Toon posts:

[NFS:MW] Plaats juiste cd/dvd error*

Pagina: 1
Acties:
  • 496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mij nfsmw gekocht in de extrazone alles gaat perfect tot als ik wil gaan spelen bij het opstarten krijg ik drek de melding "plaats juiste cd/dvd en druk op ok" |:( |:( dit is een orginele dvd pas gehaald. weet iemand wat dit probleem kan zijn er zit een liteon dvd schrijver in moet ik soms firmwire updaten of zo ??? iemand een idee ? heb geen virtuele drives geinstaleerd of aanstaan.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

>> Spielerij - Problemen & Vragen

Wat meer systeemspecs zouden nuttig zijn

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Topicstarter
amd 2800+
1024mb ram
asus gforce fx 5200td 128mb video kaart
180gb hardeschijf

kan het soms een fout in de cd zijn ga morgen vroeg terug naar de winkel ff ruilen hoopelijk is het dan opgelost

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 17:28
Clone-cd geinstalleerd of iets dergelijks. Daar wordt op gecontroleerd.

Verwijderd

ook D-tools / Alcoholsoft met virtuele drives wordt als verkeerd aanschouwd.

Verwijderd

Topicstarter
heb geen virtuele drives geinstaleerd of aanstaan. geen d-tools geen clone cd/dvd geen Alcoholsoft.
register is gezuiverd staan dus ook geen sleutels meer in die er naar kunnen verwijzen maa op de dvd staat een test.exe als ik deze vanaf de dvd draai krijg ik na enkele min ook de melding "plaats de juiste dvd en druk dan op ok" na 20 reinstals blijft het zelfde kome kan het soms aan de dvd lezer ligen dat is een liteon dvd schrijver dual layer model SOHW-1693S heb ook al naar een firmwire update gekeken ma die is op moment nog niet uit

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ben vandaag terug gegaan naar de winkel en zij hebben mij een nieuwe meegegeven maar heelaas is hierdoor het probleem niet opgelost |:( |:(
dus ik denk dat het niet aan de dvd's ligt maar aan mijn pc :(

edit:
heb em eens op mijn laptob gezet hier werkt hij perfect op ligt dus aan mijn systeem nu achter de oorzaak gaan zoeken :) anders maar eens een formatje doen kan soms wonderen doen.
probleem is dus gedeeltelijk opgelost

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 15:43 ]

Verwijderd

Als je ook NFS:U2 hebt geïnstalleerd, dan ken ik je probleem. Wordt ook op de EA forums al druk over geklaagd. Beide programma's starten nml dmv "speed.exe" ... nogal dom foutje van EA. Zie niet hoe men hier middels een patch een oplossing voor kan vinden.
In mijn ogen is de-installeren van NFS:U2 de enige oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 01:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb nfsu2 verwijderd en ff gereboot daarna nfsmw opnieuw geinstaleerd maar ik blijf de melding krijgen plaats de juiste cd/dvd en druk daarna op ok. de exe van nfsu2 heet ook speed2.exe dus normaal mag hier geen conflict zijn de naam is duidelijk anders. tis trouwens al ik wil spelen dat ik die melding krijg de instalatie loopt perfect . snap het echt niet meer

Verwijderd

Topicstarter
heb ondertussen ook al eens geformateerd maar zelfs dit helpt niet :(
de diag.exe is voor een safedisc controlle maar zelfs deze faald ook
heb de indruk dat er iets niet klopt aan mijn dvd lezer :(:( er bestaat nog geen nieuwe fimwire voor deze dvd lezer van liteon heeft iemand hier een oplossing voor of is dat een andere aanschaffen ?

Verwijderd

kijk anders misschien even in regedit of bij CD-drive de juiste drive-letter staat ingesteld

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/EA Games/Need For Speed Most Wanted

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heb deze fout ook zo. Laatst had ik het weer en is het opgelost geraakt, hoe weet ik niet. Nu doet ie het alweer. Driveletter staat juist enzo. Man man, kunnen ze bij EA echt NIETS fatsoenlijk testen ? En daar betaal je dan 50€ voor...

