Internet sharing werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Hallo,

Ik heb al een flinke tijd een probleem met het delen van mij internet verbinding, het probleem lijkt zeer eenvoudig, maar ik kom er maa niet uit!

Ik heb 2 Pc's:
1X windows xp sp2 SERVER
Deze van aldi met onboard netwerkkaart die goed werkt.
Hierbij heb ik een goedkoop netwerk kaarte bij gestoken.
Op het boederbord is het ADSL modem aangesloten en op de netwerkkaart de andere PC via een crosslink kabel:

1X windows xp sp1 CLIENT
Deze pc bevat een onboard netwerkkaart.

De netwerkkaarten werken goed, ik heb ze op verschillende manieren uitgeprobeert.

Het volgende heb ik geprobeerd:

-Op beide pc's wizard netwerkverbindingen gedraaid en die op alle mogelijke manieren uitgeprobeerd, Maar als ik deze doe dan krijg ik OF op slechts de server pc internet OF op beide pc's geen internet.
-Bij de server pc de internetverbinding op delen zetten, zodat hij die hoort te delen met de client PC. Dan ontstaat de enorm vreemde situatie dat alleen de client pc internet verbinding heeft en de server waar het modem juist op is aangesloten juist niet! Deze situatie heb ik nu.

Het lijkt bij de 2de situatie of internet direct doorgelust wordt van kaart naar kaart zonder dat de server internet heeft!

Ik kom er niet uit via de search, want heb werkelijk al heel veel afgezocht, alles wat ik probeer vormt weer een nieuwe rare situatie.

Bij voorbaat dank Jannes

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Beste Jannes,

je startpost uitwerken wil zeggen: een overzicht geven van IP adressen, gateways, DNS instellingen enzo. Dus als je nou even wat meer informatie geeft, kunnen we wellicht helpen.

Hoe het zou moeten werken (forget about wizards <-- :r )

Verbinding 1 @ Server (waar het internet binnenkomt)
--> rechts klikken --> "verbinding delen" aanzetten

Verbinding 2 @ Server
IP adres: 192.168.0.1 *
gateway: leeg
subnetmask 255.255.255.0

Verbinding @ PC2
IP Adres: 192.168.0.2
gateway: 192.168.0.1
subnetmask 255.255.255.0

* = 192.168.0.1. alleen gebruiken als verbinding 1 @ server niet dezelfde gebruikt (kun je checken door één keer op de verbinding te klikken. Links onderin zie je nu het IP adres. Of met ipconfig/all natuurlijk). Kies in dat geval een ander: bijvoorbeeld 192.168.0.3 en 192.168.0.4. De kabel tussen Verbinding 2 @ Server en PC2 moet inderdaad een crosscable zijn, alhoewel modernere netwerkkaartjes automatisch "voelen".

[ Voor 49% gewijzigd door havana op 25-11-2005 17:59 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• jannes_beterams
havana schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 17:52:
Beste Jannes,

je startpost uitwerken wil zeggen: een overzicht geven van IP adressen, gateways, DNS instellingen enzo. Dus als je nou even wat meer informatie geeft, kunnen we wellicht helpen.

Hoe het zou moeten werken:

Verbinding @ Server waar het internet binnenkomt --> rechts klikken --> "verbinding delen" aanzetten
Verbinding 2 @ Server : IP adres: 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0
Verbinding @ PC2: IP Adres: 192.168.0.2, gateway: 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0
Oke ik zal zo snel mogelijk kijken, kan er nu niet aan omdat ik weg moet, maar zal meer informatie geven.

• jannes_beterams
Nou ik heb het zoals hierboven vermeld ingesteld, maar het wil niet werken, de server pc heeft nu geen internet verbinding en de client wel.

Ip's staan zoals hierboven vermeld, behalve de IP van de client pc, die wordt steeds 192.168.0.185 oid maar niet 192.168.0.1

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Dan heb je iets niet goed ingesteld. Het kan niet dat PC2 een ander IP adres krijgt, terwijl je het zelf handmatig hebt ingesteld. Daar klopt dus iets niet aan. Heb je wel de juiste verbinding gedeeld?

DIT IS MIJN WEBSITE

• jannes_beterams
Ja, ik heb de juiste verbinding gedeeld.

Nu werkt het wel,

Ik heb nog eens een tijdje gepruts eraan, en nu heb ik de netwerkkaart verplaatst naar de andere pc zodat die als server dient en de andere als client. Nu werkt het, en als ik de kaartr weer terugplaats in de aldi pc werkt het niet.....

Ik ben op het gebied van netwerken helaas nog vrij nieuw, ga me er goed in verdiepen, want pc kennis zelf heb ik genoeg.

Bedankt voor de hulp!

Slotje.... :+
Pagina: 1