Toon posts:

Mambo en IPB samen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Even een vraagje...

Ik heb een bestaand forum met IPB, ik heb een frontpage gemaakt op basis van Mambo CMS. Ik wil ook de nieuwsberichten daarop gaan plaatsen, en dan is het natuurlijk wel leuk als de users van het forum ook hierop kunnen reageren. Om te kunnen reageren heb je een account nodig, dit zou betekenen dat iedereen weer een nieuw account moet gaan maken. Zou het mogelijk zijn dat als je een account op het forum maakt of hebt, dat je daarmee ook kan inloggen op de frontpage en andersom?

Kent iemand zoiets, of weet iemand hoe je dit moet doen?

Alvast bedankt,
Pascal

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Kijk eens op de mambo site er zijn oplossingen voor maar niet alles werkt even goed.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48
Wat heb je zelf al uitgezocht om dit op te lossen?

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:17:
Wat heb je zelf al uitgezocht om dit op te lossen?
Flink gegoogled en op deze (bruikbare) link gekomen:
http://www.antilost.com/community/index.php?showtopic=71
Dit is voor Mambo 4.5.1, maar ik wel al met 4.5.2.3 :X

Ook heb ik al de MySQL database door gespit om te kijken of ik daar wat mee kon. Ik ben geen held met MySQL en PHP, dus moet het meer van de handleidingen hebben B)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 16:33 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48
Laat ik het dan zo zeggen :)
Wat is dan -denk je zelf- het probleem en in welke handleiding heb je al gezocht om het op te lossen?

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:47:
Laat ik het dan zo zeggen :)
Wat is dan -denk je zelf- het probleem en in welke handleiding heb je al gezocht om het op te lossen?
Het is niet echt een probleem, ik ben gewoonweg geïnteresseerd hoe anderen dit hebben opgelost, vooral met het oog op de 4.5.1 - 4.5.2.3-issue.

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Als je op IPB zoekt, leggen ze wel uit hoe je het inlogsysteem kunt gebruiken bij andere pagina's

Verwijderd

Topicstarter
Phenomenon schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:54:
Als je op IPB zoekt, leggen ze wel uit hoe je het inlogsysteem kunt gebruiken bij andere pagina's
Bedoel je op de website van IPB?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:47

André

Analytics dude

Dit vraagt om een serverside samenwerking tussen applicaties

ergo W&G -> P&W

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Kijk hier eens http://forum.mamboserver.com/ er is een oplossing maar deze kost geld ongeveer $20. Ik weet niet of er gratis oplossingen zijn.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je zal gewoon beide gebruikerstabellen moeten mergen (velden combineren die in beiden aanwezig zijn, en velden die specifiek bij één product horen kun je gewoon overnemen). Daarbij kun je het beste uitgaan van één van beide tabellen, en daar velden aan toevoegen die door de andere applicatie gebruikt worden, zodat je maar één applicatie hoeft aan te passen. Je moet in die applicatie alle referenties naar de gebruikerstabel opzoeken en kijken of de referentie klopt.

Wanneer je site al online staat en in gebruik is, is het mergen van die twee tabellen trouwens al een stukje lastiger. Je zal immers moeten zien dat je gebruikersaccounts aan elkaar kan koppelen, je moet bedenken wat je doet met dubbele usernames bij verschillende gebruikers, enz. Misschien nog allemaal redelijk lastig als je inderdaad, zoals je zelf al zegt, weinig ervaring hebt met PHP en SQL. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1