Toon posts:

Klokthermostaat her-programmeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

luitjes ik ben op zoek naar een manier om m'n vol-continue rooster (5 weeks rooster) in een klokthermostaat te programmeren, heeft iemand een idee of het kan en hoe het moet.
De standaard instellingen zijn alleen voor ma-vr en za/zo maar daar heb ik helaas zelf niet zoveel aan.
in princiepe is m'n rooster een 5 weeks rooster dat elke 5 wkn wordt herhaald dus daar zit wel een cyclus in gelukkig.

het is voor een modulerende ketel dus een aan-uit signaal is niet goed genoeg (via pc ofzo) heb liever gewoon een honeywell modulation en die aanpassen ofzo...

Kan iemand me helpen met ideeen oid,

alvast bedankt,
Cynik

nu weet ik niet of deze vraag hier thuishoord of bij software....

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Voor zover ik weet, hebben Nefit, Bosch en Honeywell geen klokthermostaten met meer dan 7 dagen programeer mogelijkheid.

Kun je niet elke week de klok aanpassen aan je schema? Zeg dat 0:00 is wanneer je opstaat, en programmeer vanaf die tijd. Elke week pas je dan de klok aan, zodat 0:00 de tijd is dat je opstaat, of dat nu 's ochtends of 's avonds is.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Topicstarter
Jiriki schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:39:
Voor zover ik weet, hebben Nefit, Bosch en Honeywell geen klokthermostaten met meer dan 7 dagen programeer mogelijkheid.

Kun je niet elke week de klok aanpassen aan je schema? Zeg dat 0:00 is wanneer je opstaat, en programmeer vanaf die tijd. Elke week pas je dan de klok aan, zodat 0:00 de tijd is dat je opstaat, of dat nu 's ochtends of 's avonds is.
Het is in princiepe de bedoeling dat ik er geen omkijken naar heb, anders hou ik gewoon m'n handmatige thermostaat.

de vraag post ik hier omdat ik ergens gehoord had dat je zo'n honeywell ding toch kon aanpassen.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Nope. Er zijn wel semi-automaten, die kun je instellen dat bij een druk op de knop de verwarming voor (bijvoorbeeld) 8 uur in de nacht stand gaat.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)