Toon posts:

MySQL Administrator 1.1.5 -> webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een website met een sql server, die gehost wordt door een hosting provider,
nu wil ik met MySQL Administrator 1.1.5 verbinding maken met deze sql server,
kan dit? De mensen van de hostingprovider reageren langzaam, dus ik vraag het hier maar.
als ik cpanel open van de provider dan staat er in de url :2082,
zou dit dan ook de port zijn van de sql server?
-Bij server host heb ik het ip van mijn website ingevuld.
-Bij port het nummer van de poort zoals hierboven staat.
-Bij username de username van de database.
-NB: Ik kan nergens de naam van de database invullen.

Ik krijg vervolgens error nr: 2013
Lost connection to MySQL server during query
????

Verwijderd

@nb: Dan zou je toch m.b.v. de query USE database_name die database kunnen selecteren?

Die poort is inderdaad correct, ik ken mysql administrator niet, maar volgens mij moet het zo wel werken.Laat maar

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 16:00 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:52
Waarschijnlijk draait cpanel op 2082? MySQL draait standaard op een andere poort (3306), en het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat deze van buitenaf toegankelijk is.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-08 21:06
Tsja, vaak kan je gewoon niet verbinden, omdat alles behalve localhost uit staat. Je moet in cpanel opgeven dat je ook toegang van jou ip adres wil toestaan.

Wat betreft het niet in kunnen vullen van de db naam, dat klopt. MySQL admin geeft je een lijstje met databases die die gevonden heeft.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dat zou jammer zijn,
is er niemand die een database op een webserver van een hosting provider beheerd met software ? Dus niet via een webbased applicatie?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:05

we_are_borg

You will Comply

Met Cpanel moet dit mogelijk zijn alleen MySQL staat default bij cpanel op localhost only. Je kan je IP nummer die je thuis gebruikt in Cpanel instellen zodat het mogelijk is om contact te maken.

Ga naar je 2082 pagina druk hier op MySQL Databases en zoek hier naar Access Hosts hier kan je dus het ip nummer ingeven die extern contact mag maken. Staat deze optie er niet bij dan is het uitgeschakelt door de serveradmin je dient dan alsnog contact op te nemen met je provider.

Vergeet 1 ding te zeggen je MOET een nieuw wachtwoord en login maken en deze kopelen aan de database de wachtwoord en login die je nu gebruikt van je provider wordt niet toe gelaten om van externe bron contact te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door we_are_borg op 25-11-2005 16:05 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
dit heeft niets met programmeren te maken

p&w->sa

https://fgheysels.github.io/

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:07
Dat kan alleen als de MySQL server direct van buitenaf bereikbaar is. Niet veel providers leveren dat.

Roomba E5 te koop

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:05

we_are_borg

You will Comply

sig69 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:05:
Dat kan alleen als de MySQL server direct van buitenaf bereikbaar is. Niet veel providers leveren dat.
Bij Cpanel staat het dus default aan maar je moet wel het ip nummer vrij geven. Zie mijn verhaal hierboven.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:07
offtopic:
Wilde net editten om het helemaal met je eens te zijn, maar was te laat...

Roomba E5 te koop

Pagina: 1