Toon posts:

RSS Management Systeem gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het intranet willen we een site waarop al het laatste nieuws verzameld is. Het nieuws waar wij in geinteresseerd zijn (substraten, potgrond, etc) is behoorlijk specifiek en komt van veel verschillende bronnen. We willen hier RSS voor inzetten. Om niet bedolven te worden onder oninteressante artikelen zijn we op zoek naar een applicatie die dit mogelijk maakt. Wie weet een site of script die dit kan?

Het moet de volgende dingen kunnen:
- Wij selecteren de RSS Feeds;
- Wij kiezen een aantal steekwoorden;
- Programma sorteert alle gekozen artikelen uit de verschillende Feeds op datum en geeft de laatste 25 weer op de intranet site. (dus geen opdeling per feed-bron);
- mogelijkheid tot scrapen van nieuws dat niet in RSS staat, zou handig zijn.

Wie weet een site of script die dit kan?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Kun je niet gewoon een bloglines account nemen en je daarmee aboneren op de juiste blogs? Vervolgens kun je kiezen welke blogs je wil publiceren waardoor op een publiek adres mensen alles kunnen lezen.

Wat heb je verder al gezocht?

Verwijderd

Topicstarter
Heb dat uiteraard geprobeerd, maar het nieuws is zo verspreid over verschillende rss feeds. bijvoorbeeld bij Zibb wordt 1x in de maand er een artikel aan geweid dat interessant is. Bij andere feeds is dat hetzelfde. En dan wil ik alleen dát artikel en niet de andere 300. Zelf verschillende programma's en sites uitgeprobeerd, maar allemaal doen ze maar een klein gedeelte wat ik wil

Ik ben al echt een hele dag het internet aan het afstruinen geweest voor zo'n oplossing. Het lijkt mij juist een ideaal systeem dat voor heel veel mensen handig is. Ik heb al gekeken op Feedburner, scraped feeds, Technorati, en weet ik niet allemaal wat voor sites. Er was ook een site waarbij je zelf feeds op kon geven en dan daarop kon laten zoeken op termen. Alleen werkte dat ook niet zo als het zou moeten cq. beloofde te doen.

Het lijkt mij juist dat iedereen wel op zo'n systeem zit te wachten, vanwege de information overlad die RSS oplevert. Dus dan moet het er toch ook zijn? De vraag is alleen nog, WAAR?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

En zelf ontwikkelen is geen mogelijkheid? Zo moeilijk is dat niet.