Toon posts:

Overklokken en s-ata schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus p4p800 moederbord en als ik hem overklok herkent hij mijn s-ata HD niet meer, nu zei iemand dat hij als de snelheid boven een bepaald niveau komt hij de s-ata controler inderdaad niet kan vidnen.

nu zat ik te denken om een pci sata controller te kopen om dit probleem op t lossen. gaat dit denken jullie werken of kan ik beter iets anders proberen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je moet een moederbord hebben met een pci/agp lock, ik weet niet of je huidige mobo dat ondersteunt, kijk er eens na in de bios.

Heeft je moederbord die lock niet heeft het ook geen zin om een pci kaartje te halen aangezien je pci net zo hard mee omhoog gaat.

Verwijderd

Topicstarter
heeft het anders wel zin? want volgens mij kan ik de pci snelheid idd appart van de rest instellen.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:49
de pci sloten zit net als de serial ata controller op north/southbridge aangesloten. dus als alles klok je mee over als je geen werkend pci/agp lock hebt

Verwijderd

moet je dus even in de bios kijken , daar staat uit eigen ervaring die pci/agp lock in.
Je moet dan echter wel kiezen voor de handmatige overclock instellingen.
Je kunt hem dan het beste op 33/66 zetten (ik geloof teminste dat dat de laagste waarde is)
Ik heb het zelfde moederbord gehad nml en haalde daar een overclock van gemiddeld 35% mee op de fsb

Verwijderd

Topicstarter
okay ik ga even kijken maar ik ben wel blij dat er een mogelijkheid is toch mijn s-ata schijf te blijven gebruiken. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk voortaan eens rond in Die-Hard Overclocking & Cooling en de FAQ's daarvan ;)

PMG is er voor problemen die je zelf niet hebt veroorzaakt B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.