-%20A1100AMS3B.html[url] is mijn proc dus net die 1e die het niet kan toch ? :S

ik vermoed namelijk dat de processor het probleem hier is, en niet het mobo zelf, enigste specs die ik kan geven van de tb is dat er de specificatie M4 bij staat

alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-11-2005 18:24 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

denk dat je gewoon pech hebt dan.. veel van die proc's zijn gewoon 100mhz volgens mij

Verwijderd

Ik heb dat bordje ook gehad. Moet je niet ergens in het midden van het bord een jumper omzetten voor 133Mhz> FSB? Probeer eens met jumpers te zetten en niet jumperfree. Ik weet dat ik toen der tijd met jumperfree modus toch wat jumpers moest verzetten. Dit was niet gedocumenteerd!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
zoals ik al zei heb ik dat ook al geprobeerd.

ok heb ik gelezen dat de handleiding niet goed zou zijn en het pcies andersom moet
ook dit heb ik geprobeerd en dat hielp ook niet.

het blijkt echt gewoon zo te zijn dat deze Proc niet op 133 kan (volgens de specs althans)

HEEFT ER IEMAND NOG EEN ATHLON THUNDERBIRD 1400MHZ 133 FSB LIGGEN ?
en die dat ding toch in de weg ligt en kwijt wilt voor een leuk prijsje

KPN - Vodafone Ziggo Partner