[CPU]upgrade 2700->3200 verstandig?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik draai op dit moment een AMD-2700XP (socket A), nu zag ik op de HCC pricewatch de laatste in de A sockets toch erg goedkoop voorbij komen.

AMD Athlon XP 3200+ (S-A, 2,20GHz, 512KB, 400MHz FSB, Boxed)linkje € 99 bij Computerland (stand?)

Mijn verdere systeem:
AMD Athlon XP 2700+ (333FSB)
Geforce 6800 (AGP) - recent gekocht
Asus A7N8X-deluxe
2x 512DDR pc3200 (twinmos dual channel kit).
Alcu cooler (coolermaster?)
120GB s-ata schijf.

Uitgaande dat deze cpu morgen nog op voorraad is, zal de prestatie-stijging van deze upgrade die 99 euro (+trein+entree) nog waard zijn? Ik neem aan dat die 6800 toch wat meer aankan dan mijn huidige CPU.

Edit: voor de doorverkoop -> mijn budget is zeer minimaal, ik ga januari volgend jaar weer een maand naar singapore, erg duur ;(

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2005 14:32 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49
leg bij die 99 euro nog wat bij en goedkoop moederbord en heb je een S939 systeem wat stukken sneller werkt. want met trein+entree gaan de kosten wel wat hoger worden. weet niet waar je helemaal vandaag moet komen. Probeer je oude set te verkopen en kijk. goedkoop een S939

Verwijderd

ik zou gewoon die 2700+ proberen op 400fsb te zetten (overclocken, wel in stapjes) meeste athlon xp's redden dat wel. Mocht ie het niet redden dan kun je het wat lager proberen 190 ofzo moet dan wel te doen zijn (langzaam in stapjes opvoeren van 166 > 200)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
Ik denk dat als je je huidige moederboard + cpu verkoopt en er dan wat geld bijlegt je een leuk S939 setje ervoor terug kan kopen.

Dat moet voor minder dan 99 euro te doen zijn denk ik zo :).

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik weet niet voor hoelang je van plan bent om naar Singapore te gaan, maar als dat geruime tijd is, zou ik wachten met upgraden tot je terug bent. Want je hebt er nu misschien een maand plezier van, maar over een half jaar kun je vast iets beters krijgen, je mist hem in de tussentijd toch niet. :)

Edit: ah, één maand maar. ;) Dan is mijn post niet zinnig meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Roamor op 25-11-2005 15:06 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Probleem met upgrade naar S939, de AGP videokaart. Om nu upgrade naar een AGP-S939 bord te doen (bestaan die?) zal ik dus later weer een upgrade naar een Pci-X bord moeten doen.
Dit systeem is puur het uitzingen naar de zomer, waar dan mijn planning de grote "upgrade" te doen.

Ik denk dat ik mockingbird tijdelijk aanhoud, eens kijken hoever ik vanavond de CPU nog kan krijgen.

Edit: de reis naar singapore is voor max 1 maand (vriendin O+ )

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2005 14:38 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 22:04
Sinergy schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:38:
Probleem met upgrade naar S939, de AGP videokaart. Om nu upgrade naar een AGP-S939 bord te doen (bestaan die?) zal ik dus later weer een upgrade naar een Pci-X bord moeten doen.
Dit systeem is puur het uitzingen naar de zomer, waar dan mijn planning de grote "upgrade" te doen.

Ik denk dat ik mockingbird tijdelijk aanhoud, eens kijken hoever ik vanavond de CPU nog kan krijgen.

Edit: de reis naar singapore is voor max 1 maand (vriendin O+ )
PCI-X = 64/66 mhz of hoger, PCI-E bedoel je :).
Voor de rest de nforce 3 (prima chipset), is ook uit voor de s939. Zo is de VIA er ook , maar die heeft geen goeie X2 support.

Verwijderd

die 99€ kan je zelf nog wle overclocken denk ik ;)

ff seri.

een upgrade naar amd64 is het wel waard. maar dan betaal je 89€ voor je mobo (a8n-e ofzo) en dan nog 150 voor je cpu (minimaal)

die 99 is niet zo veel geld voor die cpu, en het zal allemaal wel ietsie sneller zijn, maar het is het niet het geld waard vind ik. spaar nog 200 erbij en je hebt echt lekker nieuw systeem.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Asrock heeft S939 mobo waar zowel AGP als PCI-e kaarten op kunnen:
http://www.asrock.com/product/product_939Dual-SATA2.htm

Is ook een topic over dat bordje op GoT trouwens.

Verwijderd

Ik zou het systeem lekker zo laten en er nog een tijdje mee draaien.En dan een compleet nieuw systeem kopen.Een andere cpu en mobo,heeft naar mijn idee in deze situatie niet zo veel zin.

Of je een socket 939 3000 AMD 64 b.v kopen en die gaan OCen,maar dan zit je nog met het verouderde AGP.

En als dit systeem verder stabiel is,zou ik het zeker lekker zo houden.Blijkbaar is het tegenwoordig moelijk om nobo's te maken waar geen problemen mee zijn.Zie al die topics maar na er over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:52:
Ik zou het systeem lekker zo laten en er nog een tijdje mee draaien.En dan een compleet nieuw systeem kopen.Een andere cpu en mobo,heeft naar mijn idee in deze situatie niet zo veel zin.

