Toon posts:

6800GT oc problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanmiddag een vf700CU op mn ASUS 6800gt 256mb geplakt en wou em dus gelijk overklokken naar ultra speeds, ik ben alleen nog beetje noob op dat gebied dus heb een paar vraagjes.
Deze had ik al op het 6800gt topic gezet maar daar komen tegenwoordig weinig mensen langs dus d8 ik dat ik er beter een nieuw topic voor kon maken met daarin de boel een beetje samengevat.
Ik kon niet specifieke informatie hierover vinden in de eindeloze stapel 6800gt topics.

heb net ff temps bekeken en op ultra speeds (400/1100) wordt t stressed 65 graden, dit lijkt mij toch duidelijk een verbetering i.t.t. de 80+ graden met de stock koeler en speeds.
Alleen heb ik nog een probleem, ik gebruik nu rivatuner en bij 2d settings blijft de core op 350mhz staan, of dit normaal is. (of moet ik misschien 2d ook even snel laten gaan?)
Nog raarder vind ik het volgende:
Ik zie ook dat ik bij 3dmark5 bij coreclock 350 zie staan terwijl ik em bij rivatuner op 401 heb gezet, iemand enig idee hoe dit kan?
Bij memory staat het ook op 1093 i.p.v. 1101 waar het eigenlijk op zou moeten staan
kan het zijn dat mijn drivers te nieuw zijn? ik gebruik nu 81.95

Ik denk dus dat het verschil in 3dmark bij core komt omdat hij als hij de snelheden scant op 2d staat.
Zal ik dus 2d ook op 400 moeten zetten?
Toch wel raar dat verschil van 7mhz in geheugen, hebben meer mensen dat?

Wat is nu het slimste om te doen dan?
2d en 3d allebei op 400 laten lopen?
of zo laten? Als ik bij anderen kijk in 3dmark zie ik dat ze wel allemaal 400mhz er hebben staan dus zij hebben waarschijnlijk wel 2d clocks verhoogd.
En weet iemand waarom er 1093 staat terwijl ik m op 1101 heb gezet? (400 en 1100 precies kon niet dus werd t 401 en 1101)

Heb net atitool geinstalleerd en zie dat low performance 3d ook op 350 mhz staat, is dit wel de bedoeling? Met welk programma kan ik dit eventueel veranderen, met atitool zelf? of is dat niet slim voor nvidia kaarten?
Met rivatuner zie ik wel low-power 3d staan maar kan deze niet veranderen.

Ik krijg overigens geen errors, maar vind t wel vaag hoe dat programma werkt, als ik test for artifacts doe krijg ik een stilstaande pluizenbol te zien, hoort deze niet te bewegen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
niemand enig idee?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:31
Jij bent wel bezig hè. De vraag in een lopende topic stellen en voor hetzelfde een nieuw topic openen. Ook bij de buren (hw-info) informeren. Bang dat je geen antwoord krijgt.

En binnen een paar uur een topic kicken is ook niet de bedoeling.

[ Voor 19% gewijzigd door Nilco op 25-11-2005 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zeker bezig, loop alle sites na te zoeken maar kan nergens vinden wat ik moet weten.
Is het dan erg dat ik er een appart topic voor aanmaak? d8 dat het zo wat duidelijker was, alle info bij elkaar.
Ook wist ik het niet dat het verboden was om bij andere sites om hulp te vragen, sorry hoor.
Ik ben nogal newb op OC gebied en alle info die ik zelf al had gevonden wordt ik ook niet wijzer van, iedereen zegt steeds iets anders.
Daarom vraag ik het hier nogmaals ter verduidelijking, en jah, ook op hardware.info, want daar ben ik ook geregistreerd.
Als het niet wordt gewaardeerd gooien ze het topic heus wel dicht, en anders geef je toch een seintje aan een mod?

Ik denk altijd dat vragen geen kwaad kan als je er zelf niet uitkomt. Ik heb me wel in het hele gebeuren verdiept maar als ik er niet uitkom vrag ik het hier. Misschien een beetje veel vragen, maar als je ze niet wilt beantwoorden laat je het toch?