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 29-11-2005 20:32 ]

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:00
Zoek gewoon op een no-cd crack. Nee dit is niet illegaal. Je hebt immers het origineel.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

mastair schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:35:
Zoek gewoon op een no-cd crack. Nee dit is niet illegaal. Je hebt immers het origineel.
Tja, het lijkt mij dat het nodig moet kunnen zijn dat het zonder No-CD crack kan? :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Die zijn er niet, dat is het erge aan de hele zaak. Anders had ik dat allang gedaan om van de hele heisa af te zijn.

edit:
een reinstall bleek het op te lossen. Blijkbaar dacht ie na per ongeluk het spel te stoppen dat ik het in die 3 seconden al geuninstalled had }:O

[ Voor 42% gewijzigd door Phuncz op 29-11-2005 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
reinstal help niet heb ik al vaak geprobeerd er blijkt niks te helpen :(
en idd daar betaal je dan 50€

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 00:43

JAM

ik heb mij nfsmw gekocht in de extrazone alles gaat perfect tot als ik wil gaan spelen bij het opstarten krijg ik drek de melding "plaats juiste cd/dvd en druk op ok" |:( |:( dit is een orginele dvd pas gehaald. weet iemand wat dit probleem kan zijn .......
Dit probleem heb ik dus ook gehad. Ik ben wat gaan googlen en kwam erachter dat als je NFSU (de eerste dus) geïnstalleerd hebt op je PC dat dit een conflict oplevert met het installeren van NFSMW.
Dit komt doordat de setup-file van beide games "speed.exe" heet.

De oplossing is dus (helaas :| ) het deïnstalleren van NFSU.

De setup-file van NFSU2 heet "speed2.exe", dus daar gaat het niet mis. Ik heb namelijk ook NFSU2 op m'n PC staan en NFSMW is gewoon daarnaast te installeren.

Kortom: een behoorlijk stomme blunder van EA ! |:(

Verwijderd

Topicstarter
JAM schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:40:
[...]

Dit probleem heb ik dus ook gehad. Ik ben wat gaan googlen en kwam erachter dat als je NFSU (de eerste dus) geïnstalleerd hebt op je PC dat dit een conflict oplevert met het installeren van NFSMW.
Dit komt doordat de setup-file van beide games "speed.exe" heet.

De oplossing is dus (helaas :| ) het deïnstalleren van NFSU.

De setup-file van NFSU2 heet "speed2.exe", dus daar gaat het niet mis. Ik heb namelijk ook NFSU2 op m'n PC staan en NFSMW is gewoon daarnaast te installeren.

Kortom: een behoorlijk stomme blunder van EA ! |:(
heb juist een format gedaan nfsu en nfsu2 staan er niet op staat niks op buiten windows en viedeo drivers. maar krijg em nog steeds niet aan de gang

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 18:32 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 01:44:
Als je ook NFS:U2 hebt geïnstalleerd, dan ken ik je probleem. Wordt ook op de EA forums al druk over geklaagd. Beide programma's starten nml dmv "speed.exe" ... nogal dom foutje van EA. Zie niet hoe men hier middels een patch een oplossing voor kan vinden.
In mijn ogen is de-installeren van NFS:U2 de enige oplossing.
NFSU 1. Heb ik ook een thread over.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 12:46
zal wel oftopic zijn maar zo past i mooi in het vragen en problemen topic. Als ik op Alt druk om de nitro te activeren dan kan ik niet meer sturen, dit is knap vervelend omdat je dan overal tegenaan rijd, eerst ging het wel, weet iemand wat je moet veranderen dat het wel weer werkt?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Plaktoetsen misschien ? Zie windows xp config scherm.