Of je een socket 939 3000 AMD 64 b.v kopen en die gaan OCen,maar dan zit je nog met het verouderde AGP.

En als dit systeem verder stabiel is,zou ik het zeker lekker zo houden.Blijkbaar is het tegenwoordig moelijk om nobo's te maken waar geen problemen mee zijn.Zie al die topics maar na er over.
waarom een heel nieuw systeem je gaat dan hetvolgende vervangen:
- geheugen (is dual channel dus perfect)
- HD 120 GB S-ATA (ook perfect nog)
- 6800 AGP (AGP presteert iets minder dan PCI-E, maar dan nog is de 6800 een goed kaart)
+kast en voeding

ga je alles nieuw kopen zit je op de €700, nu hoeft ie maar max €200 uit te geven. kijk een nieuw sys is altijd fijner maar je moet wel naar je budget kijken

niew

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik zou het gewoon doen. Als er iets de bottleneck is op jouw systeem is het waarschijnlijk idd de processor. Je kunt nog een tijd plezier hebben van je huidige pc. Zelfs de nieuwste spellen zullen er nog aardig op draaien lijkt me zo. Je geheugen kan de 400Mhz iig makkelijk aan. Best kans dat je nog wel wat hoger kunt komen.
Het is wel zo dat naar mijn weten de 2700+ en de 3200+ eigenlijk de zelfde processoren zijn, de een is enkel van wat mindere kwaliteit en is daarom lager geclockt. Een poging tot overclocken lijkt me dan ook niet misstaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Bram77 op 25-11-2005 15:03 ]

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 23:32
Bram77 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:01:
Het is wel zo dat naar mijn weten de 2700+ en de 3200+ eigenlijk de zelfde processoren zijn, de een is enkel van wat mindere kwaliteit en is daarom lager geclockt. Een poging tot overclocken lijkt me dan ook niet misstaan.
De 2500+ is een lager geklokte 3200+ (zelfde multiplier). Ik heb hier toevallig een 2500+ die zonder moeite van 166Mhz naar 200Mhz geklokt wil worden. De 3200+ heeft een multiplier van 11 en loopt verder op 200Mhz (2200Mhz), de 2500+ heeft ook een multiplier en loopt normaal gezien op 166Mhz (1826Mhz).

[ Voor 21% gewijzigd door BenJoep op 25-11-2005 15:33 ]

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Ik zou het geld besparen en wachten tot de grote upgrade. Probeer inderdaad gewoon de cpu tte ocen, in de meeste gevallen red hij dat met gemak (de mijne in ieder geval wel zonder problemen). Mij lijkt het verschil geen eens zo groot. Het heeft mij in ieder geval ervan weerhouden de boel snel te upgraden, mijn systeem is voorlopig snel genoeg voor de dingen die ik doe (spellen hoeven voor mij niet op ubersnelheid/alle toeters en bellen aan). Enige wat mij wel doet twijfelen is het verhaal van coolnquiet, omdat ik de computer vaak aan laat staan ivm downloaden enzo, dan blijft me comp wel constant op 2,3 draaien terwijl dat met de a64 wel anders is. Koeler en zuiniger, aangezien deze vaak idle of bijna idle staat.

-edit- ik heb een xp2600 erin zitten met multiplier van 11,5 heeft de 2700 een multiplier van 12? dan zou hij dus op 2,4 draaien of niet?..kijk hoe warm je cpu word zou ik zeggen en doe het inderdaad stapsgewijs, je geheugen moet geen probleem opleveren aangezien die 200mhz aankan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 15:43 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb de scene van overclocken na de ramp met mijn watercooling eigelijk volledig verlaten, ik weet dus ook niet meer tot hoever ik toen die 2700 heb kunnen trekken. Daarbij had ik toen nog ddr333 geheugen, huidige setup zou idd iets meer aan moeten kunnen.

Nu was ik alleen net aan het zoeken voor de multiplyer, kom ik verschillende berichten tegen dat het dus een T-bred (2.17GHz / 166 = multiplyer 13??)versie is en ik begreep zo dat de 3200 een Barton is (barton begon dacht ik bij 2800+). Tot hoeverre heeft dit impact voor het overklokken?

Onbegrijpelijk hoe je alles "verliest" als je ruim een jaar niets meer aan overklokken doet ;(

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2005 15:58 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

ik zou een asrock dual sata kopen (heeft pci-E en agp) voor je geforce 6800 en een amd athlon boxed dan zit je op 200 euro ongeveer.

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 19:16

BTU_Natas

Superior dutchie

tja, Ik heb een jaar terug ofzo een zelfde upgrade gedaan

had een athlon 2600+
en 2x 512 pc 3200 crosair value select
ati 9800pro

Heb die 2600 verkocht voor 70 euro en er een Xp 3200+ voor terug gekocht a 200 euro's

Mijn inziens is het het upgraden wel waard. Ik vond de versnelling dat geld wel waard
Geheugen dat A-sync loopt is gewoon dodelijk voor je systeem preformance

En aan gezien ik die 2600+ verkocht heb aan mijn pa, kan ik het ook nog dagelijks vergelijken en het verschil is groot (vind ik)

Je zult er die 7maandjes veel plezier van hebben en die proc houdt zijn waarde ook wel, dus kan je het later voor eenzelfde prijs ook weer verkopen.

Mijn ervaring,

Veel succes
Pagina: 1