3,3 volt lijn is soms aan de lage kant

Pagina: 1
Acties:

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
De geregistreerde 3,3 volt lijn op mijn A7N8X bord is sinds kort soms aan de lage kant. Althans, dat vindt Asusprobe. Meestal slechts voor een seconde of 5, maar toch genoeg om me erop te attenderen terwijl ik een spel aan het doen ben. Volgens mij komt de spanning dan onder de 3,0 V, maar zeker weten doe ik het niet want de afwijking is er te kort voor.
Het treedt enkel op als ik de grafische kaart goed belast, anders niet.

Systeemspecs:

Aopen 350 watt voeding
Asus A7N8X Deluxe moederbord
AMD Athlon XP 2400+ (niet o.c.)
ATi Radeon 9800 Pro @ XT (bios flash)
SB Live!
200 GB Maxtor HDD
DVD brander, CD brander
Verder hangt er nog 1 12 cm papst ventilator aan het systeem.

In rust zijn de spanningslijnen als volgt:
12V: 12,416 V
5V: 4,892 V
3,3V: 3,168 V
Vcore: 1,712 V

Is dit een teken van een op het punt van overlijden staande voeding?

Hier kon uw advertentie staan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Les 1, vertrouw Asus probe nooit 100% (evenals alle andere progs).
Pak of een multimeter (dat is het meest betrouwbaar) of kijk in de bios wat de waarde van het ding zijn. Pas als het hier ook zo laag is dan zou ik me zorgen gaan maken.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

De uitleeswaardes van asusprobe moet je idd niet te letterlijk nemen want die kloppen meestal niet. Maar op het moment dat asus probe een waarschuwing geeft op het moment dat je je systeem belast moet je toch serieus gaan kijken wat er mis is. Als je een goede voeding heb hoor je eigenlijk helemaal geen verschil te zien in de spanning op de 3.3 lijn tussen een belast en onbelast systeem. Hooguit iets van 3%, als het meer is moet je eigenlijk op zoek naar een betere/zwaardere voeding.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
Hmmm dan zal ik maar uit gaan kijken naar een nieuwe voeding

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kijk dan eerst of Asus Probe er niet naast zit. Mijn ervaring is dat het echt niet betrouwbaar is in sommige gevallen. Dan kun je er wel een nieuwe voeding inhangen, maar heb je nog steeds hetzelfde 'probleem' als Asusprobe je sensoren gewoonweg niet goed uitleest.

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
Het probleem dat pcprobe nu aangeeft, is nieuw (vanaf vandaag). Het systeem staat vaak 24*7 aan, draai zware spelen, maar enkel nu begint ie in mafia te klagen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nitroglycerine schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 17:07:
Het probleem dat pcprobe nu aangeeft, is nieuw (vanaf vandaag). Het systeem staat vaak 24*7 aan, draai zware spelen, maar enkel nu begint ie in mafia te klagen.
Maar laat die software eens los en kijk eens in de bios of met een multimeter. Want als je zomaar wat gaat vervangen heb je natuurlijk geen enkele garantie dat dat je probleem ook oplost.
Pagina: 1