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 12:46
nop die staan uit die gaan aan als je te vaak op shift duwt

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wat je kan doen is het volgende:

Maak een .bin / .iso / whatever bestand van je NFS MW CD#1 en zet deze op je hardeschijf.
Open verkenner/deze computer, klik op een stuk hardware, rechtsmuisknop->eigenschappen->tabblad "hardware" en selecteer je CD/DVD speler. Klik erop, eigenschappen en selecteer "dit apparaat uitschakelen".

Nu start men Daemon Tools, men mount de net aangemaakte NFS MW CD1.bin ét voila:
het spel werkt :)

Niet vergeten als men de echte cd/dvd speler weer wilt gebruiken om dan weer 'dit apparaat inschakelen' te doen !!!

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 21:55
Onder http://www.dvhardware.net/software/3116 kun je een link vinden naar sd4hide.exe Deze verstopt programma's als daemon tools. Anders krijg je nog hetzelfde effect dat hij om cd vraagt.

• Erikbobo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 21:04
Heb je SCSI drives in je PC hangen?

wat sd4hide doet is deze key weghalen: HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DEVICEMAP\Scsi

Als je er verder toch niets in hebt staan kun je dat ook zelf doen...

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

jip_86 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:11:
Onder http://www.dvhardware.net/software/3116 kun je een link vinden naar sd4hide.exe Deze verstopt programma's als daemon tools. Anders krijg je nog hetzelfde effect dat hij om cd vraagt.
Dan heb jij waarschijnlijk mijn uitleg niet geprobeerd? :>

Verwijderd

Aanmoedigen van minder legale zaken lijkt me niet de bedoeling ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Crash op 04-12-2005 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb een nieuwe firmware gevonden voor mijn liteon SOHW-1693S maar zelfs dit helpt niet heb nu al bij een paar andere dvd stations geprobeerd ( op andere pc's ) daar is geen probleem heb zo de indruk dat mijn dvd lezer de beveiliging op de dvd niet kan vinden of lezen ! |:( |:( is hier iets aan te doen ??

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 11:35
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:23:
Aanmoedigen van minder legale zaken lijkt me niet de bedoeling ;)
ja maar als software fabrikanten zulke beveiligingen gaan inbouwen dat ze voor je gaan bepalen welke programma's je wel en niet geinstalleerd mag hebben, vind ik dat je minder legale zaken mag gebruiken. Daarbij heeft de TS gewoon voor dikke 50 euro voor zijn spel betaald en dan zou hij het niet normaal kunnen spelen? Belachelijk! :(

Ieder zijn eigen mening, maar hier op GoT geldt een bepaalde policy en daar heeft iedereen zich hier aan te houden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Crash op 05-12-2005 19:32 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Bij mij hielp het door mijn andere virtuele EN echte drives te disabelen. Zolang hij maar 1 drive ziet doet de pc het :? Want op mijn laptop deed ie het zonder problemen. Op me echte pc (2 virtual en dvd brander en cd brander tipte het als een gek. Dan wel, dan niet enz.)

Xbox Live ID:Notna8310

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Heb je er alleen een DVD brander in zitten? Heb ik namelijk ook hier, en wat ik weet is dat sommige games niet werken als je alleen een brander hebt :(

Verwijderd

Topicstarter
heb het probleem opgelost :)zo heb ik het gedaan
-> rmk op deze computer en dan op eigenschappen hierna ga je naar aparaatenbeheer en klik je op IDE ATA/ATAPI-controrlers -> dubelklik dan op het onderstaande device bij mij nvidia... klik op het tablat secondary device en kijk bij Select transfermode als deze op bios staat dan zet deze op DMA of PIO
staat deze al op DMA zet deze dan op pio en andersom dan ff restarten als het dan nog niet lukt moet je het zelfde doen met de primary channel dit hielp bij mij alles werkt nu perfect _/-\o_

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

PIO is een antieke setting voor IDE. Kans is best groot dat DVDs branden dan niet meer gaat door de lage doorvoersnelheid.
Pagina: 1