• Nilco
UIteraard mag je een eigen topic openen. Op het gebied van oc'en zal je altijd verschillende antwoorden krijgen. De 1 zegt dit en de ander zegt weer dat. Dat komt omdat de antwoorden gebaseerd zijn op persoonlijke ervaringen en ieder stuk hardware weer andere oc-resultaten geeft.
Gewoon met rivatuner softwarematig overklokken. Met stapjes van 5mhz voor de core en 10mhz voor het geheugen totdat je artifacts krijgt. Atitool gewoon een uutje laten draaien en als ie dan niets vindt zit het wel goed. Succes met oc'en.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je nou straks artifacts krijgt zet em dan een stapje lager en ga niet op de max draaien.

Het heeft trouwens geen zin om 2d te gaan oc'en.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 25-11-2005 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat van de 2d had ik ondertussen ook gelezen, dus die is weer standaard.
Vind t wel vaag dat bij iedereen in 3dmark scorelijst wel 400mhz bij core staat en die hebben dus waarschijnlijk allemaal 2d overgeklokt, of via een biosflash.
Moet nog ff zeggen dat de pc net plotseling rebootte na atitool af te sluiten, heb em nu ook op 385 core en 1,1 ghz geheugen staan en laat m nu uur draaien.

...Na 55 minuten nog geen artifacts dus dit is geen probleem blijkbaar....
Ik denk dat 400core ook wel kan, die reboot kwam waarschijnlijk doordat de stroomtoevoer in het hele huis "instabiel" is geworden door de sneeuwoverlast, soms viel beneden de stroom een fractie van een seconde helemaal uit, volgens mijn moeder.
Denk dat ik dus de core nu met stapjes van 5 ga verhogen en dan steeds uurtje die atitool eroverheen, tot ik op de 400 zit.
Veel hoger lijkt me niet nodig, ik heb dan gewoon een ultra (inclusief core aangezien dat ook een ultra versie is die asus net niet genoeg vond hebben, en in mijn kaartje heeft gestopt) _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, zit nu te testen op 400mhz.
Wat me wel opvalt is de temperatuur, deze zit steeds op 69/70 tijdens Atitool, in spellen is het nog minder. Atitool zal de kaart dus wel tot het maximale stressen, maar is het ook een normale temp?
Ik moet zeggen dat ik veel mensen heb gezien met lagere temps met een 6800gt i.c.m. vf700Cu.
Kan het komen doordat ik geen AS5 heb gebruikt, of er teveel koelpasta op heb gedaan? Degene die me hielp heeft er met zijn vinger een heel dun laagje op gedaan, maar is er niet met een pasje ofzo overheen gegaan, iets dat ik net las.

• Nilco
70 graden fulload is een nette temp. Niets mis mee. Ga niet naar de temps van andere kijken. Zij hebben waarschijnlijk een beter airflow. Mijn GT@Ultra met Arctic Silver Ceramique koelpasta en een zalman Vf700 wordt fulload zo'n 70-75 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan is dat in orde, ben erg blij dat te horen :Y)
Ik weet niet of je mn specs hebt gezien maar ik heb dus die asus vento kast, de airflow zit op zich wel goed, de HD is daardoor van 50 naar 25 gegaan en de proc. ook 5-10 graden lager. Maar idd de vga bijna niets.
Nog 45 minuten wachten dan is de test klaar, Denk dat t wel goedkomt.
Tnx 4 the help!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan 0 errors na langer dan uur testen!
3dmarks: 5604! >:)

Hopen dat ie t zo een jaartje volhoud dan ben ik dik tevreden!

• Nilco
Das een mooie score. Ik haal 5550 met kaart op 401/1100. Veel plezier met je graka.

Verwijderd

Topicstarter
hehe heb nog ff doorgetest en zit nu op eindsnelheid van 409 MHz / 1123 MHz...
Hiermee krijg ik 0 artifacts na een uur atitool en temperatuur blijft hetzelfde (nu iets lager omdat het gisteren zo warm in mn kamer was)
Ik ben blij! :Y) :Y) :Y)

oh jah en 5700 3dmarks!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 14:59 ]

Verwijderd

eej,

ik heb dezelfde kaart alleen dan van XFX,

ik wil ook een andere koeler erop zetten!

maar nu heb ik een vraagje aan jouw,

neemt de kaart een hoop meer ruimte in beslag bij die nieuwe koeler?

Verwijderd

Topicstarter
Als je de zalman erop bouwt zal de kaart ook het Pci slot onder die van de kaart in beslag nemen, maar veel mensen gebruiken die niet, of kunnen hetgene dat er in zit wel in die daaronder doen.
Het ligt er maar net aan wat je er voor de rest in hebt zitten.....
Het is wel zo dat als er direct onder de zalman een andere printplaat zit, die wel de luchtafvoer tegengaat en de temps kunnen dan iets hoger zijn.

• Nilco
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:59:
hehe heb nog ff doorgetest en zit nu op eindsnelheid van 409 MHz / 1123 MHz...
Hiermee krijg ik 0 artifacts na een uur atitool en temperatuur blijft hetzelfde (nu iets lager omdat het gisteren zo warm in mn kamer was)
Ik ben blij! :Y) :Y) :Y)

oh jah en 5700 3dmarks!
Als ik jou was zou ik um op 401/1100 zetten. Maakt in games nauwelijk iets uit maar dan weet je zeker dat je save zit. Ik heb de mijne op 425/1135 gekregen maar merkte weinig verschil in games. Heb um toen weer op 401/1100 gezet.

Verwijderd

idd,.....ik heb zelf een point_of_view 6800 gt die met een biosaanpassing nu op ultra speed loopt
400/1100

maar tot nu toe ook nog geen nwe koeler nodig gehad

idle temp 48 C
stressed 74 C

en dan heb ik daar wel 7 fans voor in de kast zitten ;)

maar de kaart loopt mooi,..e dat is het belangrijkste

fear op 1280 x 960 met de graka op high en de pc specs op med(en lekker lopen) heb nog geen actuele freemreets voor fear maar doom 3 en quake 4 ook op 1280X1024 high 47-61 fps

3dmark05 5335 3DMarks

ASUS a7v880
athlon xp 3200+ 400fsb
1024mb transcend cl2.5 dualchannel geheugen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 17:52 ]

• Nilco
Ik heb ook aan een gemodde biosflash gedacht maar met rivatuner werkt het ook perfect en loop ik geen risico dat ik mijn kaart vernaggel omdat de flash misschien mislukt.

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:35:
[...]

Als ik jou was zou ik um op 401/1100 zetten. Maakt in games nauwelijk iets uit maar dan weet je zeker dat je save zit. Ik heb de mijne op 425/1135 gekregen maar merkte weinig verschil in games. Heb um toen weer op 401/1100 gezet.
Daar zit idd wat in, ik weet nu wel dat er boven die ultra speeds nog een marge zit en ik dus weinig risico loop met 400/1100....
En ik merkte in-game idd ook niet veel verbetering, bij FEAR performance test was er dan ook maar een vooruitgang van een paar fps...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel iets vaags kom ik nu achter, ik keek net in rivatuner en zag dat 2D ook plotseling op 401 stond, toen ik het veranderde en weer opnieuw opstartte stond alles ineens default.
Ook kreeg ik van rivatuner een melding dat de startup settings verkeerd waren ingesteld ofzo en toen kon ik correct now klikken...wel vaag.
Weet iemand wat ik fout doe, aangezien de clocks niet steeds stabiel blijven staan?
Het is denk ik niet de voeding aangezien de 12V niet onder de 12.1 zakt en niet boven de 12.3 uitkomt.

• Nilco
Je stelt eerst in dat je niet wilt overklokken, ruvatuner aflsuiten en pc opnieuw opstarten. Rivatuner opstarten en aangeven dat je 2d en 3d wilt overklokken. Op de vraag gewoon "Detect now" klikken. Vervolgens naar tab "3d power" en instellen op 400/1100 -> test -> save. Als je die startup vraag krijgt gewoon laten correcten.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 14:18
Zijn er hier mensen die hun kaart hoger hebben draaien, dan wanneer AtiTool artifacts laat zien ?

Want ik kan mijn kaart (GT6800) op 425 / 1150 zetten, krijg wel artifacts met atitool maar zie hiervan NIETS tijdens games.. ?

PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Atitool is er JUIST omdat je in games niet alle artifacts kunt zien. Geloof me, het is niet goed om te blijven spelen met een te hoge clock.
Dus wees slim en klok die kaart terug naar snelheden waarbij atitool GEEN artifacts vind (na een uur draaien).

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 14:18
bedankt voor je reply.

(trefwoorden voor search): atitool accuraat betrouwbaar

PVoutput

Pagina: 1