Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] Pricewatch tag

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Na het doorlezen van enkele topics over TFT schermen, allemaal voorzien van mooie uitgebreide startposts met modellen en informatie dacht ik bij mezelf: zou het nou niet handig zijn als er een pricewatch ubb-code zou zijn?

Als je kijkt naar bv deze topics:
[rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 14[/rml]
[rml][ 20" en groter] Snelle TFT schermen[/rml]

Dan zou het handig zijn als de genoemde prijzen mee zouden wijzigen met de pricewatch en een link naar het juiste item zouden hebben.

bv:
code:
1
[pw]102532[/pw]

wordt dan:

BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI): € 310,-

Waarbij de 310 euro veranderd als de pricewatchprijs veranderd. Dit maakt de topicstarts wat minder onderhoudsgevoelig en zo blijven ze relevant :)
Zou dit een nuttige en haalbare toevoeging zijn?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Oeh, dat zou wel een ubergeile feature zijn ja :9
* moto-moi stemt voor :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Lijkt me inderdaad ook erg handig (Y)
* TheovdS stemt ook voor :)

[ Voor 1% gewijzigd door TheovdS op 25-11-2005 16:17 . Reden: typo ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Hm, zo is er dan ook weer geen onderscheid tussen GoT-specifieke en FP-gerelateerde tags. Dus misschien een [fp=pw]103223[/fp] tag? Waarbij je 'pw' kan vervangen door (wellicht latere) dingen zoals een link naar de productsurvey? ( [fp=ps]324324[/fp] bijvoorbeeld).

Zomaar een ideetje. :)

Verwijderd

Op www.pricewatch.info is dit reeds mogelijk, mbv deze code:

code:
1
2
3
[url=http://www.pricewatch.info/item/21954/]
[img]http://www.pricewatch.info/item/21954/png/?n=5[/img]
[/url]

Wordt...

Afbeeldingslocatie: http://www.pricewatch.info/item/21954/png/?n=5

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

sowieso worden links naar de pricewatch af 1.9.4 omgezet naar de naam van het artikel. Live prijzen is zonder JS denk ik niet mogelijk.

Intentionally left blank

• itsme
  • Niet online
Het voorstel van Boland is ook wel erg leuk, zien je meteen de top 5 shops.
Maakt t voor winkels nog interessanter om de goedkoopste te zijn :D

En t kan zonder JS lijkt me zo?
Je zou t plaatje zelfs kunnen cachen en alleen eens per uur verversen ofzo?
Alleen cached de browser t natuurlijk ook dus dan is t weer niet zo duidelijk ...

Nothing to see here

Verwijderd

@its_me: Ik werk bij PW en het gaat ongeveer op de manier die jij noemt :)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:44

Garyu

WW

Damn, goed idee zeg :D. Ik ben ook vóór. Dit is eigenlijk een frontpage request natuurlijk, waarbij die een bepaalde html-code zou moeten genereren op het moment dat via GoT een pricewatch item wordt aangeroepen. Lijkt me in ieder geval een erg mooie feature!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

tsja, een plaatje zou wel kunnen, maar dan zit je alsnog met het probleem welke prijzen je laat zien. Op de FP hebben we bijvoorbeeld het landfilter nog. Neem je verzendkosten ook mee of niet? Dat soort dingen kan je niet allemaal in een klein plaatje stoppen, en als je sec op basis van prijzen van alle shops iets dergelijks laat zien dan krijg je geheid gezeik van de shops die dan net weer buiten de boot vallen (omdat bijvoorbeeld de Duitse shops weer bovenaan staan, of shops die wel goedkoper zijn maar hogere verzendkosten rekenen).

Intentionally left blank

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:44

Garyu

WW

Het gaat toch om een prijs-indicatie?

Misschien is het dan het handigste om -alleen- de laagste prijs te vermelden, zonder de bijbehorende webshop, hetzelfde dus als in de pricewatch wanneer je een lijstje van producten hebt: daar staat alleen de goedkoopste prijs bij. Vervolgens plak je daar een link aan vast naar het daadwerkelijke item, en je bent er..

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 25-11-2005 17:09 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 21:01
Het idee klinkt goed.
Ik denk dat het in de genoemde topic(en in de best-buy guide?) het handigste is als we alleen de goedkoopste prijs als indicatie erbij zetten en dan linken naar de pricewatch(zoals het oorspronkelijk het idee was), want anders dan wordt het een beetje onoverzichtelijk lijkt me.

Verwijderd

/me stemt ook voor, uiterst handige feature die een hoop werk scheelt. Je zou idd een laagste prijs erin kunnen zetten en als je dan op de link klikt of er met je muis overheen scrollt dat er dan een compleet overzicht uitrolt :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De laagste prijs op moment van posten is geen probleem, dat is zo in te bouwen in de constructie die we voor 1.9.4 al gemaakt hebben...

Intentionally left blank

• n-i-x
crisp schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:14:
De laagste prijs op moment van posten is geen probleem, dat is zo in te bouwen in de constructie die we voor 1.9.4 al gemaakt hebben...
1. Hoe doe je dat dan?
2. het idee was dat je dan maar 1x zo'n link hoeft te maken, en daarna de prijs die er in staat niet meer up to date hoeft te houden, en dat kan dus nog niet begrijp ik?

Maar ik begrijp dat het mogelijk is om dat via plaatjes te doen(de pricewatch.info-manier), maar dan met alleen de laagste prijs(en verder hopelijk een doorzichtige achtergrond)?

• itsme
  • Niet online
De prijs van posten heeft denk ik niet zo'n meerwaarde t gaat (in dit topic) imho vooral om de huidige prijs. Je hebt inderdaad gelijk dat er nogal wat variabelen zijn, dus een lijstje van shops lijkt me inderdaad niet zo relevant/haalbaar.

Nothing to see here

• moto-moi

moto-moi

Laagste 3, plaatje + link naar pricewatch lijkt me een leuk idee?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mjah, zit je nog steeds met het probleem van de onbekende landsetting. Hoewel dat probleem natuurlijk ook verholpen is na de merge :P .

• moto-moi

moto-moi

daarom dat linkje harmpje, waardoor je een update-tracker achtige * moto-moi wijst naar rechterbovenhoek van GoT functionaliteit krijgt.
Je kunt niet iedereen tevreden maken, en dit soort images wil je ook niet continue on the fly maken lijkt me :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
moto-moi schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:15:
daarom dat linkje harmpje, waardoor je een update-tracker achtige * moto-moi wijst naar rechterbovenhoek van GoT functionaliteit krijgt.
*checkt rechterbovenhoek* Hmz, daar zit de logoutknop... wil je me van GoT hebben?! :o

:P :+
moto-moi schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:15:
Je kunt niet iedereen tevreden maken, en dit soort images wil je ook niet continue on the fly maken lijkt me :)
Voor abo's on the fly en rekening houdend met landinstellingen en voor gewone users een gecachet plaatje?

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Is het wel nuttig om die prijzen variabel te maken? Bij het posten van een PW link is toch vooral de prijs op dát moment relevant lijkt me? Als er namelijk discussie over de prijs bij een shop gaat, dan wordt de discussie een maand later heel raar om te lezen, als er over prijzen gesproken werd die op het moment van lezen alweer stukje lager liggen.

Het lijkt me juist nuttig om die prijzen vast te leggen op het moment dat de link gepost wordt. Door de link dan te volgen kom je vanzelf bij de actuele prijs terecht. Iedereen kan dan wel zien dat de link een half jaar eerder gepost is en kan dan zelf bedenken: ah, die prijs is veranderd natuurlijk, effe klikken. Daarvoor heb je die link nou juist lijkt me. :P
Maar dan blijven de gegevens van de prijs op het moment van posten en dus de ordelijkheid van de discussie wel intact. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
ok, nu is het klaar, telkens maar lezen over, ja dat kan na de merge, en oeh, dat komt vanaf 1.9.4 Wanneer komt 1.9.4 nu eindelijk? Ik lees er namelijk al zeker 4 maanden over, en we zitten nog steeds op 1.9.3 :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Aangezien de merge voor het eind van het jaar "beloofd" is :) , dan dus :P .

[ Voor 49% gewijzigd door JHS op 25-11-2005 21:38 ]

DM!

• moto-moi

moto-moi

Maverick schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:32:
ok, nu is het klaar, telkens maar lezen over, ja dat kan na de merge, en oeh, dat komt vanaf 1.9.4 Wanneer komt 1.9.4 nu eindelijk? Ik lees er namelijk al zeker 4 maanden over, en we zitten nog steeds op 1.9.3 :+
Zolang de beta's van 1.9.4 zwaar zuigen hebben we niet echt de mogelijkheid om naar 1.9.4 over te stappen he :+

• Maverick
moto-moi schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:45:
[...]

Zolang de beta's van 1.9.4 zwaar zuigen hebben we niet echt de mogelijkheid om naar 1.9.4 over te stappen he :+
true, maar ik las ook dat er forums zijn die al op 1.9.4 draaien, hebben die een andere versie dan jullie, of draaien die gewoon op de beta?

• moto-moi

moto-moi

Maverick schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:47:
true, maar ik las ook dat er forums zijn die al op 1.9.4 draaien, hebben die een andere versie dan jullie, of draaien die gewoon op de beta?
Die hebben minder hoge eisen denk ik :P
Sowieso is er nog geen officiele 1.9.4 uit, rc2 is de meest recente versie van React.

