[Access of Excel]Woord toevoegen in cel voor nummer

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Vrijdagmiddag, ik weet dat het tijd voor weekend is maar ik zit toch alweer een uur te stoeien met een probleem wat eigenlijk heel simpel moet kunnen zijn. En google helpt ook al niet mee.

Probleem:
Ik heb een oude DBase database die ik aan het importeren ben naar Access, gaat prima. Echter, in deze oude database is er een apart postbust veld. Hierin zijn alleen nummers ingevuld. De nieuwe database kent geen Postbus veld. Postbussen worden in de nieuwe database in het Adres veld opgeslagen ook al is er voor dat bedrijf ook een Adres bekend in de oude DB.

Op zich lukt dit allemaal prima, ik kan gewoon het postbusveld in de oude naar het adresveld in nieuwe importeren. Echter is alleen het nummer ingevuld in dit veld. Dus momenteel improteer ik alleen de nummers.

Ik wil dus voor deze nummers het woord "Postbus" plaatsen. Dit kan eventueel als tussenstap in Excel of direct in Acces. Ik heb momenteel alleen de bedrijven met postbussen geimporteerd dus ik wil in alle adresvelden het woord "Postbus" voor het nummer zetten(hoeft geen controle in of er echt een nummer is omdat de bedrijven zonder postbus nog niet zijn geimporteerd).

Wie weet een optie, tooltje, scriptje, macro-tje waarmee ik dat doe???

IN het kort:
Ik wil het woord "Postbus" toevoegen aan alle velden in een bepaalde kolom in Access of Excell, dus voor het nummer dat al in deze velden aanwezig is!

Alvast bedankt.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd

dit doe je toch gewoon met een bijwerkenquery. eerst verzeker je je ervan dat het veld van type "tekst" is. dan maak je je bquery ->querys->nieuwe q ontwerpen->tabel toevoegen->menu query->bijwerken query.
dan terug in de ontwerpwergave van de q voeg je het veld postbus toe en in wijzigen naar vul je in
="Postbus " & [postbus]
uitvoeren, klaar.

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
thnx, ik snap niet helemaal wat je zegt en ben ook totaal geen held met Office dingen. Je hebt me de goede richting op gewezen, het is me gelukt indd met een query!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...