Toon posts:

[WiFi] Intel WiFi chipje ziet mijn router niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heel vreemd probleem tegengekomen.

Ik heb hier al een tijdje een Wifi routertje staan voor mijn laptop, waar tevens nog een desktop wired aanhangt.

Werkt allemaal zoals het hoort.

Ook al enkele keren laptops in 'onderhoud' gehad en die vonden ook allemaal zonder enig probleem mijn routertje. Wired conencten was uiteraard helemaal geen probleem.

Alleen gisteren een Packard Bell laptop in handen gehad hier om wat op te kuisen.

Wired connecten op mijn lan was geen probleem, maar die Intel wifi chip zag langs geen kanten "mijn" wifi connectie. Wel zag hij 2 andere netwerken die hier in de buurt inderdaad soms in de lucht hangen, maar mijn router was langs geen kanten zichtbaar. En ja SSID broadcast stond aan.

Nu is dit geen probleem, laptop wired aangesloten en dat ding in orde gemaakt. Maar neemt niet weg dat ik dus niet begrijp hoe dat kan komen.

Gebruikt kanaal was 9, dus daar kon het ook niet zitten door het USA<>Europa verschil. En verder werkt zijn laptop ook perfect op zijn router thuis.

Dus eerder puur uit interesse : wat kan de reden hier van zijn ?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zelf ben ik ook in het bezit van een Packerd Bell [en bevalt prima!; zelfs een kop koffie heeft hij
overleefd] echter moet ik daarbij wel handmatig de Wi-Fi activeren [Centrino platform].

Nu heb ik ook wel een verklaring voor die 2 overige netwerken; waarschijnlijk is er een lijst
gecached die in het verleden actief zijn geweest.

Het activeren is simpel door te drukken op Fn + F2

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, die 2 netwerken zijn zeker niet gecached omdat de eigenaar van die laptop ongeveer 20km van hier woont :)

Lijkt me sterk dat hij thuis die 2 netwerken uit de omgeving hier al kon oppikken :)

En refreshen gaf geen soelaas.

Die Centrino wilde gewoon mijn (cheap) Belkin routertje niet zien, alhoewel die tot hiertoe perfect werkt met al mijn hardware plus een deel hardware die hier al gepasseerd is voor 'onderhoud'.

• avon
Welke software gebruik je op het apparaat?

Verwijderd

Topicstarter
AvOn schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:54:
Welke software gebruik je op het apparaat?
Je bedoelt die laptop ? Was een standaard XP Home. Ik kan helaas wel de versie van de Wifi nic driver niet geven omdat de laptop niet meer in mijn bezit is.

Windows firewall stond ook uit, en er stond wel Norton Internet Security op (ja I know...)

Zoals ik al zei, alles werkte op dat ding, niets echt aan de hand. Wired was ook geen probleem en hij kan thuis ook zonder probleem weer draadloos online.

Blijft de vraag waarom die Centrino mijn Belkin routertje niet wilde zien...

• avon
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat op de Belkin een MAC filter is ingesteld...
(Hoe heet dat nou toch ook alweer)

[ Voor 25% gewijzigd door avon op 25-11-2005 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
AvOn schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:01:
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat op de Belkin een MAC filter is ingesteld...
(Hoe heet dat nou toch ook alweer)
Nope geen MAC filter.

Kan dat er trouwens voor zorgen dat het netwerk niet eens zichtbaar wordt in het overzicht van beschikbare netwerken ?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:43:
[...]
Kan dat er trouwens voor zorgen dat het netwerk niet eens zichtbaar wordt in het overzicht van beschikbare netwerken ?
Nee, maar als de SSID broadcast uit staat kan het wel zijn dat je het netwerk niet ziet. Dat zou je dus nog even kunnen checken.

Volgens mij zijn er een aantal landen waar zelfs niet alle kanalen tussen 1 en 11 toegestaan zijn, Frankrijk bijvoorbeeld. Je zou eens kunnen kijken welke kanalen in Frankrijk gebruikt worden en je modem daar naar veranderen.

Verder ken ik sowieso één modem / router (ST570) die wel eens niet te zien is door nieuwe apparaten, terwijl machines die al langer op het netwerk zitten prima werken. Een reset lost het probleem voor dit specifieke modem altijd op, dat zou je met je Belkin dus ook eens kunnen proberen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
- Je hebt je modem/router op kanaal 13 ingesteld, of op auto en is daardoor op kanaal 13 gekomen.
- Je intel wifi nic gebruikt USA-based drivers..

