Toon posts:

[Delphi]Gerberfiles inlezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een xy tafel maken, om dotjes soldeerpasta te plaatsen. Het is hierbij de bedoeling, dat ik een gerber file inlees, en wel met de extensie .gtp, omdat hier de vorm en de plaats van deze dotjes instaan. Nu heb ik op internet gezocht naar een programma die deze dotjes plaatst, maar ik kom alleen op programma`s voor drill files. Maar daar heb ik dus niks aan. Nu wil ik het dus maar zelf gaan inlezen met behulp van Delphi.
Zo lees ik eerst de data in in een Memobox, maar nu wil ik naar bijv een string zoeken %AD, maar kent ie het procent teken niet. Het is uiteindelijk de bedoeling dat dit ingelezen wordt:
%ADD10C,.05x0.025*%
dit moet allemaal gescheiden gebeuren, omdat alles een aparte betekenis heeft, heeft er iemand een suggestie? Hoe kan ik dit het beste doen?

Dus bij een bepaald teken moet een actie uitgevoerd worden, hoe werk ik dit het beste uit?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Een bestand parsen doe je het best met een tokenizer.

In een tokenizer programmeer je wat voor input je verwacht en in welke volgorde. Tevens kan je daarin acties laten uitvoeren bij bepaalde invoer.

Siditamentis astuentis pactum.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

En als je een specifieke Delphi vraag hebt kan je die natuurlijk ook stellen, maar dan moet wel duidelijk zijn wat je precies wilt weten.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
Hoe gebruik ik deze tokenizer, want ik heb wat geprobeerd en wat gezocht, maar het lukt nog niet echt.
Zou je er iets meer over kunnen vertellen?
BVD.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kom op Helphi.Huib, ietsje meer inzet mag wel hoor ;)

Zie http://www.google.nl/sear...q=tokenizer+Delphi&meta=. Daar staat vast wel iets bruikbaars tussen toch?

En ik kan me niet voorstellen dat je alleen nog maar het bestand hebt ingelezen in een memo. Je bent vast al aan het proberen geweest het bestand in te lezen en te parsen aan de hand van de beschrijvingen die je hebt van de Gerber files. We verwachten hier eigenlijk van je dat je aangeeft wat je nu zelf al hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. Nu blijf je nogal erg vaag over de zaken die je nu zelf al hebt geprobeerd en welke informatie je nu zelf al hebt. Zie ook P&W FAQ - De "quickstart" waarin je kan lezen wat voor informatie we graag willen zien.

Dus als je ons van nog wat meer informatie van jouw kant kan voorzien dan graag :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney