Toon posts:

Azureus: downloadsnelheid varieert hevig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De laatste tijd ben ik redelijk veel bezig met downloaden via torrentbit. Hiervoor gebruik ik de laatste Azureus onder Windows XP SP2, icm. een 4-mbit ADSL-connectie. Het probleem dat ik heb is dat de downloadsnelheid niet min of meer stabiel blijft, maar constant up en down gaat, van 350 kb/s naar 30 kb/s. Op zich zou je kunnen zeggen dat de seeders het druk hebben, en het daarom trager gaat, maar dat is het niet probleem.

Ik heb het probleem ook als er maar 1 seeder en 1 leecher (ikzelf) is, en op een LAN had ik er ook last van. Het lijkt dat er ergens een setting verkeerd staat, waardoor een of andere buffer volloopt, zodat er niet aan constante snelheid kan gedownload worden, omdat die buffer regelmatig moet geleegd worden.

Heeft er iemand een idee waaraan dit kan liggen? Ik heb het gevoel dat mijn harde schijf niet snel genoeg is met het schrijven van de verschillende pieces, maar echt zeker weet ik dat niet. Het betreft een 4200 RPM hd, en ik heb 512 meg. ram geheugen, waarvan er op dit moment ongeveer 50% in gebruik is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oorzaak gevonden! Het probleem doet zich alleen voor als ik via wireless download. Zo te zien kan de router, laptop en/of wireless zelf het bittorent geweld niet aan :(

Verwijderd

Topicstarter
het werkt nu heel vlot, joepie de poepie _/-\o_ _/-\o_ :9~ :9~ :Y) :Y) :*) :*)

Verwijderd

Welke wireless spullen heb je eigenlijk? En staan ze ver uit elkaar ? meterkast / zolder etc ?

Verwijderd

Topicstarter
een dlink-router (614+) en een gewoon pcmi wireless kaartje, de router staat bovenaan mijn meterkast

Verwijderd

Topicstarter
waarom?

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Omdat een ander die toevallig met dezelfde problemen zit dan ook wat aan je oplossing heeft.
Volgens mij werkt door al het torrentgeweld je edit knop ook niet meer...

There is no replacement for displacement!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@ chinesepostman:
Je kan je posts ook editten , daar hebben ze op dit forum een mooi knopje voor uitgevonden.
Gebruik dat voortaan ipv dubbelposten , houd het wat overzichtelijker.

En geef idd ff een oplossing , help je andere ook weer mee

[ Voor 16% gewijzigd door degroot op 26-11-2005 23:07 ]

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik weet geen oplossing, weet je nog, ik vroeg het aan jullie

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Het aantal connecties in Azureus flink terugschroeven. De meeste routers gaan hard onderuit bij 200+ verbindingen tegelijk. Stel die eens in op 100 a 150 verbindingen maximaal en probeer het dan nog eens. :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Pagina: 1