• Maverick
ok, nougoed, de hier voorstelde feature lijkt me idd wel netjes, maar als je dan toch bezig bent, doe dan [pw]89735[/pw] voor pricewatch
[nl]40000[/nl] voor nieuwslinks
[va]345343[/va] .... punt is wel duidelijk denk ;)

• n-i-x
Superdeboer schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:30:
Is het wel nuttig om die prijzen variabel te maken? Bij het posten van een PW link is toch vooral de prijs op dát moment relevant lijkt me? Als er namelijk discussie over de prijs bij een shop gaat, dan wordt de discussie een maand later heel raar om te lezen, als er over prijzen gesproken werd die op het moment van lezen alweer stukje lager liggen.

Het lijkt me juist nuttig om die prijzen vast te leggen op het moment dat de link gepost wordt. Door de link dan te volgen kom je vanzelf bij de actuele prijs terecht. Iedereen kan dan wel zien dat de link een half jaar eerder gepost is en kan dan zelf bedenken: ah, die prijs is veranderd natuurlijk, effe klikken. Daarvoor heb je die link nou juist lijkt me. :P
Maar dan blijven de gegevens van de prijs op het moment van posten en dus de ordelijkheid van de discussie wel intact. :)
Bij bijvoorbeeld de ultieme TFT-topics(die in de startpost genoemd worden) lijkt de huidige prijs me toch wel handig omdat die topic bedoelt zijn om mensen te adviseren wat ze moeten kopen.
Het 20" topic is al twee maanden oud, dus als daar nog steeds de prijsen van 2 maanden geleden zouden staan dan wordt je meteen al op het verkeerde been gezet.
Je kan natuurlijk gewoon geen prijzen neerzetten en alleen een link naar de pricewatch plaatsen, maar ik denk dat het overzichtelijker is als de huidige laagste prijs er ook meteen bijstaat.

• n-i-x
Maverick schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:04:
ok, nougoed, de hier voorstelde feature lijkt me idd wel netjes, maar als je dan toch bezig bent, doe dan [pw]89735[/pw] voor pricewatch
Waarom [bla]nummer[/bla]?
Ik heb eigenlijk liever dit: [bla=nummer]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Zoals wij het bedacht hadden is gewoon zonder tags:

pricewatch: Merkloos Fanguard (120mm, Zilver)

wordt dan omgezet naar

al dan niet met de (op dat moment) laagste prijs erbij.

Gecachede plaatjes zou misschien nog kunnen, maar on-the-fly plaatjes bakken wordt echt te zwaar, zelfs al zouden we dat enkel voor abo's doen.

Bedenk ook dat dit allemaal leuk en aardig is, maar dat de merge en 1.9.4 zelf op dit moment een hogere prio hebben... (plus dat ik op dit moment nog helemaal geen toezeggingen wil doen eigenlijk; het idee is aardig, maar kosten-baten speelt natuurlijk ook een rol).

[ Voor 61% gewijzigd door crisp op 25-11-2005 22:51 ]

Intentionally left blank

• n-i-x
crisp schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:46:
Zoals wij het bedacht hadden is gewoon zonder tags:

wordt dan omgezet naar

al dan niet met de (op dat moment) laagste prijs erbij...
Wordt
code:
1
http://tweakers.net/pricewatch/12554

dan omgezet in
code:
1
[url=http://tweakers.net/pricewatch/12554]pricewatch: Merkloos Fanguard (120mm, Zilver)(+prijs)[/url]

(zoals dat ook gebeurt wanneer je de message-tag gebruikt, of wordt het alleen anders weergegeven bij het bekijken van het bericht?

Als het alleen anders wordt weergegeven dan (als ik het tenminste goed begrijp) ververst ie de prijs vanzelf als je je post edit, dus dan zou de noodzaak voor die plaatjes (zowat) wegvallen...

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hij wordt omgezet naar RML waarbij op dat moment de omschrijving (en eventueel prijs) erbij worden gezet. Bij een edit wordt dat niet opnieuw gedaan.

Intentionally left blank

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:32
Maverick schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:04:
haha, er moet namespacing komen :P

[tnet::pw]. [tnet::nl]; [fok::news]; [nu::nieuws]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:54
Even een oudje uit de sloot trekken...

Ik ben bezig met een nieuw 20" monitoren deel en een tag naar de laagste pricewatch prijs (alleen prijs) lijkt me zeer nuttig. Ook het gebruik van de fabrikant info link kan erg handig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 27-02-2007 15:05 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

1,5 jaar is wellicht langer dan vermeld, maar volgens mij geldt nog steeds: chem in "Voor je een bug meldt, lees dit."

FYI :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Inmiddels al opgelost in deze vorm: pricewatch: Apple MacBook Pro 13": 2.26GHz (mid 2009)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.