In Amerika is het gebruik van kanaal 13 niet toegestaan, en dus kent je driver dat kanaal ook niet. Hij scanned op kanaal 1-12 en tja, daar vind ie 'm dus niet.

Oplossing: Je AP op een lager kanaal zetten of europese drivers zoeken voor je nic.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet lastig doen maar sommige mensen kunnen blijkbaar niet lezen... Ik zit op een laag kanaal dat in elke omgeving moet werken. Gelijk of er nu EU of US drivers gebruikt zijn...

Ik heb nog steeds geen uitleg gevonden wat er fout kan zijn...

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 15:17

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Hai,

Ik heb hier hetzelfde probleem: Belkin Routertje (Wireless Pre-N Router)

Sony Vaio die prima connect en bereik heeft, all over the place.
Acer Travelmate 3004WTMi met Intel interne wifi (Intel Pro 2200 BG) die maar niet wil connecten!
Ligt niet aan OS of iets dergelijk, want via Belkin PCMCIA kaart gaat connecten prima.
Nadat kanaal op 10 is gezet, nog steeds problemen.

Belkin router is speciaal aangeschaft voor beter ontvangst. (oude) Speedtoch ontving hij wel, maar niet verder dan 2 meter van de router af.

Iemand een idee wat het zou moeten zijn?

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:44:
Ik wil niet lastig doen maar sommige mensen kunnen blijkbaar niet lezen... Ik zit op een laag kanaal dat in elke omgeving moet werken. Gelijk of er nu EU of US drivers gebruikt zijn...

Ik heb nog steeds geen uitleg gevonden wat er fout kan zijn...
Je leest blijkbaar zelf ook niet goed, of geeft geen respons op zinnige tips. Heb je je router al gereset?

Bovendien begon ik over radio kanalen omdat er nog wel wat meer verschillen in de wereld zijn mbt gebruikte kanalen behalve het verschil tussen de VS en Europa. Neem daarvoor maar eens een kijkje op onderstaande website:
http://www.cisco.com/univ...pts/ap120scg/bkscgaxa.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Tropos op 27-11-2005 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tropos schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:49:
Je leest blijkbaar zelf ook niet goed, of geeft geen respons op zinnige tips. Heb je je router al gereset?
Ja ik lees goed en ja dat heb ik allemaal getest en ja alles werkte behalve met die ene laptop.

Maar zoals iemand anders hier met hetzelfde probleem al zei, ook ik ervaarde hetzelfde met men Belkin routertje en die andere (probleem) laptop was inderdaad ook een Intel 2200 BG WIFI chip.

Heel vreemd.

En ik heb men router toen in de vlucht gereset maar het lijkt me heel sterk dat zoiets een oplossing kon zijn voor het feit dat laptop B mijn router niet zag, terwijl mijn eigen laptop A 50cm verder stond en perfect wireless online was...

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 15:17

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Als jij ooit tot een oplossing komt, hoor ik het graag!

Voor mij is de situatie momenteel opgelost door een belkin kaartje PCMCIA te gebruiken, Het is helaas niet ideaal.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing is het niet echt maar ik heb wel iets gevonden...

Als ik op die Packard Bell handmatig een netwerk bijmaak met in de settings mijn ssid (wel dus op broadcast staat), en mijn gebruikte WPA key invul dat hij verdorie een verbinding maakt en alles werkt.

Maar hij blijft weigeren mijn netwerk te tonen in het overzicht terwijl dat bij andere laptops wel het geval is. Ik kan dus inloggen op een wifi netwerk dat die laptop voor de rest nergens wil of kan bespeuren...

Als iemand de reden weet hoe dat kan, dan hoor ik het graag... al was het uit nieuwsgierigheid...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 22:24 ]

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Nou hier wederom ook het probleem. We hebben een Belkin wireless router welke geconfigureerd en werkt. 1 laptop met onboard wifi werkt zonder problemen. Echter de ander met een los kaartje van een ander merk ziet het belkin wireless router wel maar kan geen connectie krijgen. Zodra ik een ander wifi kaartje in de laptop druk werkt het naar behoren. Vreemd probleem dus met Belkin.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

Pagina: 1